صالحی امیری: در کمیته ملی المپیک همه را به گفت و گو دعوت می کنیم

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که میهمان تلفنی برنامه «ورزش و مردم» بود، درباره انتخابات کمیته ملی المپیک و تعویق آن اظهار داشت: ما درباره تاریخ برگزاری قبلاً اعلام کردیم که هفته اول بهمن برگزار می‌شود، اما با توجه به اینکه انتخابات 10 فدراسیون برگزار نشده است، مجبور شدیم به تعویق بیندازیم و انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ 17 اسفند برگزار می‌شود. براساس اساسنامه کمیته ملی المپیک، ما موظف هستیم که نیم به علاوه یک نفر از اعضای مجمع، فدراسیون‌های المپیکی باشند.

«45 روز قبل از اسفند کار برگزاری انتخابات را آغاز خواهیم کرد.»، وی با بیان این جمله درباره حاشیه‌های مربوط به کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: همه قهرمانان و ورزشکاران عضو خانواده بزرگ ورزش هستند. همه کسانی که رأی آوردند یا نه، از نظر ما هیچ تفاوتی ندارند. چیزی که اتفاق افتاد، به نظرم غیرطبیعی نیست. ما باید گفت‌وگو کردن را تمرین کنیم. آن چیزی که در فرآیند انتخابات شکل گرفت، رعایت آیین‌نامه‌های مصوب کمیته بین‌المللی المپیک بود. البته هیچ‌کس حق توهین ندارد؛ علیرضا دبیر که می‌خواهد در کمیسیون نفوذ داشته باشد یا احسان حدادی، کمیسیون برای همه است. من همه را دعوت به جلسه می‌کنم و این مسائل پایان خواهد یافت.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان همچنین تأکید کرد: اساسنامه می‌گوید که کمیسیون‌ها تشکیل می‌شوند و پیشنهادات به کمیته ملی به‌عنوان مشورت ارائه می‌شود. ما هم همه را به گفت‌وگو و مشورت دعوت می‌کنیم.

صالحی‌امیری: کاراته آبروی ورزش ایران است/ طباطبایی: امیدوارم نتیجه‌ تاریخی در قزاقستان رقم بخورد

صالحی امیری درباره بودجه این کمیته برای سال 1401 تصریح کرد: قبل از هر چیزی باید از دولت و سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم. انصافاً با شرایطی که کشور دارد، تنظیم لایحه بودجه کار پیچیده‌ای است. نکته بعدی این است که ما تعجب کردیم که دیدیم سازمان برنامه، دستگاه‌ها را دعوت نکرد تا درباره بودجه صحبت کنیم. اگر از ما دعوت می‌شد، عنوان می‌کردیم که سه رویداد در سال آینده داریم و این جدا از بودجه فدراسیون‌هاست.

وی افزود: موضوع بعدی بحث تلفیق است. منطق اقتضا می‌کرد که از ما سؤال می‌کردند که آیا امکان تلفیق بودجه کمیته با سایر دستگاه‌ها وجود دارد یا خیر. من وظیفه دارم رویدادها را با توان بالا برگزار کنم. ما نمی‌توانیم رویدادی را برگزار کنیم، آنهم به این بهانه که بودجه در اختیار دستگاه دیگری است. نکته مهمتر از همه اینها، این است که وقتی بودجه نمی‌دهند، نمی‌توانند از من هم مسئولیت بخواهند. ما انتظار داریم که این مسئله را اصلاح کنند. نظارت بر ما به صورت جدی از سوی نهادهای مربوطه انجام می‌شود و می‌توان بودجه را مثل همیشه در اختیار خودمان قرار داد.

کدخبر: 752296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟