جام حذفی| دوئل گل گهر و نساجی در شرایط متفاوت/ لغو بازی استقلال

جام حذفی در بزرگداشت و یادبود آزادسازی خرمشهر با عنوان «یادوارهٔ آزادسازی خرمشهر» برگزار می‌شود. تیم استقلال با ۷ قهرمانی و ۶ نایب‌قهرمانی در این مسابقات، پرافتخارترین تیم جام حذفی محسوب می‌شود. فدراسیون فوتبال ایران جام حذفی را به صورت تک‌حذفی و تک‌بازی برگزار می‌کند و یکی از سهمیه‌های اصلی ایران در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمان جام حذفی تعلق می‌گیرد. تنها با برگزاری شش مسابقه در جام حذفی هر تیمی می‌تواند مستقیماً به آسیا صعود کند. از سال ۱۳۵۵ تاکنون ۳۴ دوره از مسابقات جام حذفی برگزار شده‌است و ۱۴ تیم قهرمانی در این جام را تجربه کرده‌اند.

به گزارش رکنا ورزشی، امروز سه شنبه (28 دی ماه سال جاری) 3 مسابقه در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار می شود. البته قرار بود پیکان و استقلال به مصاف هم بروند که با توجه به شیوع گسترده کرونا در اردوی استقلالی ها این بازی لغو شد. 

در اولین بازی امروز نساجی از ساعت 14 به مصاف گل گهر سیرجان می رود. در مرحله قبل نساجی مهمان آرمان گهر بود که با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید تا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف دیگر تیم سیرجانی برود. گل گهر هم در مرحله قبل میزبان شهرداری آستارا بود که در پایان شاگردان پایان رأفت  با نتیجه ۴ بر صفر بدرقه شدند.

شاگردان ساکت الهامی در حالی از گل گهر پذیرایی می‌کنند که روی کاغذ میزبان مسابقات هستند اما در عمل خبری از بازی در استان مازندران نیست و همچنان ورزشگاه شهدای ساری آمادگی برگزاری بازی را ندارد.

ساکت الهامی  نسبت به این موضوع اعتراض کرد و گفت: فوتبال ما روی زمین است و داشتن یک چمن حق مردم مازندران و باشگاه نساجی است و طبیعتاً در این چمن نمی‌توانیم فوتبال مطلوبی ارائه دهیم.

نساجی در پنج بازی گذشته لیگ برتر سه تساوی و دو برد کسب کرده است و با ۲۰ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد

گل گهر سیرجان در 5 مسابقه لیگ برتری خود دو برد و سه تساوی کسب کرده است. حالا اما تیم فوتبال گل گهر که آماده دیدار مرحله یک هشتم جام حذفی برابر نساجی مازندران در ورزشگاه امام رضای مشهد می‌شود، شرایط به مراتب بهتری پیدا کرده و امیرقلعه نویی با رسیدن غایبان کلیدی تیمش شرایط به مراتب بهتری برای انتخاب 11 بازیکن اصلی و همینطور انتخاب نفرات جایگزین خواهد داشت.

شاگردان قلعه نویی تا پایان نیم فصل لیگ بیست و یکم با 21 امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار دارد. البته در این جایگاه حکم کمیته انضباطی هم تاثیرگذار است و باید دید کمیته استیناف چه حکمی صادر می کند؟

جدال نفت بحران زده با خلیج فارس شگفتی ساز

 نفت مسجد سلیمان و خلیج فارس ماهشهر در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم می روند.

در مرحله قبل نفت مسجد سلیمان مهمان شاهین شهرداری بوشهر بود که در این بازی در وقت های عادی و اضافه دو تیم با نتیجه بدون گل رسیدند و در ضربات پنالتی نفت مسجد سلیمان با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید تا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف خلیج فارس ماهشهر برود

 نفت مسجد سلیمان در پنج بازی گذشته 3 باخت متحمل شده و یک بازی به تساوی دست یافته و یک برد کسب کرده است. به دلیل برخی حواشی و نتایج ضعیف فراز کمالوند از سمتش کناره گیری کرد و قرار است در روزهای آینده سرمربی این تیم معرفی می شود

نفت مسجد سلیمان شرایط خوبی در جدول ندارد و با 11 امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار دارد.

خلیج فارس ماهشهر در مرحله قبل موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد تیم فوتبال هوادار تهران عبور کند و اولین شگفتی جام حذفی را به نام خود ثبت کند.

فراز کمالوند از سمت خود کناره گیری کرده است و امروز دستیار او حمید عبدالهی روی نیمکت تیم می نشیند.

مس رفسنجان-پدیده| تحت تاثیر شرایط آب و هوایی 

سه شنبه 28 دی ماه مس رفسنجان و پدیده مشهد در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه شهید زینلی به مصاف هم می روند.

در حالی مس رفسنجان به مصاف پدیده تیم قعر نشین لیگ برتر می رود که شاگردان محمد ربیعی در پنج بازی گذشته نتایج پر نوسانی را پشت سر گذاشته اند و دو باخت و دو تساوی و یک برد حاصل کار نارنجی پوشان رفسنجان بوده است شاگردان محمد ربیعی در حال حاضر با 23 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند.

نکته جالب در خصوص این بازی پیش‌بینی هواشناسی است که در روز سه شنبه در شهرک مس سرچشمه احتمالا با بارش برف مواجه خواهد بود و همین موضوع ممکن است دیدار شاگردان ربیعی برابر پدیده مشهد در  مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را مختل کند.

پدیده مشهد که در فصل بیست و یکم شرایط خوبی ندارد و تنها با 4 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد. پدیده در پنج بازی گذشته متحمل سه باخت و دو تساوی شده است. پدیده مشهد در بازی هفته گذشته در لیگ برتر با دو گل مغلوب فولاد خوزستان شد. پدیده در مرحله قبلی جام حذفی با نتیجه 2 بر یک از سد استقلال ملاثانی عبور کرد.

کدخبر: 763191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟