جام قهرمانی در اهواز بالای سر می رود؟/ عدد 4 فصل مشترک استقلال و فولاد

به گزارش رکنا، امشب در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و هفتم لیگ برتر تیم‌های فولاد و استقلال در ورزشگاه غدیر شهر اهواز مقابل هم قرار خواهند گرفت.

استقلال که تا به این جای فصل و از 26 بازی قبلی خود باختی در کارنامه نداشته در پی حفظ این رکورد وتداوم صدرنشینی است. شاگردان "فرهاد مجیدی" که در لیگ فصل جاری تمامی رکوردها را یکی پس از دیگر ی شکسته و ازآن خود کرده اند، حالا در حساس‌ترین بازی این هفته‌های خود باید در اهواز خط بطلانی بر خاطره دو بازی قبلی خود در این ورزشگاه کشیده و برای نخستین بار از آن پیروز بیرون بیایند. استقلال طی دو بازی در ورزشگاه غدیر دوشکست در کارنامه دارد که هر دوی آنها با حواشی بسیاری همراه بوده و در حالیکه استقلال زننده گل نخست دیدار بوده در نهایت با حساب 2 بر 1 بازی را واگذار کرده است.

جالب اینکه وقتی استقلال آخرین بار در فصل ۹۲-۹۱ قهرمان لیگ برتر شد، در اردیبهشت همان سال و طی هفته ماقبل پایانی با گل جواد نکونام در خود اهواز فولاد را برد و قهرمانی خود را مسجل کرد. حالا همان نکونام سرمربی فولاد است و می خواهد جلوی قهرمانی استقلال و فرهاد مجیدی را بگیرد.

از طرفی فولاد با جواد نکونام در فینال جام حذفی فصل گذشته و در ضربات پنالتی استقلال را شکست داد و جام را بالای سر برد، اما استقلالی ها بازی رفت لیگ امسال را یک بر صفر و با گل مهدی پور بردند تا بازی امشب به نوعی حکم فینال را داشته باشد. دیداری که می توان گفت برای مجیدی از نکونام هم مهمتر است و او اصلا دوست ندارد در اهواز بازنده باشد. البته فرهاد نیم نگاهی هم به نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان دارد تا در صورت شکست احتمالی قرمزپوشان تهرانی مقابل سپاهانی‌ها با برد مقابل فولاد خوزستان جام را در اهواز بالای سر ببرد.

فولادی‌ها هم برای رسیدن به مجوز رقابت‌های آسیایی فصل آینده چشم به پیروزی در این بازی داشته و جواد نکونام دوست ندارد بازی‌های خوب این تیم در جریان لیگ قهرمانان آسیای فصل جاری زیر سوال رفته و خود از کورس بالا نشینان جدول باز بماند.

در تاریخ بازی‌های دو تیم، بهترین پیروزی استقلالی‌ها مقابل حریف خود به سال‌های 1390 و 1396 بازمی گردد که هردوبار و با نتیجه 4 بر1حریف خود را شکست داده و فولاد هم در سال 1389 با همین نتیجه استقلال را در اهواز برده است. این یعنی عدد 4 فصل مشترک هردوتیم در تقابل‌های رو در روست.

هرآنچه هست راس ساعت 19:45 امشب و با سوت محمدحسین زاهدی فرد تیم های اول و چهارم جدول رده بندی باید مقابل هم قرار بگیرند.

انتهای پیام/

کدخبر: 780232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟