آقای خاص به دنبال هت‌تریک اروپایی/ فاینورد با جهانبخش در اندیشه قهرمانی

به گزارش رکنا، دیدار نهایی رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا امشب راس ساعت 23:30 بین تیم‌های رم و فاینورد در ورزشگاه ایر آلبانیا برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها که جایگزین جام اینترتوتو شده از سال 2021 با نام لیگ کنفرانس اروپا و بر اساس عملکرد تیم‌ها در لیگ و جام حذفی کشورهایشان برگزار شده و حالا در نخستین دوره خود قرار قهرمان را به دنیای فوتبال معرفی کند.

در مرحله اول این رقابتها 32 تیم در قالب 8 گروه 4 تیمی کار خود را آغاز کردند که درنهایت تیم‌های رم و فاینورد با عبور از سد حریفان موفق به صعود به دیدار نهایی شدند.

رم با آقای خاص بعد از صدرنشینی در گروه سوم دور مقدماتی این رقابت‌ها و تنها درج یک شکست سنگین و آنهم با نتیجه 6بر1 مقاتبل بوده نروژ به دورحذفی راه پیدا کرد و در مراحل حذفی هم به ترتیب تیم‌های وینسه آرنهایم هلند، بوده گلیم نروژ و لستر سیتی انگلیس را از سر راه برداشته و به بازی نهایی رسید.

از طرف دیگر تیم فاینورد و همبازیان علیرضا جهانبخش هم در مرحله مقدماتی صدرنشین گروه پنجم شده و بدون شکست راهی مرحله حذفی شدند. در این مرحله هم فاینورد تیمهای پارتیزان بلگراد صربستان، اسلاویاپراگ چک ومارسی فرانسه را شکست داده و حریف رم در بازی نهایی شدند.

5635063

خوزه مورینیو که در کارنامه پرافتخار خود قهرمانی با پورتو و اینتر در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین قهرمانی با منچستریونایتد  در لیگ اروپا را درکارنامه دارد، بدنبال تاریخ سازی است.

در صورت قهرمانی رم و فتح لیگ کنفرانس در بازی امشب، خوزه مورینیو به نخستین مربی تاریخ تبدیل می شود که در تمامی جام‌های معتبر اروپایی شامل لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس سابقه قهرمانی دارد.

mori

صد البته که تمامی ایرانی‌ها امید به درخشش علیرضا جهانبخش در بازی امشب دارند و امیدوارند او به نخستین بازیکن ایرانی فاتح یک جام اروپایی بدل شود.باید دید آرنه اسلات سرمربی این تیم از وجود جهانبخش در بازی امشب استفاده خواهد کرد یاخیر؟

فاینورد در سابقه تیمی خود قهرمانی در لیگ باشگاه‌های اروپا، جام یوفا و جام بین قاره ای را دارد و در این سالها قصد دارد تا نشانی از آن فاینورد دهه 70 میلادی داشته باشد.

درهرحال فتح این جام و آن‌هم برای اولین بار، هواداران بیشمار دو تیم را سیراب کرده و به خصوص در سالی که هیچکدام از این دو تیم در لیگ داخلی خود به نتایج قابل قبولی نرسیده اند، می تواند وجه تازه ای برای ساختار تیمی آنها به ارمغان بیاورد.

امشب و در ورزشگاه تازه ساز  و 22500 نفری ایر آلبانیا که نخستین بازی مهم خود را تجربه می کند، ایستوان کواتس رومانیایی کار سختی به عنوان داور برای قضاوت در پیش نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم به قرار زیر است:

رم: روی پاتریشیو – مانچینی – اسمالینگ – ایبانز – کاردسدورپ – کریستانته – اولیورا – پیگرینی – زالوسکی – زانیولو و آبراهام

فاینورد: بیلو – گیتریدا – تراونر – سنسی – مالاسیا – آرسنس – تیل – نلسون – کوکچو – سینیسترا – دزرس

انتهای پیام/

کدخبر: 784451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟