شهرعاشقانه‌ها میزبان بهترین‌های اروپا/ دوئل جذاب کلوپ و آنچلوتی

به گزارش رکنا،  امشب ورزشگاه پارک دوپرنس پاریس میزبان تیم‌های لیورپول و رئال مادرید در چارچوب بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

شاگردان یورگن کلوپ که رویای 4 گانه را حالا از دست رفته می‌بینند، باید برای سومین جام در طول فصل جاری تلاشی مضاعف داشته و از پس تیمی بنام رئال مادرید برآیند که به تیم کامبک‌ها در طول این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان معروف بوده و سد محکمی برابر کلاغان آنفیلد هستند.

1397100523354882516235014

از طرف دیگر کارلتو و تیمش بعد از فتح لالیگا، خیز بلندی برای قهرمانی چهاردهمین باره این جام برداشته و مطمئنا برای بازی امشب تدابیر خاصی را تدارک دیده‌اند.

آنچلوتی

ورزشگاه پارک دوپرنس شهر عاشقانه‌ها در حالی باید از دو تیم قدرتمند اروپا میزبانی کند که تمامی عاشقان فوتبال در قاره سبز چشم به این بازی دوخته و فینال شصت و هفتم لیگ قهرمانان اروپا طعمی به مانند فینال 4 سال قبل داشته و صد البته که قرمزپوشان آنفیلد برای انتقامی سخت به میدان مبارزه با رئال مادرید خواهند آمد.

قرمزهای آنفیلد تا کنون 9 بار به فینال این جام راه یافته و سهم آنها از قهرمانی 6 بار بوده است و رئال مادرید هم سابقه 16 فینال را داشته و از این منظر موفق به کسب 13 قهرمانی  شده اند.

یورگن کلوپ به خوبی می‌داند بعد از اهدای جام لیگ برتر به سیتی و گواردیولا در لیگ جزیره باید از پس این بازی مهم برآمده و اندکی برای هواداران خود مرحمی دوباره باشد.این مرد آلمانی تا به حال با تیم‌های تحت هدایت خود از جمله دورتموند و لیورپول سه بار به بازی نهایی لیگ قهرمانان رسیده و تنها یک بار فرصت بالابردن جام زرین لیگ قهرمانان را برفراز دست‌های خود داشته است.

کارلو آنجلوتی هم با فتح 3 باره این جام در قالب تیم‌های  میلان  و رئال حالا بدنبال جامی دیگر در سن 63 سالگی است . او حالا به سلاح غیر قابل کنترل خود یعنی کریم بنزما می اندیشد که در لیگ امسال بهترین عملکرد را داشته و با زدن 15 گل در 11 بازی بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان اروپاست.و تمام امید کلوپ در این راستا به محمد صلاح یکی از دو گلزن برتر لیگ جزیره در فصل جاریست که در کنار سادیو مانه میتواند تمام بازی امشب را بنام خود بزنند.

این دو تیم در فینال سال 2017 هم به مصاف هم رفتند و در آن بازی اشتباهات مرگبار کاریوس باعث شد تا رئال قهرمانی را با گل زیبای گرت بیل بچشد.

ورزشگاه زیبای پارک دوپرنس میزبان بازی امشب ، ورزشگاه خانگی تیم ملی فوتبال فرانسه و تیم ملی راگبی فرانسه بوده‌ است. این ورزشگاه  تاکنون میزبان دو جام‌جهانی فوتبال، دو فینال جام ملت‌های اروپا، سه فینال لیگ قهرمانان اروپا، دو فینال جام یوفا، یک فینال جام در جام اروپا، دو فینال جام لاتین، ۱۲۸ بازی تیم ملی فوتبال فرانسه و ۳۳ فینال جام حذفی فوتبال فرانسه بوده است.

مصاف پرافتخارترین تیم باشگاهی انگلیس در تاریخ این بازی‌ها با پرافتخارترین تیم باشگاهی اسپانیا در این جام از هر منظری که به آن نگاه شود زیباست.

داوری این بازی مهم برعهده کلمنت تورپین است. داور 39 ساله فرانسوی که از سال 2010 یک داور بین المللی شده، اولین بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا به‌عنوان داور چهارم در فینال 2018 بین همین تیم‌های رئال مادرید و لیورپول حضور یافت. کلمنت تورپین همچنین فصل گذشته فینال لیگ اروپا بین سویا و منچستریونایتد را نیز قضاوت کرد. تورپین داور خوش یمنی برای رئال مادرید بوده و این تیم برابر لوگودورست، رم، اینتر و چلسی (این فصل) با قضاوت او به برتری رسیده است. لیورپول نیز در هر سه قضاوت این داور برنده از زمین خارج شده است.

رئال در طول این فصل از لیگ قهرمانان اروپا بازی‌های زیبایی به ویژه در برابر پاریس سن ژرمن ، چلسی و من سیتی از خود نشان داد تا همه از این تیم در حد و قواره قهرمانی این فصل هم یادکنند .

لیورپول هم در دور مقدماتی تنها تیم شد که هر 6 بازی خود با برد پشت سرگذاشته و پیروزی برابر اینزاگی و تیم اینتر شاید مهم ترین دستاورد این تیم در مراحل حذفی بود. البته که بنفیکا و ویارئال هم تاب مقاومت در برابر این تیم را نداشته و نظاره تفسیر هنر فوتبال توسط لیورپول برابر خود بوده اند.

امشب راس ساعت 23:30  اوج هیجان در پارک دوپرنس به نمایش درخواهد آمد و شهر عاشقانه‌ها یعنی پاریس بر فراز برج ایفل ترانه قهرمانی را برای یکی از دو تیم لیورپول و یا رئال خواهد خواند.

انتهای پیام/

کدخبر: 785609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟