بیاتی‌نیا: جامعه داوری و مربیان باید خویشتن‌دار باشند/ کلید صعود از مرحله گروهی جام جهانی نباختن به انگلیس است

به گزارش رکنا، «محسن بیاتی‌نیا» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش رکنا درخصوص شرایط این تیم و حذفش از رقابت‌های جام حذفی اظهار داشت: با توجه به اختلاف امتیاز خوبی که استقلال با سایر رقبا دارد فکر می‌کنم این تیم می‌تواند جام قهرمانی را در آخر فصل بالای سر ببرد. اما در مورد جام حذفی باید بگویم که شرایط این رقابت‌ها به طور کلی با لیگ برتر تفاوت دارد. مثلا در بازی استقلال و نساجی اگر شاگردان مجیدی در به ثمر رساندن موقعیت ها دقت بیشتری به خرج می‌داد بدون شک می‌توانستند برنده بازی باشند.

*جامعه داوری و کادرفنی باشگاه‌ها باید خویشتن‌داری بیشتری به خرج دهند

وی درمورد حمله جامعه داوری به «فرهاد مجیدی» پس از صحبت‌های او علیه «علی خسروی» پیشکسوت داوری کشور گفت: فکر می‌کنم هرچیزی در حد معقول و متعادلش خوب است. مثلا در تمام لیگ‌های معتبر دنیا بازیکنان و مربیان درخصوص داوری صحبت می‌کنند اما به اندازه‌ی مفید و در جای درست خودش. نه مثل فوتبال ایران که هر ثانیه تمامی تیم‌ها بر علیه داوری بیانیه صادر می‌کنند. جدا از این فکر می‌کنم که در تمامی مشکلات و اختلاف‌نظرها هرگز یک نفر مقصر نیست، بلکه هر 2 سر بحث مسئول هستند. بنظرم هم جامعه داوری کشور و هم کادرفنی باشگاه‌ها باید در این خصوص خویشتن داری بیشتری به خرج می‌دادند.  در هر کاری تنها با از خودگذشتگی و فروتنی می‌توان کارهای بزرگ و تاثیرگذار انجام داد.

*کار ایران مقابل کره‌جنوبی گره خورد، حالا شما فکر کنید انگلیس چند «سون هیونگ‌ مین» دارد؟

پیشکوت فوتبال ایران در خصوص هم‌گروه‌ ایران با تیم‌های «انگلیس، آمریکا، برنده پلی آف اروپا بین تیم‌های ولز، اسکاتلند، اوکراین» و امیدواریش نسبت به صعود ملی پوشان کشورمان از مرحله گروهی ادامه داد: اگر احساسی بخواهم به سوال شما پاسخ دهم باید بگویم، که همگی ما دوست داریم همه تیم‌های بزرگ دنیا را ببریم و قهرمان جهان شویم. اما از بعد فنی و تخصصی بهتر می‌دانم از یک مثال استفاده کنم، مثلا تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی که یک تیم آسیایی محسوب می‌شد، تنها یک «سون هیونگ مین» را داشت کارش سخت شد. حالا شما در نظر بگیرید تیم ملی فوتبال انگلیس چند «سون هیونگ مین» و یا بازیکن تاثیرگذار و درجه یک دارد که در سطح اول فوتبال دنیا بازی می‌کنند. به همین خاطر باید درنظر بگیریم که ما با چه ابزاری می‌خواهیم با چه رقیبی مقابله کنیم؟ برنامه ما در رویارویی با چنین تیم‌های قدری چه خواهد بود؟ از طرفی فکر می‌کنم که این وضعیت خیلی شانس بزرگ و فرصت خوبی است. چرا که می‌توانیم مقابل تیم‌های بزرگ قرار بگیریم.  مهم‌ترین نکته در بازی‌های گروهی این است که شما بازی اول را خود را نبازید. بنظرم تیم ملی فوتبال ایران باید اولین برنامه‌اش در بازی نخست این باشد، که به انگلیس نبازد و حداقل یک امتیاز از تساوی این دیدار را دشت کند. بازی بعدی‌اش را هم ببرد، بازی آخر را هم نبازد. چرا که این تنها قانون صعود یک تیم در بازی‌های مرحله گروهی است.

*هیچکس با پای برهنه نمی‌تواند «قله اورست» را فتح کند؟

«بیاتی‌نیا» ادامه داد: جدا از تمام این‌ها ما باید با آمادگی هرچه تمام‌تر راهی این مسابقات شویم. لازمه اصلی این آمادگی و اعتمادبنفس هم بدون شک برگزاری بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌های بزرگ و درجه یک است. چرا که وقتی فردی قصد دارد «قله اورست» را فتح کند، نمی‌تواند پای برهنه و بدون هیچ تجهیزات و آمادگی به این کار دست بزند. همین موضوع درمورد جام جهانی هم صدق می‌کند. ما فقط برای حضور داشتن و بازدید از کمپ‌های تمرینی و دیدن هتل‌ به این رقابت‌ها نمی‌رویم. بله درست است که هر چیزی به اندازه خودش اهمیت دارد، ولی مهم‌ترین موضوع برگزاری بازی‌های تدراکاتی با تیم‌های بزرگ و بین المللی است. چون تنها در این شرایط است که تیم ملی فوتبال کشورمان میتواند نمایش قابل قبولی داشته نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزمان باشد. 

کدخبر: 772146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟