پیکه به فساد مالی متهم شد

به گزارش رکنا، به نقل از ال کانفیدشنال، پیکه متهم به فساد مالی با لوییس روبیالس (رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا) است. روبیالس فدراسیون را تحت فشار قرارداد تا با کمک پیکه با پرداخت پورسانت ۲۴ میلیون یورویی، بازی سوپرکاپ اسپانیا در عربستان برگزار شود.

*فایل صوتی ضبط شده توسط روبیالس لو رفت:

"جری، تبریک میگم. به بازی بزرگت اشاره نمی‌کنم الان توافق با عربستان انجام شده. آغوش بزرگ برای تو و برای همه چی ازت تشکر میکنم. برای هرچیز و کاری که لازم داشته باشی، من اینجا هستم."

اقدامات پیکه و روبیالس برای فروش حقوق سوپرکاپ از سال ۲۰۱۸ شروع شد، زمانیکه پیکه پیشنهاد داد که سوپرکاپ با حضور ۴ تیم برای افزایش ارزش حقوق تلویزیونی برگزار شود.

روبیالس فرمت جدید را تایید کرد و به پیکه اجازه داد تا بهترین پیشنهادات را جستجو کند، از آن لحظه همکاری پیکه با فدراسیون اسپانیا شروع شد.

در مارچ ۲۰۱۹، روبیالس و پیکه شروع به جستجوی استادیوم جدید برای برگزاری سوپرکاپ کردند، روبیالس برای دیدن سانتیاگو برنابئو به مادرید رفت درحالیکه انتخاب استادیوم از قبل نیوکمپ بود.

*جرارد پیکه:

"از آنجایی که میدانستم مادرید به من جواب منفی میدهد، این بهانه‌ای بود که به راحتی بتونیم سوپرکاپ را در نیوکمپ برگزار کنیم که برای هواداران هم سازگار تر باشه."

 شرکت بایو سالانه حدود ۴ میلیون یورو پورسانت به شرکت kosmos پیکه بپردازد، ۶ سال حدود ۲۴ میلیون یورو.

در نهایت فدراسیون اسپانیا با عربستان برای برگزاری بازی‌های سوپرکاپ به توافق رسید.

کدخبر: 772069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟