اصولی: آرژانتین برای بازی با تیم ملی ایران اعلام آمادگی کرد/هیات رییسه از رسمیت نیفتاده است

به گزارش رکنا، احسان اصولی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه رادیویی تهران ورزشی در مورد برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته برای تیم ملی فوتسال و از رسمیت افتادن هیات رییسه فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*خداراشکر بعد از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که حضور مقتدرانه‌ای پشت سر گذاشتیم برنامه‌ریزی‌ها را برای آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی انجام دادیم و با نظر سرمربی و کادرفنی به یک توافقی رسیدیم تا برنامه لیگ هم به هم نخورد و همچنین تا مسابقات جام ملت‌های آسیا اردو‌های مناسبی را برای تیم ملی در نظر بگیریم.

*برای بازی تدارکاتی تیم ملی فوتسال هم اقداماتی انجام شده است. انتخاب تیم برای بازی تدارکاتی با نظر سرمربی تیم و کادرفنی است، مذاکره‌ای با آرژانتین انجام شده و آن‌ها اعلام آمادگی کردند و ما هم به صورت مکتوب مکاتبه کردیم و پیشنهاد دادیم تا به صورت رفت و برگشت دو بازی برگزار کنیم.

*این مکاتبه با فدراسیون آرژانتین انجام شده و منتظر هستیم پاسخ ما را بدهند. یک گفت‌وگوی مقدماتی هم با اسپانیا و پرتغال صورت گرفته، ولی هنوز به نامه‌نگاری نرسیده است و به محض اینکه توافق اولیه شکل بگیرد کارش را انجام می‌دهیم.

*این که گفته می‌شود هیات رییسه از رسمیت افتاده، یک مقوله حقوقی است که باید در استفاده واژه دقیق عمل کنیم. از رسمیت افتادن هیات رییسه یک بار حقوقی دارد و از رسمیت افتادن جلسه هیات رییسه یک معنای دیگر پیدا می‌کند.

*در خیلی از جمع‌هایی که به صورت شورایی تصمیم‌گیری می‌شود برای حضور افراد یک حدنصاب تعریف شده است و اگر آن جلسه به حدنصاب نرسد به زمان دیگری موکول می‌شود و این به معنای آن نیست که هیات رییسه از رسمیت افتاده است. من نمی‌دانم که چرا یک عده‌ای دقت نمی‌کنند.

*هیات رییسه از رسمیت نیفتاده، فقط تعداد اعضا برای تشکیل جلسه به حدنصاب نرسیده و در زمان دیگری جلسه تشکیل خواهد شد که هیچ منع قانونی وجود ندارد. برای تشکیل جلسات‌مان یک حداقلی باید صورت بگیرد و این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

*در مورد این که کامرانی‌فر از ایمیل شخصی‌اش استفاده کرده، واقعیت را نمی‌دانم و فقط شنیده‌ام. اما یک استعلامی انجام شده و برای این استعلامی که انجام شده پاسخی داده شده است. من یک نکته‌ای را بگویم اگر مبنای ما قانون است و انجام فعالیت‌ها برمبنای قانون است الان خیلی نباید نگران این باشیم که قانون رعایت شود، باشیم. شاید در هماهنگی و اطلاع‌رسانی باید دقیق‌تر عمل می‌شد، ولی وقتی قانون وجود دارد همه باید رعایت کنیم و اگر بعدا معلوم شود که در چارچوب قانون نبوده است تبعات بیش از حد تصور دارد و باید این موضوع از این زاویه بررسی شود.

*هم مجلس شورای اسلامی لطف کردند و کمیسیون فرهنگی یک ردیفی را برای فدراسیون فوتبال گذشته است، دولت هم تا الان در کنار فدراسیون فوتبال بوده و حمایت کرده و کمک‌های بسیار قابل توجهی داشته است. ما یک فراخوانی را در سایت فدراسیون منتشر کردیم، جهت شناسایی شریک تجاری فدراسیون در حوزه‌های درآمدزایی که تا حالا فدراسیون سراغ این موضوع نرفته است.

*فدراسیون فوتبال این فرصت اقتصادی را در فراخوان عمومی گذاشته است تا کسانی که دوست دارند و علاقه‌مند به مشارکت هستند می‌توانند با دریافت این سند از فدراسیون، شرایطی که دارند را مطرح کنند و پیشنهاداتشان را به ما بدهند و ما هم بهترین پیشنهاد را انتخاب خواهیم کرد. این اتفاق در حال سازماندهی است تا ما یک مسیری را برای ایجاد درآمد پایدار در فدراسیون باز کنیم.

*تعبیر ما این است که در فضای هواداری فوتبال و فضای مجازی رگه‌هایی را از یک معدن طلا وجود دارد که دیده نمی‌شود و ما باید برای فوتبال کشورمان استفاده کنیم. این فراخوان حاصل یک سال بررسی با کارشناسان در کمیته بازاریابی، بخش‌های حقوقی و ... بوده است و اگر نهایی شود و تبدیل به یک قرارداد شود در این حوزه یک تحول شگرفی شکل خواهد گرفت و منابع درآمدی خوبی را می‌توانیم برای فدراسیون به وجود بیاوریم.

*فدراسیون فوتبال پیش از این با یک مجموعه قرارداد داشت که در چند نوبت مکاتبه شد و در نهایت اعلام فسخ شد. فراخوانی را در این خصوص در دپارتمان حقوقی فدراسیون منتشر کردیم، تا ۱۹ اردیبهشت ماه چه تولیدکنندگان داخلی و چه نمایندگان خارجی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و با توجه به بسته‌ای که اعلام کردیم می‌توانند به عنوان حامی فدراسیون فوتبال پیشنهادشان را بدهند و ما بعد از ۱۹ اردیبهشت این پیشنهادات را بررسی می‌کنیم و برنده این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

*تمایل و علاقه ما در فدراسیون فوتبال استفاده از برند‌های داخلی است، انصافا تولیدات خوب داخلی داریم و بعضی از برند‌های ایرانی در مسابقات بین‌المللی خوب درخشیدند و با توجه به تعدد تولیدکنندگان این موضوع را فراخوان دادیم تا در چارچوب مشخص پیشنهاداتشان را ارائه کنند و فدراسیون هم یکی از مجموعه‌هایی که حائز شرایط بهتر باشد را انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 775721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟