نیمار: رونالدینیو تاریخ فوق‌العاده‌ای در فوتبال دارد/ او الهام‌بخش من است

به گزارش رکنا ورزشی، نیمار جونیور، وینگر پاریسن ژرمن، رونالدینیو اسطوره برزیلی را به عنوان بازیکنی معرفی کرد که روی دوران فوتبال او تأثیر زیادی گذاشته است. این بازیکن 29 ساله ستاره سابق سلسائو را به دلیل تمام کارهایی که در طول روزهای فعال خود در این ورزش انجام داد تحسین کرد.

او افزود: او در زمان ورود به پاری سن ژرمن قهرمان جهان بود، همچنین او سابقه فوق‌العاده‌ای در فوتبال دارد و کارهای بی‌سابقه‌ای نیز انجام داده است. 

وینگر پی اس جی همچنین از رونالدینیو به دلیل حمایت از جوگا بونیتا تمجید کرد. این یک سبک محبوب فوتبال برزیلی است که مهارت، بازی منصفانه، خلاقانه و همچنین صداقت و روحیه تیمی را ترویج می‌کند. به نظرم او فوتبال "جوگا بونیتو" را دوباره اختراع کرده است، بنابراین با افتخار می‌گویم که رونالدینیو برزیلی است. او مردی است که اثر خود را در فوتبال به جا گذاشته است.

ناگفته نماند که نیمار و رونالدینیو به نسل‌های جداگانه‌ای از فوق ستاره‌های برزیلی تعلق دارند. هر دوی آنها با استعدادهای باورنکردنی خود توجه جهانیان را به خود جلب کردند. من افتخار این را داشتم که چند بار با او در تیم ملی برزیل بازی کنم.

نیمار و رونالدینیو هر دو دوران حرفه‌ای فوتبالی فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، اگرچه از جنبه‌های خاصی از یکدیگر دور هستند. رونالدینیو به عنوان یک هافبک تهاجمی نامی برای خود دست و پا کرد و با عملکردهایش مرکز توجه جهان را به خود جلب کرد. از سوی دیگر، نیمار یک هیولا در جناح چپ است که تقریباً به میل خود دفاع حریف را از هم می‌پاشد.

رونالدینیو در طول دوران باشگاهی خود در 543 بازی 197 گل و 163 پاس گل به ثمر رساند. او همچنین در 97 بازی 33 گل برای تیم ملی برزیل به ثمر رساند. در همین حال، نیمار در سطح باشگاهی 265 گل و 205 پاس گل در 452 بازی داشته است. برای سلسائو، این مهاجم در 116 بازی ملی تاکنون 70 گل به نام خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/

کدخبر: 756396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟