قطبی:بردن آمریکا فقط اختصاص به ورزش ندارد/بیرانوند بهترین دروازبان آسیاست

به گزارش رکنا، فاکس اسپورت آمریکا در گزارش اخیر خود در خصوص جام جهانی صحبت کرد و از اهمیت بازی ایران و آمریکا نوشت.

فاکس نوشت: تقریبا 7 ماه بعد، ایران و آمریکا در جام جهانی 2022 قطر با هم روبه‌رو خواهند شد. دیداری که برای هر 2 تیم مهمترین جدال گروه خواهد بود.

تیم ملی ایران در گروه B مسابقات جام جهانی با تیم‌های انگلیس،‌ آمریکا و برنده‌ تیم‌های ولز و اسکاتلند و اوکراین است. ایران در ابتدا با انگلیس روبه‌رو خواهد شد، سپس به مصاف نماینده دیگر اروپا می‌رود و در تاریخ 8 آذر به مصاف آمریکا خواهد رفت.

فاکس در گزارش خود به سراغ افشین قطبی، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان رفت و نظر او را در خصوص شرایط تیم ملی ایران و بازی مقابل آمریکا پرسید.

تیم ملی فوتبال ایران

قطبی گفت: شاید بتوان نسل کنونی تیم ملی ایران را بهترین نسل دانست. بازی با آمریکا برای من بسیار خاص است و سال 1998 را یادآوری می‌کند. مشخصا، آن بازی وجهه سیاسی داشت. پیش از آغاز آن مسابقه، استرس، فشار و هیجان زیادی ایجاد شد. نه آن چنان برای تیم ملی آمریکا ولی برای بازیکنان تیم ملی ایران زیاد بود.

سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: باخت سختی برای آمریکا بود و این باخت را نمی‌توان تنها به زمینه ورزش مختص کرد.

قطبی که در آمریکا و ال‌ای‌گلکسی کار کرده در خصوص قدرت تیم ملی ایران گفت: به نظرم چیزی که ایران را خاص می‌کند، 3 بازیکن تهاجمی‌ اش هستند. آزمون جثه خوبی دارد، قدرت خوبی دارد و با هر دو می‌تواند گلزنی کند. او در هوا نیز بسیار خوب است.

 

قطبی در خصوص کاپیتان تیم ملی کشورمان نیز گفت: چیزی که جهانبخش را جالب توجه می‌کند، کیفیت او در بیرون و داخل زمین است. او پاس‌های نهایی‌اش را بسیار عالی ارسال می‌کند و می‌تواند به خوبی دروازه حریفان را باز کند.

سرمربی اسبق تیم پرسپولیس در ادامه به تمجید از علیرضا بیرانوند نیز پرداخت و گفت: او با اختلاف بهترین دروازه‌بان آسیاست. کسی که پنالتی رونالدو را در جام جهانی 2018 مهار کرد.

فاکس در گزارش خود به تمجید از آمار بازیکنان تیم ملی کشورمان پرداخت و نوشت: بیرانوند، آزمون، جهانبخش، طارمی و چند بازیکن دیگر ایران در جام جهانی 2018 روسیه نیز حضور داشتند. این در حالی است که تیم ملی آمریکا تنها 2 بازیکن دارد که تجربه جام جهانی داشته باشند.

این رسانه مشهور در ادامه نوشت: با این حال آمریکا مدعی صعود از گروه است. آمریکا از 1998 تاکنون از 4 جام جهانی، 3 بار به مرحله حذفی راه پیدا کرده است. این در حالی است که تیم ملی ایران تا کنون نتوانسته به این مهم دست یابد.

برای بازی‌های جام جهانی هیجان زده هستم

قطبی گفت: برای بازی‌های جام جهانی بسیار هیجان زده هستم. به نظرم وقتی شما با آمریکا بازی دارید، هر چه دارید را در داخل زمین خواهید گذاشت. ما تقابل 2 نسل عالی فوتبال را خواهیم دید. بازی بسیار جذابی خواهد شد و من امیدوارم در آمریکا و در سراسر دنیا، همه این مسابقه را تماشا کنند.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 776797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟