فرصت چهار هفته ای صیادمنش در هال‌سیتی/ پدیده فوتبال ایران در چمپیونشیپ ماندگار است؟

به گزارش رکنا،  اللهیار صیادمنش پدیده ایران در جام جهانی نوجوانان 2017 که پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد و موفق شد رکوردهای منحصر به فردی را در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به نام خود ثبت کند، این روزها یکی از لژیونرهای موفق کشورمان در بالاترین سطح فوتبال اروپا است. این مهاجم 20 ساله که در 2 بازی پایانی تیم ملی مقابل کره‌جنوبی و لبنان هم به میدان رفت، هفته اخیر در ترکیب هال سیتی درخشید و تمجید رسانه‌های نزدیک به این باشگاه را برانگیخته است. در جدیدترین اخبار، به گزارش هال دیلی‌میل و با تایید سرمربی تیم، این باشگاه انگلیسی در نظر دارد در پایان فصل، قرارداد قرضی اللهیار را به قراردادی دائمی تبدیل کرده و از درخشش این بازیکن با استعداد، بیشتر از یک نیم فصل بهره ببرد.

اللهیار صیادمنش

آوریلِ سرنوشت ساز برای اللهیار

هال سیتی که ماه آوریل را با تجربه دومین باخت متوالی مقابل هادرسفیلد در خانه آغاز کرد، دوازدهمین پیروزی فصلش سرانجام در خانه میدلزبورو به دست آمد که در آن دیدار، مهاجم تازه وارد ایرانی، تاثیر نسبتاً خوبی در خط حمله تیمش گذاشت و دردسرهای بسیاری برای خط دفاع تیم حریف ایجاد کرد. وی به مدت 75 دقیقه در زمین حاضر بود و مجموعاً 20 دوئل با بازیکنان حریف داشت که از 11 نبرد مستقیم، موفق بیرون آمد. سپس روز جمعه، برای اولین مرتبه در استادیوم خانگی هال سیتی، مقابل تماشاگران از ابتدا به میدان رفت و خیلی زود توانست با تحت فشار گذاشتن مدافعان حریف، گل اول تیمش را به ثمر برساند تا پس از 76 روز، زمینه‌ساز اولین پیروزی خانگی شاگردان شوتا آرولادزه پس از 6 شکست متوالی در استادیوم (MKM) شود. پس از این بازی، موجی از تمجید و تعریف‌ها از اللهیار صیادمنش در رسانه‌ها به راه افتاد و با اعلام سرمربی این تیم، او در چهار بازی آینده نیز به احتمال فراوان در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت تا شایستگی‌هایش را بیش از پیش نشان دهد. هال سیتی تا انتهای فصل، مقابل میلوال، ریدینگ، بریستول سیتی و ناتینگهام فارست به میدان خواهد رفت و تا پیش از پایان فصل در روز هفتم می، مهاجم ایرانی شانس تجربه مجدد گلزنی در چمپیونشیپ فوتبال انگلیس را خواهد داشت.

توافق مالی با فنرباغچه، اولویت شماره یک

صیادمنش که هم اکنون به صورت قرضی در هال سیتی بازی می‌کند و رسماً بازیکن فنرباغچه به حساب می‌آید، موفق شده رضایت سرمربی تیم جدیدش را جلب کند و شوتا آرولادزه، به مدیران باشگاه اعلام کرده برای خرید دائمی مهاجم ایرانی اقدام کنند. در این میان، باشگاه ترکیه‌ای مخالفتی با انتقال دائمی صیادمنش به چمپیونشیپ نخواهد داشت؛ زیرا از سال 2018 تا کنون، اللهیار به استانبول اسپور و زوریا اوکراین نیز قرض داده شده است اما دغدغه اصلی مدیران هالی سیتی برای دائمی کردن قرارداد مهاجم جوانشان، رسیدن به مبلغ قابل قبول در مذاکرات با باشگاه فنرباغچه است. مبلغی که بیش از 2 میلیون پوند تخمین زده می‌شود اما مدیران هال سیتی امیدوارند اللهیار را با کمتر از این مبلغ، به خدمت بگیرند. آرولادزه در این باره می‌گوید: «صیادمنش همه آن چیزی که انتظار داریم را به ما می‌دهد. او بی‌وقفه در میان مدافعان حریف می‌دود و انرژی مثال زدنی در طول بازی دارد. به نظر باید روی رژیم غذایی او تحقیقاتی صورت دهیم (با خنده)! اللهیار می‌تواند ستاره فصل آینده چمپیونشیپ لقب بگیرد و تازه در ابتدای راه طولانی است که در پیش دارد؛ یک ستاره تمام عیار».

او مهره نیمکت نشین نیست!

اللهیار از ابتدای حضورش در هال سیتی، تا به حال در 8 دیدار برای این تیم به میدان رفته که دو مرتبه، پیراهن هال سیتی را از ابتدا بر تن کرده است. ثمره 243 دقیقه به میدان رفتن مهاجم 20 ساله ایرانی در چمپیونشیپ، یک گل، 42 درصد دقت پاس، 5 مرتبه اقدام به دریبل حریفان با 71 درصد موفقیت و 3 مرتبه بازپس گیری توپ بوده است. آماری که در 4 دیدار باقی مانده، در صورتی که همچون 2 بازی اخیر به عنوان بازیکن فیکس به میدان برود، بهبود خواهند یافت و با توجه به سن کم اللهیار، او بدون شک مسیر دور و درازی در پیش دارد. مسیری که امیدوار است به قهرمانی‌های متعدد در یکی از سه لیگ پر طرفدار فوتبال اروپا ختم شود. هال سیتی اکنون دیگر خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس نمی‌کند و از طرف مقابل هم امیدی برای کسب سهیمه فصل آینده لیگ برتر انگلیس ندارد. شرایطی که باعث می‌شود سرمربی گرجستانی هال سیتی، به 4 دیدار باقی مانده به عنوان مجالی برای آزمون و خطا نگاه کند که این مورد، هم فشار را از روی بازیکنان بر می‌دارد و هم شانس بازیکنان جوان را برای از ابتدا به میدان رفتن، افزایش می‌دهد.

 

کدخبر: 773119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟