صحبت‌های میراسماعیلی در حاشیه مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک/ سیاسی‌ها ورود نکنند + فیلم
حجم ویدیو: 47.88M | مدت زمان ویدیو: 00:07:02

به گزارش رکنا، آرش میراسماعیلی در حاشیه مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک اظهار داشت: مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک امروز برگزار می‌شود. روز سرنوشت‌سازی است، 2 تاریخ داریم که باید اعضای مجمع در مورد آنها رأی بدهند و روز برگزاری انتخابات مشخص شود. این موضوع تکلیف سرنوشت چهار سال ورزش آینده مشخص می شود. دوره قبلی یکی از منتقدین بودم و انتظار داشتم آراء به شکل دست بلند کردن نباشد. صلوات بفرستند و آرا مخفی باشد. امیدواریم امروز این موضوع رعایت شود.

وی در خصوص اینکه امروز هم قرار است امروز هم رأی گیری با بالا بردن دست‌ها انجام شود، توضیح داد: خیلی بد است. قطعا باید آراء مخفی باشد زیرا شاید افراد با هم رودربایستی دارند. در دوره قبلی رأی گیری مجمع کمیته ملی المپیک، نفر جلویی من دو بار دست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ بلند کرد و این خوب نیست. باید آراء و نظرات به شکل مخفی داده شود. هرچند این دو تاریخ از لحاظ انتخاب شدن افراد تفاوتی با هم ندارد،‌ اما بازی‌های کشورهای اسلامی برای همه ما به ویژه فدراسیون جودو که سه سال از مسابقات دور بوده‌ایم بسیار مهم است. فرصت مناسبی داریم تا بار دیگر در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم. منفعت رشته و ورزش خودم را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر در نظر می‌گیرم.

رییس فدراسیون جودو در خصوص آخرین وضعیت پرونده تعلیق جودوی ایران در دادگاه CAS توضیح داد: چهارمین بار بود که مهلت صدور رأی دادگاه CAS تمدید شد. فردا 25 می است و یک ماهی که فرصت دادند تمام می‌شود، باید دید بار دیگر مهلت تمدید می‌شود یا رأی صادر خواهد شد. همچنان منتظر هستیم.

میراسماعیلی در خصوص چالش‌های مجمع قبلی کمیته المپیک توضیح داد: هر چند در آن جلسه تنش و صحبت بود، اما این مسائل طبیعی است. البته انتظار ما این بود؛‌ موضوع خیلی سریع‌تر تعیین تکلیف شود، همه جای دنیا هم همین است که کمیته‌های ملی المپیک هر کشوری را‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد از برگزاری مسابقات المپیک تعیین تکلیف می‌کنند تا فرصت مناسب وجود داشته باشد، اما روند انتخابات کمیته المپیک ما خیلی طول کشید. دوستانی که در رأس کار بودند، بلاتکلیف هستند و افرادی هم که می‌خواهند در رأس کار قرار بگیرند باید فرصت داشته باشند.

وی  عنوان کرد: البته تمام این مسائل مربوط به گذشته است، امیدوارم امروز با تدبیر مناسب روسای فدراسیون‌ها رأی بدهند و منفعت ورزش کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیرند. تفاوتی ندارد انتخابات در 20 تیر برگزار شود یا 30 مرداد، زیرا اختلاف این دو زمان 40 روز است. اصل در نظر گرفتن منفعت رشته‌های ورزشی کشورمان است.

رئیس فدراسیون جودو در مورد اینکه خودش چه زمانی و برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک انتخاب می‌کند، گفت: قطعا به تاریخ 30 مرداد رأی می‌دهم، زیرا بازی‌های کشورهای اسلامی برای ما با توجه به لغو بازی‌های آسیایی خیلی مهم است و مهم‌ترین برنامه‌ای است که تیم‌های ورزشی می‌خواهند امسال در آن شرکت کنند. 20 تیر با 30 مرداد تفاوت زیادی ندارد، اما دوستانی که اکنون در رأس کار هستند برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده‌اند. آن یک ماه برای جودو طلایی است و تأثیر زیادی در کار ما دارد.

میراسماعیلی ادامه داد: باید حمایت شویم و شرایط در نظر گرفته شود تا برای رقابت‌های کشورهای اسلامی تدارک لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینیم. اگر قرار باشد افراد جدیدی روی کار بیایند، یک ماه فرصت خیلی کوتاهی است و حتی شاید برای تعریف امضای خود نیاز به یک ماه زمان داشته باشند. امیدوارم دوستان منفعت ورزش کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیرند.

وی در مورد مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه قصد دارد برای حضور در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کند، گفت: موضع من همیشه ورزشی است. فکر نمی‌کنم کمتر فردی به این حوزه تخصصی نگاه نکند، ورزش برای ورزشی‌ها و تخصص آنهاست. از عزیزان سیاسی خواهش می‌کنم ورود نکنند. کمیته ملی المپیک تخصصی‌تر از هر جایی است که فکرش را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنید. شاید بگوییم بخشی از وزارت ورزش سیاسی است. رئیس جمهور باید وزیر را‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کند، شاید فردی که می‌خواهد به این وزارتخانه بیاید نیاز است که ورزشی باشد و ما هم معتقد بر این موضوع هستیم، اما موضوع کمیته ملی المپیک صد درصد ورزشی است. 

رییس فدراسیون جودو عنوان کرد: امیدوارم دوستان سیاسی چنین اجازه ای بدهند و برای بودن بین کارشناسان خبره، فشار سنگین نیاورند. افراد ورزشی هم سعی می‌کنند خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در عرصه انتخابات قرار بدهند، اما این بار نوبت ورزشی‌هاست که در هیات اجرایی باشند.

میر اسماعیلی درباره گلایه‌هایش از تحرکات برخی افراد در داخل کشور در خصوص تعلیق جودو گفت: اکنون هم گله‌مند هستم، به آب و خاک و سرزمینم افتخار می‌کنم، به همین دلیل می‌گویم هر کسی که پست مدیریتی می‌گیرد وظیفه دارد از کشور خودش در هر جای دنیا حمایت کند. واقعا از ما حمایت نشد، باید درک کنیم که با ما سیاسی برخورد شد. افرادی از داخل نه تنها در جودو بلکه در رشته‌های دیگر هم فعالیت‌هایی انجام دادند. همه جودوکاران واقف هستند که اتفاقاتی از داخل کشور رقم خورد، اما هیچ کمک و حمایتی از ما نشد.

وی در مورد نحوه حضور این رشته در بازی‌های کشورهای اسلامی افزود: نگاه به بازی‌های کشورهای اسلامی کاملا متفاوت است. این مسابقات زیرنظر IOC و OCA نیست. برگزارکننده‌اش مجمع کنفرانس همبستگی کشورهای اسلامی است. تیم ما دو هفته دیگر عازم سن‌پترزبورگ می‌شود تا در مسابقات تیم به تیم شرکت کند. رأیی که علیه جودوی ما صادر شده این است که از حضور در کلیه مسابقات و برنامه‌هایی که زیر نظر IjF برگزار می‌شود تعلیق هستیم و نمی‌توانیم در آنها شرکت کنیم، اما تورنمنت‌هایی که کشورها خودشان برگزار می‌کنند و همچنین رقابت‌های کشورهای اسلامی که برگزارکننده‌اش دیگری است می‌توانیم شرکت کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کدخبر: 783981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟