سیلوا: رویای ما قهرمانی در اروپاست/ پپ هرگز تسلیم نمی‌شود

به گزارش رکنا، در ماه مه سال ۲۰۱۷، باشگاه منچسترسیتی تأیید کرد که با قراردادی ۵ ساله، برناردو سیلوا را خریده‌ است. بنا به گزارش‌ها قرارداد سیلوا، به ارزش ۵۰ میلیون یورو، همراه با ۲۰ میلیون یورو پاداش احتمالی بوده‌است. او در این مدت 146 بازی برای سیتزن‌ها انجام داده و 28 گل هم به ثمر رسانده است.

او که در این فصل برای پیراهن منچسترسیتی، درخشان ظاهر شده در مصاحبه با دیلی میل، در خصوص شرایطی که دارد، اینطور می‌گوید: «هر بار که تمرین یا بازی را به پایان می‌رسانم و به خانه می‌روم، سعی می‌کنم فوتبال را فراموش کنم و بازی‌های زیادی را در خانه تماشا نکنم. زیرا دوستدارم با خانواده، دوستانم، دوست دخترم و سگم وقت بگذرانم.

او به جای تماشای فوتبال، آشپزی را دوست دارد و می‌گوید: «من در آشپزی خوبم اما فقط غذاهای ساده، آسان و سالم درست می‌کنم».

در طول اولین قرنطینه پس از بیماری کووید 19، او همچنین با یادگیری پیانو سرگرمی تازه‌ای را برای خودش آغاز کرد، هرچند که دوباره خیلی زود دست از این علاقه خود برداشت و او در این مورد گفت: نمی‌دانم چرا یادگیری پیانو را متوقف کردم و باید دوباره شروع کنم زیرا تقریباً همه آن را فراموش کرده‌ام.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: قبل از ایپدمی شدن کووید 19، سعی می‌کردم سفر کنم. اگر یک یا دو روز مرخصی داشتم، به لندن می‌رفتم یا سوار هواپیما می‌شدم و به مکان نزدیکی مثل پاریس می‌رفتم. اکنون نمی‌توانم این کار را انجام دهم، زیرا نمی‌توانیم سفر کنیم، اما با وجود این اتفاق، سعی می‌کنم حواسم را پرت کنم و از همه چیز خارج از فوتبال استفاده کنم.

امسال، با اضافه شدن جک گریلیش به گزینه های تهاجمی سیتی، برناردو به خط هافبک بازگشته و در پست شماره 8 عمل می‌کند و از آن جا با کوین دی بروین یک خط هافبک ترسناک تشکیل می‌دهند: هر بازیکنی ویژگی‌های متفاوتی دارد زیرا من در برخی پست‌ها بهتر از بقیه بازی می‌کنم. این خوب است که بتوانی در موقعیت‌های زیادی بازی کنی، اما همچنین بسیار دشوار است، زیرا فرم خوب خود را از دست می‌دهی. وقتی هر هفته در یک پست بازی می‌کنید، کار راحت تر می‌شود و عملکرد بهتری دارید. اما من معتقدم بازیکنی که مراحل مختلف بازی را درک کند، می‌تواند در هر پستی بازی کند.

سیلوا در مورد کیلیان امباپه هم اینطور می‌گوید: وقتی او برای اولین جلسه به تمرین آمد، 16 ساله بود. یادم می‌آید، بعد از جلسه اول یا دوم، ما می‌گفتیم: وای، آن بچه کیست؟ او واقعاً خاص بود، زیرا از همان ابتدا می‌شد فهمید که متفاوت است، از اینکه به سمت ما بیاید و بازیکنان گذشته را دریبل کند نمی‌ترسید. معمولاً وقتی 16 ساله هستید کمی از افراد بزرگ می‌ترسید، اما او به سمت مدافعان می‌رفت و آنها را دریبل می‌زد.

پس از ورود به منچستر، چگونه با چالش سازگاری با رویکرد منحصر به فرد گواردیولا مواجه شدی، زیرا برخی از بازیکنان برای استقرار به یک فصل کامل نیاز دارند، اما او در پاسخ به این سوال اینطور توضیح داد: مدتی طول کشید تا با هم تیمی‌های جدیدم، سبک جدید بازی، شهر جدید و خود لیگ جدید سازگار شوم. اما خواسته‌های پپ، دقیقا چیزی بود که من واقعاً آن را دوست داشتم.

برناردو درباره اینکه آیا پپ واقعاً نگاه او را به فوتبال تغییر داده است یا خیر، گفت: مطمئناً. نه تنها با پپ، بلکه با هر مربی. وقتی 19 ساله بودم، احساس می‌کردم بازیکن بهتری نسبت به 18 سالگی هستم. وقتی 20 ساله بودم، احساس می‌کردم بازیکن بهتری نسبت به 19 سالگی هستم. اینجا، هر سال احساس می‌کنم بازیکن بهتری هستم، عمدتاً به دلیل درک من از بازی. گاهی اوقات تیم نیاز به سرعت بخشیدن به بازی دارد، گاهی اوقات به مالکیت بیشتر و داشتن مربی مانند پپ، که دوست دارد ریتم بازی را کنترل کند و مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم، همه ما را به بردن در بازی سوق می‌دهد.البته در عین حال سختکوش هم است، زیرا او مربی بسیار خواستنی است و به بازیکنان اجازه استراحت نمی‌دهد. او به برنده شدن عادت دارد و هرگز تسلیم نمی‌شود. حتی پس از فصلی که چندین عنوان کسب کردیم، او همیشه از ما می‌خواهد بیشتر برنده شویم.

این یک تجربه بسیار خوب بود، به خصوص جاه‌طلبی این تیم، البته کار آسانی نیست زیرا کیفیت در تیم بسیار بالاست. داشتن مربی‌ای که همیشه ما را به موفقیت برساند واقعأ مهم است.

سیلوا درباره ناکامی این تیم در فینال لیگ قهرمانان مقابل چلسی هم بیان کرد: این شکست ضربه سختی بود، ما آن را انکار نمی‌کنیم. رسیدن به آن فینال و باخت آن آسان نبود، اما فوتبال همین است. خوشبختانه ما بیشتر از باختمان بردیم. فوتبال ادامه دارد. وقتی برنده می‌شوید، سال بعد دوباره می‌توانید برنده شوید و زمانی که شکست می‌خورید، سال بعد شما آنجا هستید تا تلاش کنید چیزهایی را که از دست داده‌اید به دست بیاورید. متأسفانه ما هنوز به چیزی که می‌خواستیم، یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان، نرسیده‌ایم. ضربه سختی بود اما امسال یک بار دیگر با هم مبارزه خواهیم کرد.

هافبک پرتغالی منچسترسیتی درباره ناکامی این تیم در لیگ قهرمانان مقابل لیورپول، تاتنهام و لیون هم گفت: تیم در این مراحل مهم و زمانی که به مرحله یک چهارم نهایی یا نیمه‌نهایی و فینال می‌رسد، با تجربه‌تر می‌شود و توانایی بیشتری در ارائه پاسخ خوب دارد. البته این مسابقات با لیگ برتر کاملا متفاوت است، زیرا یک اشتباه کوچک می‌تواند ما را از بین ببرد. بنابراین شما باید واقعا خوب باشید و به کمی شانس و تمرکز زیادی هم نیاز دارید. سیتی تیمی است که به وضوح در انگلیس مسلط بوده، بنابراین، برای هواداران، بازیکنان و همه کسانی که در باشگاه کار می‌کنند و برای هیئت مدیره و کارکنان این بسیار مهم است که در اروپا هم قهرمان شویم.

انتهای پیام/

کدخبر: 750770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟