گوگیاشویلی: رقابت‌های جهانی کشتی بدون روسیه ارزشی ندارد/ امیدوارم ایران قهرمان شود

کوگی گوگیاشویلی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص غیبت کشتی روسیه در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: به نظر من در غیاب روسیه، مسابقات قهرمانی جهان ناقص است و اگر ایران هم در این شرایط قرار می‌گرفت، نظر خودم را تغییر نمی‌دادم. قهرمانی جهان باید با حضور تمام کشورها برگزار شود و اگر قرار باشد روسیه در آن شرکت نکند، سطح فنی مسابقات تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این کار ناعادلانه و تصمیمی غیر ورزشی است که به کشتی روسیه و جهان آسیب می‌زند.

وی افزود: درست است کشتی فرنگی در دنیا پیشرفت کرده و هر سال تعداد قهرمانان بیشتر می‌شود، اما با این وجود غیبت روسیه احساس می‌شود. به هر حال امیدوارم تیم ایران بهترین نتیجه را بگیرد چون تیم شایسته‌ای است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه درخصوص اینکه آیا امیدی به حضور تیمش در رقابت‌های جهانی دارد، گفت: امید آخرین چیزی است که می‌میرد و تا آخرین لحظه برای گرفتن جواز حضور در این مسابقات تلاش می‌کنیم اما همه چیز منوط به تصمیم مسئولان است. ما هر روز تمرین می‌کنیم و آماده حضور در هر رقابتی هستیم.

گوگیاشویلی درباره ارتباط خود با کشتی‌گیران ایرانی تصریح کرد: ایرانی‌ها مردم مهمان‌نوازی هستند و همیشه ارتباط گرم و صمیمی با آنها داشته‌ام. مردم ایران کشتی را دوست دارند و همیشه به تیم‌های رقیب احترام گذاشته‌اند و به همین دلیل برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.

وی درباره اینکه چه تیمی قهرمان رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی روسیه نباشد، این مسابقات ارزش گذشته را ندارد اما امیدوارم تیم ایران بر سکوی نخست قرار بگیرد چون شایستگی این اتفاق را دارد.

انتهای پیام/

کدخبر: 785659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟