مرزبان: عدم دیسیپلین در کار فنی به سپاهان ضربه زد/ فولاد را صعود کرده بدانید

به گزارش رکنا، «علیرضا مرزبان» در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در مورد شرایط دو تیم فولاد و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: با توجه به این که دو نماینده در آسیا داریم با همه وجود دلمان می خواهد علاوه بر بازی های خوب از گروه هم صعود کنیم. شرایط تیم فولاد در حال حاضر بهتر از تیم سپاهان است. فولاد موفق شده از دو بازی آخر نهایت بهره را ببرد. از این رو باید تیم فولاد را از همین حالا یکی از صعود کننده‌ها بدانیم.

وی با اشاره به این که باید در چنین میادینی در بازی های ابتدایی امتیازات لازم را جمع می‌کردند تاکید کرد: در بازی‌های گروهی اولین بازی‌ها مهمتر هستند چرا که باید در این چند بازی امتیاز لازم را کسب کرد. ممکن است در هر تورنمنتی در دو بازی آخر کار به آمار بکشد و این شرایط را خطرناک می‌کند. شرایطی که فولاد برای خود ایجاد کرد وحالا او را تیم  صعود کننده می‌دانیم. شاگردان نکونام از حالا می‌توانند خود را برای مراحل بعد آماده کنند.

این کارشناس فوتبال شرایط تیم سپاهان را سخت توصیف کرد و افزود: سپاهان محکوم به پیروزی در دو بازی باقیمانده است. باید امیدوار باشد در جدول اتفاقاتی رخ دهد تا صعود کند. این تیم در مجموع فوتبال خوبی مقابل تیم التعاون بازی کرد و باید برنده می‌شد. لازم است سپاهان متحد‌تر و متعهدتر باشد. ممکن است دچار بازی احساسی شود، هر بازیکنی سعی می‌کند بهترین کیفیت را نشان دهد و ممکن است سیستم سپاهان بهم بخورد. آنها باید بدانند تیم برتر هستند و فوتبال بهتری را بازی کنند. باید اشاره کنیم که تجربه محرم در آسیا و اروپا باعث می‌شود خودش راهکار جدید برای موفقیت در چنین مقطعی پیدا کند.

مرزبان در ادامه افزود: بدون تعصب واقعا تیم سپاهان فوتبال خوبی بازی کرد اما نتیجه لازم را نگرفت. بعضی بازیکنان در دقایق خاصی تمرکز خود را از دست دادند و گل هایی خوردیم که خیلی ساده بود. نبود تمرکز در بازیکنان و عدم دیسیپلین در کار فنی به ما لطمه زد و می‌دانم این مسئله حل شدنی است، چون بازیکنان را می‌شناسم. این دو بازی برایشان بحران‌ساز است ولی بازیکنان باتجربه‌ باید بتوانند تیم را از این شرایط خارج کنند. حق طبیعی هواداران این تیم است که به نیمه‌نهایی برسند و این کیفیت را در بازیکنان می‌بینم چون آنها فقط تعصب و جنگجو بودن لازم دارد.

وی در مورد عدم موفقیت استراماچونی در تیم الغرافه بر خلاف تیم استقلال گفت: همیشه یک مربی شرایط خاصی را تجربه می کند. در مورد این مربی و استقلال باید بگویم گاهی یک تیم با یک مربی جفت می شود. زمانی که استراماچونی در استقلال بود اعتقاد دو طرفه‌ای بین بازیکنان و این مربی وجود داشت و با هم همبستگی درونی داشتند. همین به این مربی قدرت داد و نتایج خوبی گرفت. در کنارش تغییر سیتمی که در فوتبال استقلال ایجاد کرد، باعث شد تا این نوع بازی روی بازیکنان استقلال بنشیند و تیمشان نتیجه بگیرد.

این کارشناس فوتبال افزود: فوتبال دنیا نشان داده باشگاه‌ها به دنبال مربیانی هستند که تعلق خاطر داشته باشند. فلسفه کاری این مربی با بازیکنان و باشگاه جور دربیاید و این مهم در استقلال وجود داشت. این فاکتور‌ها همه جا جواب نمی دهد و در دنیا دیدیم که همه مربیان در همه باشگاه‌ها موفق نیستند. مربی خوب کسی است که در یک مجموعه حس خوبی بین او، باشگاه، هواداران و بازیکنان وجود داشته باشد. گواردیولا در مونیخ نتوانست شرایط خوبی ایجاد کند و بعد 2 سال خود را از این تیم نجات داد. مشکل استراماچونی هم همین است و چون احساسی که در استقلال به او داده می شد در الغرافه و لیگ قهرمانان به او داده نشد موفق نیست.

کدخبر: 772583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟