والورده: بارسلونا را از راه دور می بینم

به گزارش رکنا ورزشی، ارنستو والورده، سرمربی اسبق بارسلونا ممکن است در سه سال حضورش در نیوکمپ، دو قهرمانی لالیگا، یک کوپا دل ری و یک سوپرکاپ اسپانیا را به دست آورده باشد، اما او احساس می‌کند که مردم از او انتظار بیشتری داشتند.

او در مصاحبه‌اش، از پاسخ دادن به هیچ سوالی پرهیز نکرد و دیدگاه خود را درباره بارسلونا توضیح داد.

والورده به مجله Libero گفت: «ما دو عنوان قهرمانی لیگ را به دست آوردیم و این خوب بود، اما هیچ چیز برای برخی افراد به اندازه کافی خوب نیست. من در سه سال اول در گروه لیگ قهرمانان اروپا، دو سال و نیم آنجا بودم و با یک بازی دیگر، در سه سال دیگر نیازی به بازی آخر نداشتیم. اما این چیزها وقتی اتفاق می‌افتد، خوب است، اما من و گروه به طور کلی از آن قدردانی کردیم، چیز دیگر افراد دیگر هستند، اما ما از آن قدردانی کردیم چون برای ما سخت بود و حالا... خب، ببینید.»

از زمان جدایی والورده، باشگاه زیر نظر کیکه ستین، رونالد کومان و حالا ژاوی دچار آشفتگی شده است.

والورده گفت: « همه چیز را از راه دور می بینم. هنگامی که مکانی را ترک می کنید، ورق را برمی گردانید، اما برای ترک باشگاهی مانند بارسلونا، به زمان بیشتری برای رفع فشار نیاز دارید.»

مدت زیادی بود که مربیگری می کردم، به زمان نیاز داشتم.

والورده یک ماجراجویی عجیب در خارج از کشور را به عنوان چالش بعدی خود رد نکرد، اگرچه او همچنان می تواند در اسپانیا بماند و به مصاف آخرین نسل بارسلونا برود.

سرمربی سابق المپیاکوس تحلیل کرد: اکنون تقریباً همه بازیکنان در تیم های جوانان تیم مهمی مانند اتلتیک، رئال مادرید، بارسلونا، اوساسونا حضور داشته اند.

به عنوان مثال، من از تیم محله‌ام آمده‌ام، حالا فوتبالیست‌ها در خیابان‌ها نیستند، اما دریبل‌بازان مورد تقاضا هستند. حالا بازیکنانی مانند [کینگزلی] کومان در بایرن، [لروی] سانه، مانند [ریاض] محرز هستند. 

کدخبر: 767268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟