استقلال به دنبال قهرمانی نیم‌فصل/ پرسپولیس در پسا شوک

هفته چهاردهم لیگ برتر ایران با برگزاری 8بازی در روز شنبه 18 دی ماه پیگیری  شد. با پایان هفته چهاردهم لیگ برتر استقلال با 32 امتیاز صدر نشین است. در حال حاضر تیم های استقلال،پرسپولیس سپاهان، آلومینیوم و  برای صدر نشینی لیگ برتر تلاش می‌کنند. در حال حاضر تیم های فجر شهید سپاسی، نفت مسجد سلیمان ،صنعت نفت آبادان و پدیده مشهد قعر نشین لیگ برتر هستند. پرسپولیس با 7 قهرمانی، سپاهان با 5 قهرمانی و استقلال با 3 قهرمانی موفق ترین تیم های لیگ برتر از این حیث هستند.

به گزارش رکنا، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور فردا (پنجشنبه) با برگزاری 8 دیدار پیگیری خواهد شد. بر همین اساس آلومینیوم اراک با سپاهان؛ تراکتور با نساجی‌مازندران؛ هوادار با صنعت نفت آبادان؛ مس‌رفسنجان با پیکان؛ ذوب آهن با گل‌گهر؛ نفت مسجد سلیمان با استقلال؛ فولاد  با پدیده و پرسپولیس با فجرسپاسی دیدار خواهند کرد.

*نفت‌مسجد سلیمان - استقلال| تقابل قعرنشین و صدرنشین لیگ برتر

در یکی از حساس‌ترین این دیدارها تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان از ساعت 15:30 به مصاف استقلال خواهد رفت. نفت مسجد درحالی میزبانی این دیدار را به عهده دارد، که در چند روز اخیر با حواشی بسیاری مربوط به جدایی سرمربی‌اش رو‌به‌رو بوده‌ است. جدا از این طبق اخبار منتشر شده حاکی از آن است، که لیدرهای این تیم چندبار به بازیکنان حمله کرده‌اند و شرایط خوبی بر این تیم حاکم نیست.

همچنین کمالوند از مدیران نفت درخواست جدایی کرد اما بعداً توافق حاصل شد تا روی نیمکت تیم بنشیند. نفت مسجد در 2 بازی اخیر خود مقابل صنعت نفت و گل‌گهر شکست خورده و با 11 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. البته باید دید باتوجه به جدایی کمالوند چه کسی روی نیمکت نفت مسجد مقابل استقلال خواهد نشست.

در مقابل اما آبی‌ها روزهای خوبی را سپری می‌کنند. چرا که این تیم بازی قبلی خود مقابل مس‌رفسنجان را برد، صدرنشین باقی ماند. تا در این بازی هم با توجه به شرایط بحرانی تیم نفت به دنبال کسب برد و قهرمانی نیم فصل اول لیگ بیست و یکم باشد. شاگردان مجیدی در حال حاضر با 32 امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند. شاگردان مجید در 5 مسابقه اخیر خود 4 پیروزی و یک تساوی کسب کرده است.

*پرسپولیس - فجرسپاسی| پرسپولیس با 2 شوک

در یکی از دیدارهای مهم فردا پرسپولیس در آزادی میزبان فجرسپاسی خواهد بود. سرخپوشان در شرایطی میزبانی این دیدار را به عهده دارند که بازی قبلی خود مقابل پدیده را با تساوی یک بر یک پشت سر گذاشتند. جدا از آن «عیسی آل‌کثیر» مهاجم پرسپولیس نیز در این بازی آسیب‌دید از ترکیب تیمش خارج شد. در تمرینات پرسپولیس هم به دلیل مصدومیت حاضر نبود و نتایج اولیه MRI از بروز یک اتفاق تلخ برای مهاجم سرخ‌ها خبر داد؛ این‌که آل‌کثیر دچار پارگی رباط صلیبی شده است. بدون شک این خبر شوک بزرگی برای خط حمله پرسپولیس محسوب می‌شود. خط حمله‌ای که در این فصل چهره‌هایی چون «مهدی عبدی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، وحید امیری و حامد پاکدل» از سوی یحیی گل‌محمدی در آن به میدان رفته‌اند اما بدون‌شک چهره شاخصی چون عیسی آل‌کثیر می‌تواند یک مهاجم تخصصی برای سرخ‌ها در مقایسه با سایر رقبا به شمار آید. مجید صدری هم از پست خود استعفا داد، تا تکلیف مدیریت پرسپولیس در آستانه نیم فصل لیگ برتر نامشخص شد.پرسپولیس در حال حاضر با 29 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. 

در مقابل اما فجرسپاسی نیز در اولین تجربه حضورش در لیگ برتر چندان موفق نبوده است. چرا که بعد از شکست 2 گله مقابل ذوب‌آهن و ناکامی در 8 بازی پیاپی درکسب پیروزی، فجری‌ها در این دیدار به دنبال فاصله گرفتن از انتهای جدول و بهبود شایط خود خواهند بود. فجرسپاسی در حال حاضر با 12 امتیاز در رده چهاردهم لیگ برتر قرار دارد.

*ذوب آهن - گل‌گهر| پیگیر پیروزی اقتصادی

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در یک دیدار حساس میزبان گل‌‌گهرسیرجان در اصفهان خواهد بود. ذوب‌آهن دربازی قبلی خود مقابل نساجی مازندران با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. اصفهانی‌ها در این دیدار به دنبال استفاده از امتیاز میزبانی و پیروزی خانگی خواهد بود تا نیم فصل اول را با برد به پایان برساند. شاگردان تارتار در 5 بازی قبلی خود 3 شکست و 2 پیروزی در لیگ برتر کسب کرده‌اند. ذوب آهن نیز با 17 امتیاز در رده دهم جدول جای گرفته است.

در مقابل اما گل‌گهر هم که موفق شده 2 بازی اخیرش را با برد پشت سر بگذارد در این بازی به دنبال کسب پیروزی و بازگشت به جمع مدعیان لیگ برتر است. تا تقابل جذابی را به تماشا بنشینیم. سیرجانی‌ها در 5 مسابقه اخیر خود 2 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده اند.  البته گل گهر به دلیل استفاده از مهاجم گابنی با حکم کمیته انضباطی روبرو شد و در حال حاضر منتظر حکم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال است. گل‌گهر در حال حاضر با 20 امتیاز در رده هفتم قرار دارد.

*آلومینیوم اراک - سپاهان| بازی فنی و صنعتی 

در یکی از دیدارهای حساس هفته، شاگردان خطیبی از ساعت 15 امروز میزبان سپاهان اصفهان خواهند بود. آلومینیومی‌ها درحالی میزبان طلایی پوشان هستند که در 5 مسابقه اخیر خود 4 تساوی و یک شکست کسب کرده اند. آنها در حال حاضر با 23 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند. بدون شک شاگردان خطیبی در بازی فردا مقابل سپاهان به دنبال جبران امتیازات از دست رفته گذشته خواهند بود. کمتر کسی از آلومینیوم اراک انتظار چنین نتیجه و جایگاهی را در نیم فصل اول داشت. یکی از نگرانی‌های خطیبی بالا رفتن انتظارات از او و تیمش است. 

در مقابل اما سپاهان که 2 بازی اخیر خود مقابل فولاد و پدیده را با پیروزی به پایان رسانده است و در حال حاضر از روحیه بالایی برخوردار است. بدون شک اصفهانی‌ها برای جا نماندن از کورس قهرمانی در این بازی به دنبال 3 امتیاز هستند. البته تیم نویدکیا مقابل رقبای نامدار خود معمولا نتیجه خوبی کسب نکرده است. سپاهان مقابل استقلال، پرسپولیس و گل گهر در زمین مسابقه شکست خورده است. هر چند بعداً به دلیل مسئله انضباطی 3 بر صفر پیروز شدند. شاگردان نویدکیا با 28 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد. حال باید دید که در نهایت این دیدار به سود کدام از این 2 تیم خواهد شد. 

تراکتور-نساجی مازندران| تقابل استاد با شاگردها

تراکتور و نساجی مازندران دو تیم قدیمی و ریشه دار لیگ برتر هستند. تراکتور در لیگ بیست و یکم دوران خوبی را سپری نمی کند. آمدن سولدو نتوانست مشکلات پرشورها را حل کند. مالکیت تراکتور هم به شرکت مس واگذار شد. تراکتور در 5 مسابقه قبلی خود در لیگ برتر 3 شکست، یک تساوی و یک برد کسب کرده است. آخرین پیروزی شاگردان سولدو به تقابل با نفت مسجد سلیمان در هفته دهم لیگ برتر باز می گردد. به نظر می رسد سولدو به دنبال تقویت تیمش در نیم فصل اول است. بعضی بازیکنان مانند محمد عباس زاده و سعید واسعی در پازل تاکتیکی سولدو جایگاهی ندارند. از طرف دیگر گمانه زنی هایی در باره خروج پیمان بابایی شنیده می شود. باید دید مدیران تراکتور اجازه صدور رضایتنامه این بازیکن را صادر می کنند. سرخ های تبریز در حال حاضر با 12 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند. 

نساجی در 5 مسابقه اخیر 2 پیروزی و 3 تساوی کسب کرده است. شاگردان الهامی هفته گذشته مقابل ذوب آهن با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند تا با روحیه خوبی به تبریز بروند. یکی از مشکلات نماینده مازندران کیفیت زمین مسابقه است. سرمربی فعلی نساجی سابقه کار در تبریز و قهرمانی به همراه تراکتور را دارد. او انگیزه زیادی دارد تا شایستگی های خود دوباره در تبریز اثبات کند. از این رو بازی دو تیم جذاب خواهد بود.

کدخبر: 761211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟