باقرزاده: وزیر ورزش قول‌های خوبی به فدراسیون شمشیربازی داده است

دور رفت لیگ برتر شمشیربازی مردان از پنجم تا هفتم دی ماه سال جاری در سه اسلحه برگزار می‌شود. لیگ سابر ششم دی ما سال جاری برگزار می‌شود و تیم‌های شهدای شورمست، کانون شمشیربازی اردبیل، بسیج ورزشکاران گیلان، پرتو دنیز ارومیه ، دانشگاه آزاد، مس سونگون و خانه شمشیربازی رشت به رقابت می‌پردازند. همچنین لیگ اپه در پنجم دی برگزار می‌شود و شش تیم  به رقابت می‌پردازند. سپاهان اصفهان، هیات قائمشهر، کانون شمشیربازی اردبیل، باشگاه چادرملو یزد، هیأت خوزستان و خانه شمشیربازی همدان تیم‌های حاضر در لیگ 1400 هستند.

فضل‌الله باقرزاده در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص لیگ شمشیربازی اظهار داشت: طبق برنامه قرار است از روز یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری دور رفت لیگ شمشیربازی را استارت بزنیم که امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود. خوشبختانه تیم‌های خوبی، از جمله مس سونگون، دانشگاه آزاد، سپاهان به همراه چند تیم صنعتی در لیگ حضور دارند. این رقابت‌ها مانند سال گذشته به صورت رفت و برگشت‌ است. با توجه به شرایط کرونایی و شیوع دوباره ویروس کرونا باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا سالن مسابقات شلوغ نشود و کسی آسیب نبیند. لیگ ما آنقدر سطح خوبی دارد که در بخش فلوره، تیم سرهنگ‌پور دو بازیکن از قبرس و روسیه جذب کرده تا برای این تیم بازی کنند که این خودش اتفاق خوبی است. خداراشکر قرارداد ورزشکاران هم نسبت به سال گذشته بهتر شده و جا دارد از باشگاه‌هایی که در لیگ تیمداری کرده‌اند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. البته اصل برگزاری مسابقات به عهده خود فدراسیون است و وظیفه ما است تا از ورزشکاران حمایت خوبی داشته باشیم.

وی درباره شرایط تیم ملی سابر گفت: تیم ملی تقریبأ هفته سوم دی در جام‌جهانی گرجستان که اولین مسابقه جدی پس از المپیک برای سابریست‌ها است حضور خواهد یافت. خداراشکر شرایط تیم خوب است و بچه‌ها نیز خوب تمرین می‌کنند. بهترین تیم‌های دنیا به گرجستان می‌آیند اما با وجود این مسئله، بچه‌های ما نیز تلاش دارند مانند همیشه بازهم بهترین اتفاقات را برای ورزش ایران از جمله شمشیربازی رقم بزنند. چند روز دیگر یک انتخابی بین بچه‌ها خواهد بود تا در پایان چهار نفر در ترکیب تیم ملی سابر قرار بگیرند.

رییس فدراسیون شمشیربازی افزود: اتفاق خوبی که رخ داده این است که هفته آینده تیم کویت با 17 ورزشکار برای برگزاری اردوی مشترک به کشور ما می‌آید. همچنین دو سابریست ترکیه هم به همراه سرمربی خودشان در ایران هستند برای برگزاری اردوی مشترک. ضمنأ تیم اپه هم هفته سوم دی ماه به مدت ده روز برای برگزاری اردوی مشترک و همچنین حضور در مسابقات قهرمانی کشور روسیه به آنجا خواهد رفت که بی شک این موضوع یک اتفاق خوب است تا بچه‌ها بتوانند از تجربیات ورزشکاران آن کشور بهترین استفاده را ببرند.

باقرزاده درباره اهداف این فدراسیون برای کسب نتیجه خوب در بازی‌های آسیایی گفت: تلاش ما این است در بازی‌های آسیایی 2022 در اسلحه سابر نتیجه خوبی بگیریم و در اسلحه‌های دیگر عملکرد قابل قبولی ارائه دهیم. هیچوقت در تاریخ شمشیربازی سابقه نداشته آنقدر اردو برای ورزشکاران برگزار کنیم. همین اتفاق موجب شده یک هزینه سنگین متحمل شویم اما بازهم تلاش ما بهترشدن شرایط برای شمشیربازان است. بازی‌های آسیایی شرایط سختی داریم زیرا تیم‌ها  برای کسب نتیجه به چین می‌آیند اما بازهم این اتفاق برای ما فرقی ندارد زیرا برنامه‌ریزی ما رسیدن به مدال است. 

وی درباره اینکه چه سالنی به فدراسیون شمشیربازی اختصاص داده خواهد شد، گفت: وزیر ورزش قول‌های خوبی به ما داده تا یک سالن در شان رشته شمشیربازی به ما بدهد که امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد.

انتهای پیام/

کدخبر: 754732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟