ربیعی: جلوی جاه‌طلبی و بلندپروازی مس را نمی‌گیرم/ لیست خاصی برای خروجی نداریم

هدایت تیم مس رفسنجان به عهده «محمد ربیعی» است. مس رفسنجان در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر با 22 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. مس رفسنجان در 5 بازی قبلی خود 2 برد، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده است. مس رفسنجان در هفته سیزدهم مقابل صنعت نفت با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

به گزارش رکنا، «محمد ربیعی» سرمربی تیم فوتبال مس‌رفسنجان درواکنش به اینکه بسیاری او را به دلیل سبک کاری متفاوتش با «یورگن کلوپ» مقایسه می‌کنند به خبرنگار رکنا اظهار داشت: از اینکه تعدادی از عزیزان بنده را در چنین مقایسه‌ای قرار می‌دهند باعث خوشحالی‌ام است. به این خاطر که مربیگری‌ را از فوتبال پایه آغاز کردم در بسیاری از تیم‌ها حضور داشتم، همیشه سعی کردم، تا حرف متفاوت و جدیدی برای گفتن داشته باشم. مثلاً در این فصل سبک بازی مس‌رفسنجان نسبت به سال گذشته جسورانه‌تر است. جدا از آن در بحث‌های فنی و تاکتیکی هم تفاوت‌هایی نسبت به سال گذشته داریم که خوشبختانه موردپسند مخاطبین قرار گرفته که جا دارد به خاطر این مهم از کادرفنی و بازیکنان نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. 

*مجموعه مدیریتی و فنی مس‌رفسنجان به تعامل و شناخت خوبی رسیده‌اند

وی در خصوص پیروزی مس‌رفسنجان مقابل سپاهان و شرایط کلی تیمش ادامه داد: شرایط یک تیم هرگز یکسان نیست. مثلا ما سال گذشته در یک مقطعی 4 باخت متوالی داشتیم. ولی خوشبختانه از زمان صعود این تیم به لیگ برتر کل مجموعه مدیریتی و فنی مس‌رفسنجان به تعامل و شناخت خوبی از یکدیگر رسیدند. این مهم باعث شده تا بنده روی تمامی ایده‌هایم صبوری لازم را لحاظ کنم. شاید در مقطعی مس رفسنجان دوباره سرپایینی حرکت کند و امتیازات را از دست بدهد. که این موضوع در فوتبال پیش می‌آید، اما چیزی که حائز اهمیت است اینکه شما بتوانید به عنوان یک مربی روی برنامه، اصول و سبک خودتان پافشاری کرده و همراهی مجموعه مدیریتی تیم  را هم داشته باشید که این واقعا قابل اعتنا است.

*فشار برای نتیجه‌گرایی بازیکنان را در ارائه عملکرد فنی تضعیف می‌کند

وی ادامه داد: حال اگر مس‌رفسنجان جزو تیم‌های خوبی که امتیاز کسب ‌می‌کند حساب شود دیگر بحث نتیجه‌گرایی است. که به شخصه در بحث نتیجه‌گرایی و حوزه مدیریتی وارد نمی‌شوم. اما این را هم باید اضافه کنم، که هرچقدر فشار نتیجه‌گرایی از روی دوش تیم برداشته شود، قطعا بازیکنان در ارائه عملکرد فنی موفق‌تر خواهند بود. چرا که پیاده کردن ایده‌های فنی نیازمنده تمرکز است. استرس نتیجه‌گرایی تیم را در پیاده کردن ایده‌های تاکتیکی تضعیف می‌کند. بنظرم هم خودم و هم باشگاه مس تا به اینجای کار خوب عمل کردیم. چرا که به باور درستی در ارائه لذت بردن درفوتبال رسیده‌ایم،. همیشه به شاگردانم گفتم: طوری بازی کنید که خودتان از تماشای بازی‌هایتان لذت ببرید. اصلاً به نتیجه کاری نداشته باشید. جدا از تمامی این موارد مجموعه مس رفسنجان هدف‌گذاری دارد؛ یکی از هدف‌های ما کسب رتبه تک رقمی است. که البته این هدف همچنان به قوت خود باقی است، ولی همانطور که قبلا هم گفتم: هرگز جلوی بلندپروازی و جا‌طلبی تیمم را نمی‌گیرم. منصفانه اگر نگاه کنیم مجموعه باشگاه مس رفسنجان 2 سال حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد به همین خاطر هنوز نیازمند کسب تجربه است.

*بازیکنان مد نظر محمد ربیعی

سرمربی تیم فوتبال مس‌رفسنجان در خصوص برنامه‌ این تیم برای نقل و انتقالات نیم‌فصل خاطر نشان کرد: ما برای فصل و نقل و انتقالات لیست خاصی برای خروجی نداریم. بلکه سعی می‌کنیم تیم را روی همین ریتم حفظ کنیم. البته بعضی وقت‌ها این موضوع اجتناب ناپذیر است. چون گاهی یک بازیکن قصد جدایی دارد که در این صورت باید با او صحبت کنیم. البته ما در ابتدای فصل مصدوم هم داشتیم به همین خاطر در یک یا 2 پست نیازمند جذب بازیکن و تقویت تیم هستیم.

*در تمامی‌ تیم‌های «صنعتی، دولتی، شخصی، خصولتی» کار کرده‌ام

ربیعی در واکنش به اینکه که برخی موفقیت‌های اخیرش در مس ‌رفسنجان را ناشی از حضور او در یک تیم صنعتی می‌دانند گفت: بنده جز معدود مربیانی هستم که در تمامی تیم‌های صنعتی، دولتی، شخصی و خصولتی کار کرده است. جدا از آن در تمامی تیم‌های (شهردای اردبیل، بندرعباس، زنجان، البدر بندگنگ، بادران تهران، آلومینیوم اراک و غیره....) هم سرمربی بودم. و فکر میکنم این حرف‌های بی ربط است. علاوه بر آن نیمی از تیم ‌های لیگ ایران نیز صنعتی و دولتی هستند.

کدخبر: 766127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟