محمد بنا: تعویق بازی‌های آسیایی کارمان را سخت می‌کند

به گزارش رکنا، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی درباره شروع دور جدید تمرینات این تیم گفت: از روز ۲۰ اردیبهشت ماه اردوی ما آغاز شده و تا اول خردادماه ادامه خواهد داشت، ملی‌پوشانی که قرار است به تورنمنت رنکینگ‌دار قزاقستان اعزام شوند، تا ۲۹ اردیبهشت در اردو هستند و پس از آن به یک استراحت ۴۸ ساعته می روند و برمی‌گردند و سایر نفرات هم اول خرداد اردو را ترک می‌کنند و دوباره از ۵ خرداد، تمرینات خود را از سر می‌گیرند.

وی افزود: اردوها با توجه به حضور در مسابقات متعدد برون مرزی ادامه خواهد داشت، تا سه تیم خوب برای حضور موفقیت آمیز در مسابقات بزرگسالان جهان، امیدهای جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه حضور مدال‌آوران جهانی و المپیک در کنار ملی‌پوشان جوان، جو بانشاط و پرانگیزه‌ای را بر فضای تمرین‌ها حاکم کرده است، اظهار داشت: این نفرات به همراه کشتی گیرانی که در مراحل انتخابی از جمله جام تختی موفق بوده‌اند، در اردو حضور دارند و با همدلی، رفاقت، انگیزه و عشق در کنار هم برای موفقیت تلاش و تمرین می‌کنند.

وی با اشاره به لغو بازی‌های آسیایی گفت: رقابت های جهانی صربستان مهم ترین هدف فرنگی کاران در سال جاری است، البته قرار بود که دو تیم برای بازی های آسیایی و رقابت های جهانی آماده کنیم، اما با لغو بازی‌های هانگژو، تمرکز اصلی‌مان روی مسابقات صربستان خواهد بود و در نهایت هدف نهایی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد، موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود.

بنا با اشاره به اینکه لغو بازی‌های آسیایی مطلوب وی نبوده است، تصریح کرد: دوست نداشتم بازی‌های آسیایی لغو شود و می خواستم این مسابقات برگزار شود. ظرفیت کشتی فرنگی از نظر تعداد کشتی گیر و کمیت کم است، اما از نظر کیفیت، کشتی‌گیران خوبی داریم که می توانستیم با تشکیل سه تیم خوب در سه مسابقه کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و جهانی صربستان شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان تاکید کرد : اگر بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ و همزمان با مسابقات جهانی برگزار شود، به دلیل اینکه رقابت های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی مسابقات سهمیه المپیک پاریس است، کارمان بسیار سخت می شود.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 781449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟