باقرزاده: لغو بازی‌های آسیایی به ضرر شمشیربازی بود/ عابدینی یک سرمایه است

فضل الله باقرزاده در گفت‌وگو با رکنا؛ در خصوص لغو بازیهای آسیایی اظهار کرد: اکثر فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که در چین نتایج خوبی بگیرند و یکی از این رشته‌ها شمشیربازی بود. تمام هدفگذاری ما در چین این بود که مدال نقره خودمان را در جاکارتا در هانگژو به طلا تبدیل کنیم. در این مدت هم تدارکات خوبی برای تیم‌های خودمان در نظر گرفته بودیم و هم اردوهای زیادی برپا کرده بودیم. وقتی یک تصمیم جمعی گرفته می‌شود باید به آن احترام گذاشت.

وی افزود: آنچه حائز اهمیت است اینکه در تمامی بخش‌ها برنامه خوبی داشتیم. غیر از فوتبال، والیبال و بسکتبال که از لحاظ مالی شرایط ایده‌آلی دارند، سایر ورزشکاران ما‌ نگاهشان به المپیک و بازی‌های آسیایی است که با مدال‌آوری از طریق پاداشی که می‌گیرند، زندگی آنها متحول شود. بچه‌ها خیلی سخت زحمت کشیده بودند که در چین مدال‌آوری کنند اما با این اتفاق اکنون انگیزه خود را برای مدت کوتاهی از دست خواهند داد.

رییس فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: با وجود لغو بازی‌های آسیایی، سال ۲۰۲۲ سالی است که سهمیه المپیک پیش‌روی ما است و  همه‌ ورزشکاران ما تلاش می‌کنند که برای پاریس سهمیه بگیرند.

باقرزاده عنوان کرد: تمام تیم‌ها هزینه‌های سنگینی متقبل شده بودند و طبیعتأ این اتفاق تاثیر منفی روی ما و سایر رشته‌ها گذاشت. برای ورزش ما این موضوع؛ اتفاق خوبی نبود، زیرا فدراسیون‌ها در این شرایط مالی از لحاظ برگزاری اردو و اعزام ورزشکاران خود به مسابقات هزینه زیادی کرده بودند. در هر صورت اردوهای تیم ملی برقرار است و برنامه‌های خود را بهتر تدوین خواهیم کرد. این موضوع یک مقدار برنامه‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما روند کاری فدراسیون متوقف نخواهد شد.

وی در خصوص شرایط مجتبی عابدینی گفت: او هنوز به صورت رسمی خداحافظی نکرده اما خیلی دوست داریم برگردد زیرا سرمایه ملی ما و پر افتخارترین شمشیرباز است.

انتهای پیام/

کدخبر: 777743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟