مسی: با لباس بارسلونا به توپ طلا نزدیکتر بودم

بارسلونا در هفته هجدهم لالیگا به مصاف سویا رفت که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. بارسلونا در حال حاضر با 28 امتیاز در رده هفتم قرار دارد. بارسلونا ابتدای فصل با کومان شروع کرد. با کسب نتایج ضعیف بارسلونا مجبور به برکناری مربی خود شد. ژاوی به عنوان جایگزین کومان در مسابقات بارسلونا انتخاب شد.

به گزارش رکنا ورزشی، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی تیم پاری سن ژرمن در مصاحبه خود با تله فوت در خصوص مسائل مختلفی اظهار نظر کرده است و هدف اصلی خود را موفقیت با آرژانتین در جام جهانی قطر قلمداد کرده است.

*درباره حضورت در پاری سن ژرمن؟

 در پاری سن ژرمن بسیار خوشحالم.  افتخار می‌کنم که اولین بازیکنی هستم که با پیراهن پاری سن ژرمن برنده توپ طلا شده است.

*بردن توپ طلا مقابل لواندوفسکی به چه معناست؟

لواندوفسکی فصل فوق‌العاده‌ای داشته است. او فوتبالیستی است که هر سال از خودش پیشی می‌گیرد. او این استعداد را برای گلزنی زیاد دارد. او بهترین گلزن است و فکر می‌کنم شانس بردن توپ طلا در سال آینده را دارد.

*وقتی رکورد تعداد توپ طلا را در اختیار دارید چه احساسی دارید؟

 نمی‌دانم رکوردم شکسته می‌شود یا نه. همیشه کسی است که بتواند این کار را انجام دهد. هدف اعداد همین است. اما 7 توپ طلا عدد قابل توجهی است. 

*فصلی را که باعث شد این توپ طلای جدید را برنده شوید، چگونه قضاوت می‌کنید؟

 سال خوبی را در بارسلونا سپری کردم با وجود اینکه قهرمان لیگ قهرمانان یا لالیگا نشدم. ما تا آخر برای عنوان قهرمانی جنگیدیم و جام پادشاهی را به دست آوردیم. قهرمانی در کوپا آمریکا نیز بسیار مهم بود. باعث افتخار است که اولین بازیکنی باشم که پیراهن پاریسن ژرمن را برنده توپ طلا شده است. زیرا من همیشه آن را با پیراهن بارسلونا می‌بردم و انجام آن در پاریس در تیم جدیدم و در شهر جدیدم خاص است.

*استقبال خانواده شما از این رویداد چگونه بود؟

بچه‌های من واقعا از این مهمانی لذت بردند. آنها نگران بودند که آیا آن را برنده شوم یا نه. دوست دارم آنها را خوشحال ببینم، آنها، همسرم، پدر و مادرم، برادرانم و برادرزاده‌هایم در کنارشان باشند.

*بردن توپ طلا به لطف پیروزی شما با آرژانتین بود و آیا کسب آن خاص است؟

درست است که این توپ طلا خاص است زیرا دفعات قبل همیشه احساس می‌کردم چیزی را از دست می‌دهم. تا زمانی که کوپا را نبردم احساس خاصی نداشتم. این به من برای این مرحله جدید از زندگی‌ام قدرت می‌دهد. 

*آیا به کسب هشتمین توپ طلا فکر می‌کنید؟

به هشتمین توپ طلا فکر نمی‌کنم. مهمترین چیز کسب قهرمانی تیم است. همیشه به اهداف گروهی فکر کنید. ما در  رختکن هیجان‌زده هستیم، مخصوصاً وقتی یکی از بهترین رختکن‌های جهان است. کم کم رشد خواهیم کرد و برای بردن همه چیز خواهیم جنگید. در حال تطبیق با تیم جدیدم و شهر جدیدم هستم. خوشحالم که در این لحظه زندگی می‌کنم. این به من قدرت می‌دهد تا با این مرحله روبرو شوم.

*آیا در گذشته عدم موفقیت با تیم ملی آرژانتین را تجربه کرده‌اید؟

نمی‌دانم ارزشش را دارد یا نه (لبخند می‌زند). دوست داشتم دو فینال اخیر کوپا آمریکا و همچنین جام جهانی برزیل را ببرم. انتقادات زیادی به من وارد شد اما تسلیم نشدم چون احساس می‌کردم نمی توانم بدون کسب چیزی با تیم ملی کارم را به پایان برسانم. خیلی خوشحالم که بالاخره توانستم این شادی را با هموطنانم تقسیم کنم.

*آرژانتین چگونه از این توپ طلای جدید استقبال می‌کند؟

 افتخار می‌کنم که توپ طلای جدید را به آرژانتین آوردم. این یک کار گروهی است حتی اگر یک جایزه فردی باشد، بدون کوپا آمریکا توپ طلا را نمی‌گرفتم. ما می‌خواهیم در قطر موفق شویم. رقبای بزرگی وجود دارد و ما هنوز به برخی از آنها نرسیده‌ایم. ما هر کاری می‌کنیم تا بتوانیم بجنگیم و برای قهرمانی به جام جهانی برویم.  همانطور که به لواندوفسکی گفتم هیچ کمبودی در بازیکنان مستعد وجود ندارد. به عنوان مثال، محمد صلاح برای بردن توپ طلا، شانس‌های زیادی دارد. چون هر سال نشان می‌دهد که بازیکن بزرگی است. او مدت زیادی است که در سطحی باورنکردنی بازی می‌کند. جزو بهترین‌ها بود و دوباره برمی‌گردد.

انتهای پیام/

کدخبر: 756704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟