سیدعباسی: تمامی تیم ها مقابل ما از داوری سود بردند

به گزارش رکنا ورزشی، داوود سیدعباسی سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو در نشست خبری پیش از بازی مقابل تیم پیکان گفت: بازی فردا بازی خیلی حساسی برای ماست. یکی از حساس‌ترین بازی های فصل است.

سیدعباسی در خصوص تیم پیکان اظهار کرد: پیکان تیم مرموز و پیچیده‌ای است. مربی باهوشی دارند و کل بازی تیم رقیب را کنترل می‌کنند و به موقع ضربه می زنند. پیکان تیم با حوصله و خطرناکی است و کار تیمی را خوب انجام می دهند. 

وی افزود: ما شناخت کافی و خوبی از پیکان داریم و از هر لحاظ آماده اند و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم. 

سرمربی شهرخودرو در خصوص غائبان تیمش نیز گفت: همه بازیکنان را فردا در اختیار خواهیم داشت.

سیدعباسی درباره حضور تماشاچیان گفت: چه در مقابل گل‌گهر و چه مقابل استقلال، حضور تماشاچیان در روند بازی تاثیر داشت. دو اشتباه اکرمی، داور مسابقه در بازی با استقلال به خاطر حضور و فشار تماشاچیان استقلال بود. 

وی افزود: عدم اخراج نیک‌نفس که داور به آن صحنه نزدیک بود نوعی مدارا بود و داور مردد به زدن سوت بود. اما برای ما در طول فصل برعکس بوده است. در زمین خودمان هیچ حمایتی نشدیم. امسال ما نه پشت داشتیم نه مُشت! 

سرمربی شهرخودرو ادامه داد: در چندبازی داوران باید چند بازیکن حریفان ما را به زعم کارشناسان اخراج می‌کردند اما نکردند و هیچکس آنها را بازخواست نمی کرد؛ نه باشگاه، نه استان و نه تماشاچی بود که داور را بازخواست کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور تماشاچیان باعث می‌شد هرکار که دوست دارند با ما نکنند. در چند بازی، مشهود بود که حق را به ما ندادند و برعکس در بازی‌های دیگری، بازیکنان و نیمکت مارا با کارت زرد و قرمز جریمه می‌کردند و کسی هم چیزی نمی‌گفت. نمونه‌اش اخراج کاظمینی در دقیقه ۴ مقابل پرسپولیس و اخراج مجتبی بیژن مقابل فولاد است.

سرمربی شهرخودرو با بیان اینکه همه تیم‌ها ادعا دارند از داوری آسیب دیده‌اند و برای شما فیلم دی وی دی از صحنه‌های داوری می آورند گفت: ببینید کدام تیم مقابل شهرخودرو ضرر کرده است!؟ همه تیم‌ها مقابل ما منفعت بردند و فقط ما ضرر کردیم. 

سیدعباسی افزود: ما راضی نیستیم تیم‌های دیگر مقابل ما از داوری آسیب ببینند. بزرگترین آرزوی من این است که بهترین فرد زمین داور مسابقه باشد. 

وی درباره آخرین شانس بقا بودن بازی فردا گفت: همیشه می‌گویم، از زمین که می‌آیی بیرون، وجدانت را کنار بگذار، قضاوتت را باید برای خود نگهدار و بعد مردم و اهل فن باید قضاوتت کنند. 

سرمربی شهرخودرو در ادامه اظهار کرد: بچه‌های ما تلاش بالایی دارند و از همه آنها ممنونم. شما مشکلات ما را نمی‌دانید و قصه هفتصد من مثنوی است. اما بچه‌ها دارند تلاششان را می‌کنند و باید برای بازی بعدی بیشتر تلاش کنیم. 

سیدعباسی با بیان اینکه هیچگاه به بازیکنانم نگفته‌ام باید این بازی را ببریم، تصریح کرد: فوتبال غیرپیش بینی ترین پدیده دنیاست و باید فقط تلاش‌مان را بیشتر کنیم. وجدان‌مان باید آرام باشد و بعد ببینیم قسمت چه خواهد بود. 

وی درباره میزان دریافتی بازیکنان و تاثیر آن بر عملکرد آنها گفت: به شما می‌گویم که بازیکنانم عجیب و غریب هستند. شاید سی درصد مبلغ برخی‌تیم‌ها خیلی زیاد و قابل توجه باشد و مطمئنم کل قرارداد بازیکنان ما برابر با یکی و نصفی از مبلغ یک بازیکن تیم‌های دیگر باشد. اما کیفیتی که از خود نشان می‌دهند فراتر از قیمت و قراردادشان است. 

سیدعباسی در ادامه گفت: باشگاه هم تلاش خود را دارد اما بدقولی‌هایی صورت گرفته است. به باشگاه هم بدقولی‌هایی شده که ورود نمی‌کنم. البته بدین معنی نیست باشگاه دست روی دست گذاشته‌است. مسئولان ما هم درکنار بازیکنان هستند و بچه‌ها متوجه هستند. اما آنطور که باید نتوانستیم از خجالت بچه‌ها دربیاییم. 

وی در پاسخ به این که چهار هفته به پایان لیگ مانده و ۳۰ درصد دریافتی درست منطقی به نظر نمی‌آید اظهار کرد: معلوم است که این مساله درست نیست و شکی نیست. اما قاطعا می گویم تاثیری در بازی بچه‌ها ندارد. البته من نمی‌دانم چه خبر است و به قراردادها ورود نمی کنم چون نبودم. دو سه بازیکن جدا شدند و روز تمرین فهمیدم. چون از مفاد قراردادها خبر ندارم. 

سیدعباسی افزود: مشکلات باشگاه ما اظهر من الشمس است و همه خبر دارند. اما باشگاه دست روی دست نگذاشته‌ است. بازیکنان ما مبلغ قراردادی ندارند. موقعی که سر تمرین و زمین می آیند جز شور و انگیزه چیزی نمی‌بینم. تنها ناراحتی من برای آنها این است که آنها از لحاظ امتیاز به حقشان نرسیدند. ما خیلی چیزها را نداریم ولی شانس هم در خانه‌مان را نمی‌زند. من البته به شانس زیاد تکیه نمی‌کنم ولی شانس هم جاهایی لازم است.

وی تاکید کرد: بچه های ما هم آماده هستند و خیلی خوب تمرین کردند. تنها نگرانی من نرسیدن بچه ها به حقشان در این چند بازی بوده است. وگرنه از همه نظر هم همراه هستند و هم تلاش خود را کردند.

سیدعباسی در پاسخ به این که سرپرست ورزش و جوانان استان اعلام کرده که استادیوم ثامن الائمه (ع) را به صورت رایگان در اختیار تیم شهرخودرو قرار می‌دهد تا تیم به مشهد منتقل شود گفت: من نمی خواهم در این مورد دخالت بکنم. فقط می گویم تیم را نابود کردند.

وی افزود: چه کسی می تواند بگوید که شهر خودرو را به تنهایی به جام باشگاه های آسیا رساند؟ باشگاه؟ مسئولان استان؟ این تیم را هوادارن به جام باشگاه ها رساندند. هماهنگی بین مسئولان و باشگاه بود. این تیم امسال بی کس و کار بود و چیزی نداشت. هر کار که خواستند با این تیم کردند. چون مشکل در خود ما بود. یادمان نرود روز بازی با استقلال که یک بر صفر به نفع شهر خودرو به پایان رسید، چند هزار تماشاگر در استادیوم نشسته بودند. روز بازی با پرسپولیس چند هزار تماشاگر در استادیوم بود؟

سرمربی شهرخودرو گفت: این تیم آنگونه بود و امروز به این وضعیت رسیده است. هر کاری دلشان خواست، امسال در لیگ با این تیم کردند. اگر خدای نکرده برای این تیم اتفاقی بیفتد، چه کسی ضرر می کند؟ مدام هم گفتیم. من از روز اولی که آمدم گفتم. قبل از من هم دوستان گفته بودند. اما این تعامل بین باشگاه و مسئولان انجام نشد. مشکل ۱۰۰ درصد از دو طرف بود و نمی شود مشکل را از یک طرف به حساب آورد. نمی توان از یک طرف طرفداری کرد و قضاوت کرد. موقعی که تیم به سرانجامی رسید و اولین بار در تاریخ خراسان یک تیم به جام باشگاه‌های آسیا رفت هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که من این کار را کردم که الان هرکدام تقصیر را به گردن دیگری می اندازد. هیچ ماست بندی هم نمی‌گوید ماست من ترش است و هر یک حق را به خود می دهند.

 

کدخبر: 780100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟