فریبا: بازیکنان استقلال به در بسته خوردند/ با بازگشت وریا شرایط بهتر می‌شود

  استقلال در لیگ و بیست و یکم تحت هدایت فرهاد مجیدی است. در پایان هفته دهم استقلال با 22 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. استقلال در پنج بازی پشت سر هم به تساوی رضایت داد. استقلال در بازی هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل پیکان به پیروزی 3 بر صفر دست پیدا کند. همچنین استقلال در هفته دهم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر از سد سپاهان عبور کرد. 

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص پیروزی استقلال مقابل نود ارومیه در جام حذفی اظهار داشت: بالاخره در تمام دنیا همانطور که از اسمش پیداست جام حذفی جام شگفتی‌هاست. به طور مثال در جام حذفی انگلستان در برخی سالیان تیم‌هایی آمده‌اند به عنوان قهرمانی رسیده‌اند که آنچنان که باید تیم مطرحی نبوده‌اند. البته در هر صورت از لحاظ بازی بار فنی خاصی نداشت. البته تیم حریف هم با انگیزه زیاد پا به این بازی گذاشته بود و لایه‌های دفاعی خودشان را هم خوب چیده بودند.

وی افزود: بازیکنان استقلال هر چقدر موقعیت‌سازی کردند اما متاسفانه به در بسته خوردند. از طرفی هم در نیمه دوم خیلی موقعیت زیاد به دست آوردند اما از آن استفاده نکردند یا با عکس‌العمل دروازه‌بان حریف مواجه شدند. از طرفی هم تیم ارومیه توپ میدان را در اختیار استقلال داده بود و از این طریق فضا را کاملأ بسته بودند تا کار برای استقلال سخت شود.

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: در این بازی بنا به تصمیم کادرفنی حدود چهار یا پنج بازیکن استقلال حضور نداشتند. مطمئنم هنگامی که وریا غفوری برسد تیم استقلال حدود 40 درصد قدرتش افزایش می‌یابد و طبیعتأ با اضافه شدن او به ترکیب انرژی مضاعفی به تیم استقلال القا می‌شود. اما شک ندارم در ادامه مسیر شرایط بهتری پیش‌روی استقلال خواهد بود تا بتوانند همانند لیگ که الان خوب بوده‌اند در جام حذفی هم بهترین اتفاقات را رقم بزنند. آیا با یک بازی می‌توان گفت استقلال از لحاظ تاکتیکی بد بوده است؟

فریبا تصریح کرد: تیم نود با انگیزه بازی تدافعی به مقابل استقلال آمده بودند اگر چه از لحاظ تکنیکی بازیکنان آنها فاقد تکنیک لازم بودند چرا که پاس کاری آنها به عدد چهار یا پنج هم نمی‌رسید، اما تلاششان بازهم ستودنی است. به نظرم در ضربات پنالتی استقلال با اتکا به تجربه بالای نفرات خود توانست حریفش را مغلوب کند.

وی در پایان گفت: کادرفنی و بازیکن دو رکن و مکمل یکدیگر هستند که باید به خوبی هم هوای همدیگه را داشته باشند و هم یکدیگر را تغذیه کنند. تیم استقلال منهای این بازی که نمی‌توان اسمش بازی گذاشت در سایر بازی‌ها تاکتیک خوبی و موقعیت‌های فراوانی هم برای گلزنی داشته است و ثمره آن اکنون صدرنشینی در لیگ است که نشان از قدرت بالای استقلال دارد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 753287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟