رونمایی کتاب سلحشور دوران جدید توسط فدراسیون ووشو

به گزارش رکنا، به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو ، مراسم رونمایی از کتاب «سلحشور دوران جدید» بعدازظهر امروز (پنج‌شنبه) در کتابخانه بازار بزرگ ایران (ایران مال) برگزار شد.

در این مراسم مهدی یوسف‌وندی دبیر کارگروه پی‌نمای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری، عبدالحمید احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو ، بهرمن سرپرست دبیرکلی فدراسیون، ملکی مدیر تیم‌های ملی، دکتر مهدی رسولی رئیس کمیته نوآوری، امیر اوجاقی سرمربی تیم ملی، سایه افکن رئیس هیأت البرز، خوب‌سرشت رئیس هیأت ایلام، حسینی خواه رئیس سبک خون چوان، جهانگیری رئیس سبک نان چوان ، فرشاد عربی سرمربی تیم ملی تالو و محسن محمدسیفی از قهرمانان ووشو، موحدنیا رئیس انجمن ووشو دانش آموزی، ووشوکاران تیم جنگجویان ووشو در برنامه عصر جدید، تیموری داور بین‌المللی، عبیدی مسئول کمیته مهاجران به همراه چند تن از اتباع افغانستانی، و‌رزشکاران و پیشکسوتان ووشو حضور داشتند.

عبدالحمید احمدی در این مراسم اظهار داشت: تولید این کتاب یک کار خلاقانه و جسورانه از سوی فدراسیون ووشو است. اینکه فدراسیون از اساطیر شاهنامه استفاده کرده جای تقدیر دارد. همچنین معرفی قهرمانان ووشو و این رشته رزمی به سبکی نوین، نشان دهنده خلاقیت فدراسیون است.

وی افزود: تشکر از صدیقی که یک اقدام خوب را با ترکیب شاهنامه و ووشو انجام داد. بهترین و ماندگارترین کار فرهنگی، تولید کتاب است. خیلی خوشحالم که شاهد چنین رویدادهایی در ووشو هستم و جای چنین اتفاقاتی در ورزش ما خالی است. خدا را شکر که شما در فدراسیون جسارت انجام چنین کارهایی را دارید. این یک قدم اولیه است؛ فدراسیون مسیر سختی دارد و هوشی که ما در مسئولان فدراسیون می‌بینیم، نشان می‌دهد که باید منتظر کارهای خوبی بود.

در ادامه این مراسم یوسف‌وندی با اشاره به اینکه یک کار نو و جدید شکل گرفته، عنوان کرد: ما پیش از این در ورزش مشابه این اقدام و طراحی کمیک ورزشی را نداشتیم. از آنجایی که قهرمانان این داستان، انسان‌های واقعی هست، این مسأله کار را خیلی سخت می‌کند، چون این افراد باید الگوی جامعه هستند و باید حواسشان به رفتارها خود باشد و منش پهلوانی داشته باشند. من از فدراسیون ووشو تقدیر می‌کنم که در این حیطه قدم گذاشته و توانسته کمیک ورزشی را به نسل جدید معرفی کند.

وی ادامه داد: این اقدام فدراسیون ووشو کار بسیار شجاعانه‌ای بوده و واقعا در چنین شرایطی، انجام اینگونه کارها جسورانه است. به صدیقی و سایر مسئولان فدراسیون تبریک می‌گویم. اگر من رئیس فدراسیون بودم شجاعت انجام این کار را نداشتم. می‌دانم کاری که انجام شده سخت است، و بسیار جذاب بوده است. این اتفاق می‌تواند دنباله‌دار باشد و خیلی از فدراسیون ها این کار را دنبال خواهند کرد. باز هم از صدیقی تشکر می‌کنم که علاوه بر تلاش برای موفقیت در جنبه ورزشی، در ابعاد همگانی و فرهنگی هم پروژه های موفقی را پیش برده است.

همچنین امیر صدیقی رئیس فدراسیون گفت: توجه به بحث فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد. ما هرچه قدر در زمینه کودکان و نوجوان کار کنیم، باز هم کم است و باید بیشتر فعالیت کنیم. ما وقتی انتقاد می‌کنیم در موضوعات اجتماعی و فرهنگی، باید حرفی هم داشته باشیم و پروژه های جایگزینی را معرفی کرده باشیم. ما از دنیای ابرقهرمانان غربی انتقاد می‌کنیم، اما در طرف مقابل هیچ کاری انجام نمی‌دهیم، در حالی که پس از انتقاد، باید محتوا مناسب کودک و نوجوان هم ارائه بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم اقدام فدراسیون ووشو جسورانه بود . شروع سلحشور با یک نماد مسابقات بود، اما تبدیل به یک کتاب مصور با ریشه های فرهنگی و تاریخی شده است. معتقدیم شروع هر کاری سخت است، ولی تلاش می کنیم ضمن گسترش نسبت به بهبود کار تلاش کنیم و با محتوای لازم قدم‌های مثبتی برداریم. من معتقدم که باید تمام تلاش خود را برای حوزه کودکان و نوجوانان انجام بدهیم و کارهای فرهنگی مختلفی ارائه کنیم. ووشو در ایران ورزشی به نسبه جوانی است و مخاطبان جدی در این حوزه داریم که علاوه بر کار قهرمانی باید به سایر موضوع های مربوط توجه کنیم.

انتهای پیام/

 

 

کدخبر: 785269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟