رستمی: خیلی‌ها مسیر موفقیت ما را منحرف می‌کنند/ یک گونی مدال دارم اما 2 میلیون حقوق می‌گیرم

کیانوش رستمی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: روزی 3 جلسه‌ تمرین می‌کردم و با برنامه پیش می‌رفتم که متاسفانه بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد. دیگر نمی‌شود اتفاقی که افتاده را تغییر داد و باید روی سایر مسابقات تمرکز کنیم. رقابت‌های گزینشی المپیک را در پیش داریم که امیدوارم اتفاقات خوبی در این مسیر برای ما رخ دهد. اگر چه در این میان ممکن است برخی افراد مسیر موفقیت ما را منحرف کنند تا به المپیک نرویم اما با یاری خدا و تمرینات خوب تلاش می‌کنیم موانع را از پیش‌رو برداریم.

وی افزود: باید سهمیه بگیریم و در پاریس دل مردم را شاد کنیم. تمام هدف ما این است که بتوانیم اتفاقات بزرگ رقم بزنیم و رکوردهای خوب بر جای بگذاریم تا بازهم پرچم ایران را به اهتزاز در بیاوریم. 

قهرمان جهان در مورد اینکه نظرش درباره پناهنده شدن یکتا جمالی و پریسا جهانفکریان به آلمان چیست، گفت: این موضوع سلیقه‌ای است اما خیلی راحت می‌توان با برخی امکانات ورزشکاران را در کشور نگه داشت. هر ورزشکاری حتی بعد از پناهنده شدن هم افتخار کسب کند، آن مدال متعلق به ایران است اما برخی از شیطنت‌های رسانه‌ای باعث می‌شود که این نتایج به ضرر ورزش ایران نشان داده شود.

رستمی ادامه داد: وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و همچنین نهادهای دیگر باید بدانند ورزش نهاد بزرگی است که کشورها نگاه ویژه‌ای به آن دارند. از طریق همین ورزش است که آمادگی کشورها نمایانگر می‌شود و ای کاش به این راحتی قهرمانان خود را از دست ندهیم. تعداد نخبه‌های ورزشی خیلی زیاد نیست و با یک سرمایه‌گذاری ناچیز می‌توان تمام قهرمانان را حفظ کرد. 

دارنده مدال طلای المپیک ریو با انتقاد از حقوق دریافتی خود از صندوق حمایت از قهرمانان گفت: من به عنوان یک قهرمان بیشتر هزینه‌ها را از جیب پرداخت می‌کنم که این اتفاق برای ورزش ایران اصلا خوشایند نیست. از مسئولان ورزش می‌خواهم کمک کنند تا بتوانم سومین مدال المپیک را کسب کنم چون در حال حاضر حقوق دریافتی من از صندوق حمایت از قهرمانان تنها 2 میلیون تومان است.

وی در ادامه تصریح کرد: من با یک گونی مدال جهانی و المپیک مورد توجه ورزشی‌ها نیستم و بهتر است مردم و مسئولان بلند پایه کشور بدانند که کیانوش رستمی با حقوق 2 میلیون تومانی در ماه زندگی می‌کند. یک کارگر ساده در ماه 6 میلیون تومان حقوق می‌گیرد که نوش جانش اما من به عنوان قهرمان ملی که بیشترین دریافتی را هم از صندوق دارم تنها 2 میلیون تومان می‌گیرم و هیچ افزایشی هم برای دریافتی من در کار نیست!

قهرمان پرافتخار وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که چه توقعی از وزیر ورزش و جوانان دارد، گفت: خیلی از پیشکسوتان با همین مبلغ و حتی پایین‌تر از آن امورات خود را سپری می‌کنند و این اصلا زیبنده ورزش ایران نیست. از وزیر ورزش که خودش از جنس ورزش است درخواست می‌کنم نگاه عمیق‌تری به قهرمانان و پیشکسوتان داشته باشد.

رستمی درباره اینکه امکان دارد به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی به ضرر برخی از ورزشکاران باشد، عنوان کرد: اگر منظور شما بالا رفتن سن ورزشکاران است باید بگویم سن تنها عدد است اما المپیک و بازی‌های آسیایی باید در زمان دقیق خودش برگزار شود. اگر بازی‌های هانگژو با تاخیر یک ساله برگزار شود، دیگر جذابیتی ندارد.

انتهای پیام/

کدخبر: 782095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟