پنجعلی: شرایط تیم‌ملی باید کارشناسی شود/ گل محمدی حق دارد استعفا بدهد

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 5 بار موفق به حضور در جام جهانی شده است.تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر با هدایت دراگان اسکوچیچ پای به این مسابقات گذاشته است. تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از 6 با 16 امتیاز در رتبه نخست جدول رده بندی گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی قراردارد. تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 7 بهمن 1400 به مصاف عراق می رود.

به گزارش رکنا، «محمد پنجعلی» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص صعود زودهنگام تیم‌ملی فوتبال کشور به رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر به خبرنگار رکنا اظهار داشت: واقعا جا دارد به تمامی ملی‌پوشان، کادرفنی ومردم عزیز ایران این صعود ارزشمند را تبریک بگویم. به این خاطر که عراق بازی خوب و دور از انتظاری را به نمایش گذاشت بازی بسیار سنگینی را شاهد بودیم. جدا از آن گلر عراقی‌ها هم روز خوبی داشت، وگرنه ایران می‌توانست گل‌های بیشتری بزند از لحاظ تفاضل گل شرایط بهتری پیدا داشته باشد. ولی خداروشکر توانستیم به 3 امتیاز ارزشمند این دیدار دست پیدا کرده باعث خوشحالی هواداران باشیم. 

*ملی‌پوشان باید خیلی بیشتر از این حرف‌ها کنترل شوند

وی درخصوص ابتلای تعدادی از ملی‌پوشان به ویروس کرونا ادامه داد: بنظرم باید بازیکنان را خیلی بیشتر از این حرف‌ها کنترل شوند. خودشان هم خیلی مراقب این ویروس باشند. چون این بازیکنان برای خودشان نیستند ابتلای هر کدام از آن‌ها میتواند کار تیم‌ملی را سخت کند. چون در سطح فوتبال حرفه‌ای خیلی کمتر می‌بینیم که تیم ملی کشوری در این سطح آسیب ببیند.

*شرایط تیم‌ملی باید کارشناسی شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه بسیاری «دراگان اسکوچیچ» را مناسب هدایت تیم‌ملی فوتبال برای رقابت‌های جام‌جهانی نمی‌دانند گفت: خوشبختانه گروه ایران در مرحله مقدماتی آسان بود توانستیم از این مرحله بدون مشکل گذر کنیم. ولی در مورد جام جهانی معتقد هستم که باید این موضوع کارشناسی شود. واقعیتش این است که کار تیم ملی در جام جهانی سخت است. چرا که سطح بازی‌ها خیلی بالاست تمامی تیم‌ها با آمادگی هرچه تمام‌تر در این رقابت بین المللی حاضر می‌شوند. به همین خاطر هست که می‌گویم باید کارشناسی شود. وگرنه اگر قرار است ما فقط برای شرکت کردن در این رقابت‌ها برویم، که دیگر این حرف‌ها اهمیتی ندارد. بنظرم تیم‌ملی ما برای اولین بار این پتانسیل را دارد که از مرحله گروهی جام‌جهانی صعود کند که دستیابی به این مهم نیاز به کارشناسی اهل فن دارد.

*این وضع در شان پرسپولیس نیست

پنجعلی در خصوص استعفای «یحیی گل محمدی» و شرایط نامساعد پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه فوتبال ما غیر حرفه‌ای است. همیشه این را گفته‌ام که اگر بسیاری از بازیکنان ما برای کشورهای دیگری بودند به دلیل امکانات بهتر قطعا به مدارج بالاتری دست پیدا می‌کردند. ما استعداد داریم ولی مدیریتمان آماتور است. اگر دقت کرده باشید ما در تمامی محکمه‌های ورزشی باخت و جریمه دادیم. د آخرین آن هم که کلا از آسیا حذف شدیم. شما ببینید که 3 تیم بزرگ ایران را به دلیل مشکلات مدیریتی در مسابقات آسیایی راه ندادند. وضعیت پرسپولیس هم واقعا ناراحت کننده است. این تیم 5 دوره قهرمانی لیگ برتر بوده سرمربی‌اش نباید استعفا بدهد. البته با این وضع به «یحیی گل‌محمدی» حق می‌دهم. چرا که او باید جواب گوی هواداران و بازیکنان باشد. شما با مربی قرارداد بستید حرف زدید این برخوردها خیلی زشت است. این وضع درشان پرسپولیس نیست. هرمدیری هم آمد طوری قراردادها را بست که نفر بعدی نتواند درستش کند، نفر بعدی هم که آمد درست مثل نفر قبلی کار را انجام داد. کجای دنیا در یک سال 5 بار مدیرعامل یک تیم عوض می‌شود. امیدوارم که مشکلات پرسپولیس هرچه زودتر برطرف شود، آرامش به این تیم بازگردد.

کدخبر: 767577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟