عنایتی: اتهامات از بازی با پرسپولیس شروع شد/ همین الان بیشتر از مهاجمان لیگ برتر گل میزنم/ فوتبال به حاشیه رفت چون فدراسیون دروپیکر ندارد

«رضا عنایتی» در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در مورد اتهامات اخیر به بازی با تاخیر تیم هوادار اظهار داشت: این اتهامات از بازی با تیم پرسپولیس شروع شد. شرایط به شکلی پیش رفت که بازی درگیرانه‌ای بود. به همین دلیل در یکی دو صحنه دروازه‌بان مامصدوم شد وهمین باعث بوجود آمدن برخی سوءتفاهم‌ها شد. تیم ما طبق آمار اصلا بلد نیست وقت تلف کند و البته مشخص است برخی تیم‌ها به این بهانه‌ که نتیجه نمی‌گیرند، می‌خواهند خود را توجیه کنند. در همه بازی ها داورها دوسه دقیقه وقت تلف شده برای ما می‌گیرند و قطعا اگر وقت تلف کرده باشیم داور هم باید وقت تلف شده بیشتری لحاظ می‌کرد.

*داور می‌خواست هواداران تراکتور را راضی نگه دارد

وی با اشاره به این که گل‌هایی که در دقایق آخر دریافت می‌کنند به دلیل وقت تلف کردن تیمش نیست تصریح کرد: اگر اتفاقات فوتبالی را کنار بگذارید، داوری در بازی با تراکتور خیلی به ما ضربه زد. بعد گل دوم حرکت بازیکن حریف پنالتی اخراج بود و اگر دقیقه 57 تراکتور اخراجی می‌داد و ما 2 بر یک جلو می‌افتادیم، ریتم بازی تغییر می کرد. بر اساس ادعای کارشناسان، یک بازیکن دیگر از تراکتور هم باید اخراج می‌شد و قطعا شکست تیم 9 نفره برای ما امکان‌پذیر بود. من فکر می‌کنم داور آمده بود هواداران تراکتور را راضی نگه دارد و من این بازی را باخت نمی دانم،  چرا که با اشتباهات داوری تمرکز تیم ما بهم ریخت.

سرمربی تیم هوادار در پاسخ به این سوال که اگر اینقدر به عملکرد داور اعتراض داشتید چرا باشگاه هوادار واکنشی نشان نداد؟ گفت: ما اصلا باشگاهمان به این مسائل کار ندارد. مدتی است مدیرعامل نداریم و آن زمان که داشتیم هم خیلی فرقی نمی‌کرد، چون دوستان علاقه‌ای به واکنش نشان دادن ندارند. ما هم اهل جنجال نیستیم و اغلب بین خودمان صحبت می کنیم.

*فقط سرمربی هستم و در سایر موارد دخالتی ندارم

عنایتی در مورد این که اگر برای فصل بعد او را نخواهند چه واکنشی نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: من باشگاه را کاملا واگذار کردم و فقط سرمربی تیم هوادار هستم. هیچ مسئولیتی ندارم و فقط در کار فنی در ختمتشان هستم. از این رو هر تصمیمی بگیرند برایم مهم نیست چون مربی هستم و شاید همین فردا بگویند مرا نمی‌خواهند. البته دلبستگی هایی به این تیم دارم و دلم برای تیمم می سوزد ولی باید رو به جلو حرکت کنم و فقط برای ادامه فصل تلاش می‌کنم.

*مربیان وقت بیانیه دادن ندارند

وی با اشاره به این که در لیگ جاری مسائل روانی بر توانایی های فنی غالب شده تاکید کرد: درصد خیلی بالایی از فوتبال ما بحث روحی روانی است و مدیران و کادر فنی خیلی زیاد در جنجال‌ها دخیل هستند. اغلب مدیر رسانه‌ها به مربیان و باشگاه خط می دهند و مربیان در بیانیه‌هایی که از تیم‌ها می‌بینیم دخیل نیستند چرا که مربی وقت ندارد به این جزئیات بپردازد. یک نفر این بیانیه‌ها را طراحی می کند و بعد دیکته شده به مربیان می‌دهد. فوتبال ما از مباحث فنی جدا شده و به حاشیه رفته است.

عنایتی ادامه داد: وقتی فدراسیون در و پیکر ندارد دیگر هرکسی برای خودش تصمیم می گیرد. وقتی فدراسیون رئیس ندارد ما هم نمی‌دانیم طرف حساب ما کیست و با چه کسی در مورد مسائل مربوطه باید صحبت کنیم؟ متاسفانه در شرایط فعلی به هر قیمتی نتیجه گرفتن مد شده است.

*هر تیمی هوادار بیشتری دارد مورد توجه مسئولان است 

سرمربی هوادار دلیل این همه جنجال در لیگ ایران را به موضوعی قابل بحث دانست و گفت: وقتی شرایط تیم‌ها مساوی نیست و تبعیض وجود دارد، جنجال بوجود می‌آید. همانطور که ابتدای فصل پیش‌بینی کردم چند تیم بالا برای قهرمانی تلاش می‌کنند که همگی دولتی هستند و چند تیم برای سقوط میجنگند. حالا شاید یکی دو تیم هم چند هفته ای نتیجه نگیرند و چند پله نزول کنند ولی در کل قدرت دست دولتی‌هاست. پس نگاه ما حرفه‌ای نیست و هر تیمی که مورد توجه هواداران است، بیشتر مورد توجه مسئولان فوتبال قرار می گیرد و از کنار تیم هایی که کانون توجه نیستند به راحتی عبور می‌کنیم. در بازی با تراکتور من برای خودم تحلیل کردم که تراکتور هوادار دارد و شرایط سخت است. چطور این تیم از بحران خارج می‌شود؟ با کمک تیم هوادار! اگر اتفاقات بازی با تراکتور در بازی این تیم با استقلال و پرسپولیس یا حتی سپاهان رخ می داد چه جنجالی می شد. پس تیم‌های که طرفدار بیشتری دارند کانون توجه هستند. 

*خجالت می‌کشم 3 خارجی بهترین گلزنان لیگ هستند

عنایتی با انتقاد از عملکرد مهاجمان لیگ برتر تصریح کرد: من خجالت می کشم که سه خارجی برای آقای گلی مبارزه می‌کنند. همین خارجی‌ها هم با پنالتی در بالای جدول گلزنی هستند و آمار گلزنی در لیگ ما پایین آمده و دلیلش نبود استعدادهای ذاتی گلزنی است. تیم های پایه اولویت ما نیستند. من با همین سن و سال قرارداد می بندم اگر سالی هفت هشت گل نزدم کل خرج آن تیم را می دهم و از خیلی از مهاجمان فعلی بهتر هستم و بیشتر گل می‌زنم. متاسفانه آمار افتضاح است و دلیلش نا به سامانی در سطح اول فوتبال و فدراسیون است.

وی ادامه داد:خارجی های لیگ ما باید سطح فوتبال را بالا ببرند. ما می‌خواهیم در کنار این خارجی‌ها بازیکنان خودمان را رشد دهیم. در حالی که همه خارجی می‌آوردند تا تیمشان بالا برود. احساس می‌کنم تمام مربیان ما نسبت به جایگاهشان بدبین هستند و به همین دلیل بازی‌های ما کم گل می‌شود. 

*مربیان فکر می‌کنند با جار و جنجال حق تیمشان را می‌گیرند

سرمربی تیم هوادار با اشاره اعتراض های زیاد مربیان و برخوردهای زننده در کنار زمین از سوی کادر فنی تاکید کرد: من این را به مربی ربط نمی‌دهم و این جو در جریان بازی ایجاد می شود و مربی در اثر این جو رفتاری انجام می‌دهد و فکر می‌کند با جار و جنجال می تواند حقش را بگیرد در حالی که اینطور نیست و بر عکس با محرومیت‌ها و جریمه کار خراب‌تر می شود. البته جو فوتبال ما به این سمت رفته است. اگر نتوانیم جلوی این حرکات را بگیریم وضع بدتر هم می‌شود.

وی افزود: در واقع مربی برای خنثی کردن جوی که لیدرها و اعضای باشگاه درست کردند گاهی عکس‌العمل‌هایی نشان می‌دهد تا شاید با این عکس‌العمل‌ها جو بهتر شود ولی اینطور نمی شود. فوتبال ما واقعا دیگر لذت بخش نیست. همه منتظر هوداران هستیم در حالی که هواداران بیاید وضع بدتر می‌شود. فکر کنید اگر در این جار و جنجال‌های اخیر هوادار در ورزشگاه حضور داشت چه رخ می داد. شک نکنید عمق فاجعه چند برابر می شد. 

*استقلال در برخی بازی‌ها چوب حواشی را خورد

عنایتی در شرایطی که تمایلی به صحبت در مورد تیم استقلال نداشت خاطرنشان کرد: استقلال در برخی بازی‌ها چوب حواشی دورو برش را خورد. گاهی همین حواشی تمرکز تیم را بهم ریخت. با این حال معتقدم بازیکنان مورد نظر فرهاد خوب کار کردند و موفق شدند به این مربی کمک کنند و در نهایت امیدوارم تیمی قهرمان شود که حقش است.

انتهای پیام/

کدخبر: 780237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟