چین از میزبانی جام ملتهای آسیا انصراف داد

به گزارش رکنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد پس از بحث‌های گسترده با فدراسیون فوتبال چین، AFC رسماً مطلع شد که فدراسیون فوتبال چین نمی‌تواند به دلیل شیوع کرونا از جام ملت‌های آسیا 2023 میزبانی کند.

چین سه سال پیش در کنگره فوق‌العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاریس، به‌عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا انتخاب شده بود.

در بخشی از بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره آمده است: « AFC شرایط استثنایی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را که منجر به سلب میزبانی از چین شد، تصدیق می‌کند. چین، فدراسیون فوتبال این کشور و کمیته برگزاری بازی‌ها، این تصمیم بسیار دشوار اما ضروری را در راستای منافع جمعی جام ملت‌های آسیا 2023 گرفته است. آنها زمان لازم را برای AFC در راستای ارزیابی این تصمیم مهیا کردند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به همکاری نزدیک با شرکای تجاری و سهامداران خود برای ترسیم مسیر رو به جلو ادامه خواهد داد و از درک و حمایت آنها در این دوره تشکر می‌کند. جزئیات بیشتر در مورد گام‌های بعدی مربوط به میزبانی جام ملت‌های آسیا 2023 به‌زودی اعلام خواهد شد.»

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پیش از این قرار بود از 26 خرداد تا 25 تیر 1402 در 10 شهر کشور چین برگزار شود. از کشورهای قطر و عربستان به عنوان گزینه‌های جایگزینی چین یاد می‌شود.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 780243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟