سیدعباسی: چرا تیم های شهر دیگر در ورزشگاه امام رضا میزبان هستند؟

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم تحت هدایت یحیی گل محمدی است. پرسپولیس با 10بازی و 19 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد. پرسپولیس در هفته دهم لیگ برتر مقابل پیکان با نتیجه3 بر یک به برتری رسید. پرسپولیس همچنان با پنجره بسته نقل و انتقالاتی روبرو است. پرسپولیس 29 آذر ماه سال جاری در جام حذفی به مصاف ویستا توربین می رود.

به گزارش رکنا، «داوود سیدعباسی» سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: تیم پرسپولیس قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر است و متشکل از بازیکنان و کادر فنی خوبی که نتایج‌شان در چند وقت اخیر نشان می‌دهد چه شرایط خوبی دارند. ما هم بعد از بازی با سپاهان در مشهد تمرینات را خوبی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم که فردا بتوانیم مقابل پرسپولیس بازی خوبی به نمایش بگذاریم.

سرمربی شهرخودرو در خصوص زد و خورد مجدد در رختکن این تیم گفت: من نمی‌دانم منظورتان از درگیری و زد و خورد چیست. اصلاً این‌طور نبود. اعضای کادر تدارکات ما با هم جر و بحث داشتند که همان زمان هم برخورد شد و اصلا درگیری نبود.

او در خصوص محروم و مصدومان شهرخودرو در دیدار برابر پرسپولیس عنوان کرد: محمدرضا فلاحیان و ابوالفضل عکاشه و به احتمال خیلی زیاد ابوذر صفرزاده را مقابل پرسپولیس نخواهیم داشت. این بازیکن دو روز است که مریض بوده و با تیم تمرین نکرده است.

سیدعباسی در واکنش به اینکه اعلام کرده  بود کادر فنی من خط قرمز اوست اما سیروس سنگچولی از تیمش جدا شد و میلاد فراهانی و سعید جلالی راد به تمرینات این تیم بازگشتند، توضیح داد: قبل از بازی با سپاهان یک خبرنگار این سؤال را از من پرسید و همان موقع در مورد در لیست بودن فراهانی جوابش را دادم. همان شب هم و قبل از رخ دادن این اتفاق، داستان را تعریف کردم. در آن زمان نمی‌دانستم باشگاه چرا چنین اقدامی را انجام داد. البته باید از سیدصالحی که حواسش به عنوان سرپرست تیم همه جا بود، تشکر کنم. برخی بازیکنان و با تجربه‌های تیم شب قبل از بازی با سپاهان به اتاق من آمدند و درباره این موضوع صحبت کردیم. خودم فوتبالیست بوده‌ام و بارها شده در تیم‌هایم اتفاقات‌ خیلی بدتر از این افتاده است. همین الان هم در خیلی از تیم‌های لیگ برتر چنین مشکلاتی پیش می‌آید اما راحت کارشان را ادامه دادند. با  توجه به درخواست بچه‌ها، بدون اینکه وارد جزئیات شوم، سه شرط برای آنها گذاشتم که وارد جزئیات این شروط هم نمی‌شوم. قرار شد پس از بازی با سپاهان این ماجرا درز پیدا نکند و مسئولان و بزرگتر‌های تیم در جریان بودند. پس از این مسابقه که سنگچولی به تمرین ما نیامد. با وی جلسه گذاشته و صحبت کردیم. داستان را برایش تعریف کردم و خودش هم قبول کرد. حدود نیم ساعت جلسه داشتیم و قرار شد به تمرینات بیاید تا با هم کار را ادامه بدهیم.

وی افزود: صحبت‌هایی هم شد که بهتر است من نگویم و احتمال دارد خود سنگچولی در صورتی که بخواهد آنها را عنوان کند. فردای این صحبت هم سیروس به تمرین ما نیامد. شاید برای خیلی از افراد برخوردی که باید در لحظه انجام می‌دادم، به حمایت از سیروس سنگچولی که دوست خوب من است، داشتم. سعادت نداشتم همکاری‌ام با وی را ادامه بدهم. اما این موضوع سبب دوست نبودن ما نمی‌شود. همیشه با هم دوست هستیم و هرجا یکدیگر را ببینیم، به همدیگر احترام می‌گذاریم. از زحمات سنگچولی و اینکه با نهایت توان برای ما کار کرد تشکر می‌کنم. فقط امیدوارم خودش تصمیم گرفته و چنین انتخابی کرده باشد. باید یک سوالی از رسانه‌ها داشته باشم. وقتی به نشست خبری می‌آیم و چهره دوستان را می‌بینم، می‌دانم نوع سوال کردن‌شان چگونه است. اینجا می‌خواهم سوالی بپرسم؛ چگونه یک شب قبل از بازی با سپاهان خبر درگیری دروازه‌بان‌ ما با آن شدت درآمد؟ نکته‌ سنجی و ریزبینی در کار اصحاب رسانه خیلی خوب است و باید در مورد تمام مسائل خیلی خوب دقت و تحقیق کنید. سوال من این است که چرا پس از بیرون آمدن خبر این مسائل منفی رسانه‌ها هیچ واکنشی نداشتند و نگفتند چرا خبری که مربوط به پنج روز قبل از بازی بود، یک شب قبل از دیدار با سپاهان درآمد؟ باید این مسائل را مدیریت می‌کردید؛ نه اینکه خیلی راحت و بی‌بهانه چنین موضوعی را می‌پذیرفتید. رسانه‌ها قبل از مطلع شدن از صحت و سقم این خبر آن را پخش کردند. این موضوع به لحاظ فنی خدشه‌ای به پدیده وارد نکرد اما توقع دارم به این مسائل هم رسیدگی کنند. حرف‌تان در مورد مدیر رسانه نداشتن منطقی است و حق دارید. شاید ما بابت این موضوع مقصر باشیم اما وقتی در مسائل کلان بحث تعامل ایجاد نمی‌شود، این مسائل ریز طبیعی است.

او با اشاره به عدم میزبانی شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا ادامه داد: نمی‌دانم چرا اکنون باید این حرف را بزنم. اما برای فوتبال دوستان مشهد جای سؤال نیست چرا باید ما فردا در ورزشگاه ثامن‌الائمه بازی کنیم و دو تیم دیگر از دو شهر دیگر در ورزشگاه امام رضا؟ این مسائل نشانه نبودن تعامل است و به فوتبال خراسان لطمه می‌زند. من افتخار این را داشتم که دو سال در ابومسلم بازی کنم. آن زمان هم از ابومسلم حمایت نشد ولی رسانه‌ها و مردم پشت تیم بودند. سال اولی که من ابومسلم بودم یک بازی ماندگار با ملوان داشتیم که هفته آخر در لیگ ماندیم. من در مشهد توانستم به عنوان مربی یک تیم در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته باشم. اینجا به دنبال مقصر نیستم و نمی‌دانم مقصر چه کسی است. فقط واقعیت را می‌گویم و نمی‌خواهم دروغ بگویم. به نظر من این مسائل فوتبال خراسان را ویران می‌کند.

سرمربی تیم شهرخودرو در پاسخ به این سوال که آیا بدهی این باشگاه به ورزشگاه امام رضا پرداخت شده است، گفت: حتی برای بازی با گل‌گهر سیرجان هم پول استادیوم پرداخت شده است ولی گفتند شورای تأمین اجازه برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا را نمی‌دهد. بحث آنها بدهی باشگاه نبوده است.

سیدعباسی در واکنش به اینکه حذف پرسپولیس از آسیا روی عملکرد این تیم تاثیر خواهد گذاشت یا خیر، عنوان کرد: این موضوع جای تأسف دارد ولی اصلا این چیزها در نحوه بازی پرسپولیس تغییر ایجاد نمی‌کند. ما هم به چنین چیزی فکر نمی‌کنیم. پرسپولیس تیمی کاملا آماده و خوب است. من زمانی که بازی می‌کردم وقتی پا به زمین می‌گذاشتم همه چیز یادم می‌رفت و این موضوع صد در صد درباره پرسپولیس هم صدق می‌کند و انتظار یک بازی سخت را مقابل پرسپولیس داریم. ما هم آماده هستیم و امیدواریم که فردا بتوانیم بازی قابل قبولی انجام دهیم.

او در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد هشت نفر از عوامل تیم در اردو حضور ندارند گفت: تدارکات ما از تهران به مشهد آمده و از این موضوع هیچ خبری ندارم. اکنون هم این خبر را از شما می‌شنوم.

سرمربی شهرخودرو خودرو در واکنش به بی انگیزه بودن بازیکنانش در بازی های اخیر و اینکه آیا این تیم در بازی فردا از پیش بازنده خواهد بود، بیان کرد: ما مقابل هیچ تیمی از پیش بازنده نیستیم. به گذشته تیم خودمان باز می‌گردیم که در بازی با صنعت نفت آبادان یک بازی خوب و پایاپای داشتیم. کمبودهایی در تمام پست‌ها داریم که به طور مثال شاید در یک پست ۸ یا ۹ بازیکن آماده داریم اما در یک پست فقط یک بازیکن در اختیار ماست. سخت است که بعد از پنج بازی، بازیکنی هر پنج روز ۹۰ دقیقه بازی کند اما چاره‌ای نداریم. مقابل نفت بازی قابل قبولی داشتیم و حداقل امتیاز حق‌مان بود. ما مقابل استقلال ملاثانی بازی کردیم و بردیم و بعد مقابل پیکان هم بازی خوبی داشتیم که سه امتیاز آن بازی حق ما بود اما بدشانسی آوردیم. بازیکنان ما تمام توان خود را گذاشته‌اند و آنچه در آنها می‌بینیم انگیزه است نه بی‌انگیزگی. باید از آنها تشکر کنم. همه بازیکنانم همکاری می‌کنند که از تمام آنها راضی هستم.

 

او ادامه داد: عملکرد تیم ما با توجه به بضاعتی که داریم خوب بوده است و نمی‌توان انتظار داشت مقابل تیم‌های پرمهره‌ای مثل استقلال و سپاهان بیشتر از این توان بگذاریم. بازیکنان ما تمام توان خود را گذاشتند و از نزدیک شاهد تمام توان بازیکنانم بودم. با این حال عملکرد ما را در آن سه بازی مقایسه کنید که از صنعت نفت تا پیکان چه تفاوتی داشتیم. قرعه ما در این شش بازی هم سخت بوده است و هر طور می‌خواستید قرعه‌کشی کنید اینطور نمی‌شد. به توانایی بازیکنان‌مان اعتماد داریم. یک سری مشکلات وجود دارد که می‌خواهیم آن را ترمیم کنیم. بازی به بازی جلو می‌رویم. تیم پرسپولیس هم خیلی قابل احترام است، اما فردا حتما حریف سختی برای آنها خواهیم بود.

سرمربی شهرخودرو در واکنش به اظهارات حمیداوی پس از دیدار با هوادار مبنی بر اینکه اگر این تیم تا نیم‌ فصل بین ده تیم بالای جدول قرار نگیرد آن را به مسئولان استانی هبه می‌کند و اکنون هم پاسخگوی حرف‌هایش نیست، توضیح داد: این را باید از خودشان بپرسید. در مسابقه با هوادار من جایی در پدیده نداشتم. اگر در آن زمان ۱۰۰ اتفاق مهم را مقابلم می‌گذاشتند و می‌گفتند یکی از آنها برای رخ می دهد می‌گفتم صدمین اتفاق سرمربیگری پدیده است. آدم از یک دقیقه بعد خودش هم خبر ندارد. آن موقع نمی‌دانستم چه اتفاقی در این تیم در جریان است. حدود دو ماه و نیم پس از بازی با هوادار به پدیده آمدم. در ابتدای ورودم به مشهد هم گفتم تنها سالی است که از پدیده خبر ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده است. 

سیدعباسی در پایان در خصوص وضعیت حضور سنگچولی در شهرخودرو بیان کرد: هنوز تصمیمی نگرفتیم اما خیلی سریع‌تر بعد از بازی فولاد تصمیم می‌گیریم.

کدخبر: 759627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟