تقابل استاد و شاگرد در دستگردی/ نکو علیه قلعه نویی

به گزارش رکنا، آخرین روز از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور فردا چهارشنبه با برگزاری 7 دیدار پیگیری خواهد شد. به این بهانه نکات هر بازی را مرور می کنیم:

*تراکتور و  نفت مسجد سلیمان| پرشورها به دنبال جبران 

در یکی از این دیدارها فردا از ساعت 15 تیم فوتبال تراکتور میزبان نفت‌ مسجدسلیمان خواهد بود. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود، که تراکتوری‌ ها از زمان روی کار آمدن سولدو هنوز به هماهنگی خوبی نرسیده‌ اند. چرا که این تیم نتیجه را در 2 بازی اخیرش مقابل مس‌رفسنجان و آلومینیوم‌اراک را واگذار کرد. تا ضمن کسب 8 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفته در این دیدار به دنبال کسب 3 امتیاز کامل و فرار از بحران شکست باشد.

در مقابل اما نفت‌ مسجد سلیمان هم در شرایطی مساعدی به سر نمی‌ برد. چرا که این تیم هم با وجود مشکلات عدیده مالی در 2 بازی اخیرش مقابل ذوب‌ آهن و هوادار تهران موفق به کسب تنها 2 امتیاز شده است. نفت مسجد سلیمان به گفته سرمربی‌ اش فراز کمالوند در بازی‌ های اخیر بدشانس بوده است در حال حاضر با  7 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. بدون شک در این دیدار به دنبال پیروزی و بهبود شرایطش در جدول خواهد بود.

*ذوب‌آهن و هوادار تهران| جنگ مربیان جوان

در یکی دیگر از این دیدارها تیم فوتبال ذوب‌آهن از ساعت 15 میزبان هوادار تهران خواهد بود. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که ذوب‌آهن در 2 دیدار قبلی خود مقابل نفت‌مسجد سلیمان و مس‌رفسنجان به یک باخت و یک مساوی دست پیدا کرده است. تا سهمش از دیدارهای هفته گذشته فقط یک امتیاز باشد. شاگردان تارتار با 11 امتیاز در رده نهم قرار دارند دراین بازی به دنبال پیروزی خواهند بود.

در سمت دیگر هوادار که در هفته گذشته توانست در یک دیدار جنجالی به تساوی 2 بر 2 مقابل پرسپولیس دست پیدا کند با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته تا در این بازی به دنبال برد و یا حداقل امتیاز باشد.

 پیکان و پرسپولیس| تقابل استاد و شاگرد

در یکی از حساس‌ترین این دیدارها پیکان در ورزشگاه دستگردی از ساعت 15 به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. این دیدار درشرایطی برگزار می‌شود که هر 2 تیم به دنبال کسب پیروزی در این بازی هستند. چرا که پیکان در بازی هفته گذشته‌اش مقابل استقلال متحمل شکست سنگین 3 بر صفر شد. تا با 12 امتیاز در رده هشتم جدول قرار بگیرد.

در مقابل شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی هفته گذشته مقابل هوادار به تساوی رضایت دادند که از عملکرد داوری ناراضی بودند. تاجایی که عملکرد داور باعث اعتراض رسمی این باشگاه و شکایت آن‌ها به کمیته داوران شد. علاوه بر این در بازی هفته گذشته پرسپولیس مقابل هوادار 3 بازیکن این تیم را به نام: (مهدی ترابی، کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه) مصدوم شدند تا وضعیت شان برای دیدار مقابل پیکان نامشخص باشد. لازم به ذکر است پرسپولیس در حال حاضر با 16 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد.

*فجرسپاسی و مس‌ رفسنجان| مصاف تازه‌واردهای لیگ برتر با شاگردان ربیعی

در یکی از دیدارهای دیگر فردا از ساعت 15 فجرسپاسی میزبان مس‌رفسنجان خواهد بود. فجر در شرایطی میزبان مس‌رفسنجان است که دیدار هفته گذشته‌اش مقابل آلومینیوم اراک را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد. تا با 9 امتیاز در رده یازدهم قرار بگیرد. در این دیدار به دنبال کسب پیروزی و بهبود شرایطش در جدول باشد.

در مقابل اما مس‌ در شرایطی بهتری قرار دارد. چرا که شاگردان ربیعی موفق شدند 3 بازی اخیرشان مقابل هوادار، ذوب‌آهن و تراکتور را با برتری پشت سر بگذارد با 17 امتیاز در رده پنجم جدول بایستند. با روحیه عالی به مصاف شاگردان کلانتری بروند.  

*نساجی‌مازندران و آلومینیوم‌اراک| مچ اندازی ساکت و خطیبی در مازندران

در یکی از دیگر دیدارهای ساعت 15 تیم فوتبال نساجی مازندران در ورزشگاه شهدای ساری میزبان آلومینیوم‌اراک خواهد رفت. نساجی در شرایطی میزبان آلومینیوم خواهد بود که دیدار هفته گذشته‌اش برابر فولاد را با تساوی به پایان رساند تا ضمن کسب 10 امتیاز در رده دهم جدول قرار بگیرد.

در سمت مقابل شاگردان خطیبی در هفته‌های گذشته ضمن ارائه نمایش‌های فوق‌العاده توانستند فجرسپاسی را با نتیجه 1 بر صفر از پیش رو بردارد تا همچنان با قرار گرفتن در رده سوم جدول رده بندی و بالاتر از 2 تیم استقلال و پرسپولیس مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته جزو مدعیان قهرمانی باشند. بدون شک شاگردان خطیبی با توجه به روحیه بسیار خوب و شرایطی مطلوب بدنبال کسب پیروزی و باقی ماندن در جمع مدعیان لیگ خواهد بود. 

*صنعت نفت آبادان و پدیده مشهد| تقابل قعرنشین ها

در یکی دیگر از دیدارها فردا تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از ساعت 16 میزبان پدیده مشهد خواهد بود. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که هر 2 تیم با قرار گرفتن در رتبه 15 و 16 جدول از قعرنشینان لیگ محسوب میشود.

شاگردان منصوریان در بازی هفته گذشته‌شان مقابل سپاهان نتیجه را 1 بر صفر واگذار کردند تا در بازی فردا به دنبال کسب 3 امتیاز و فاصله گرفتن از انتهای جدول باشند.

در مقابل اما شرایط پدیده هم تعریفی ندارد. چرا که این تیم در 2 بازی گذشته خود مقابل گل‌گهر و نساجی شکست خورده از ابتدای لیگ تا به اینجای کار هم تنها موفق به کسب با 2 امتیاز شده است. که با این وضع بنظر می‌رسد شاگردان اکبر میثاقیان در بازی فردا به دنبال کسب 3 امتیاز بالا آمدن از انتهای جدول خواهند بود.

*گل‌گهرسیرجان و فولاد خوزستان| نکو علیه قلعه نویی

در یکی از مهمترین این دیدارها باید از ساعت 18 شاهد دیدار گل‌گهرسیرجان و فولاد خوزستان هستیم. گل‌ گهر در حالی میزبانی این دیدار را به عهده خواهد داشت، که موفق شده 3 بازی اخیرش را با برد پشت سر بگذارد. با 19 امتیاز صدر جدول لیگ بیست و یکم باشد. شاگردان قلعه نویی که تا به اینجای کار عملکرد خوبی داشتند بدون شک در این بازی هم فقط برای کسب برد و تثبیت صدرنشینی به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت.

فولادی که از زمان بازگشت جواد نکونام هنوز نتوانسته به هماهنگی لازم دست پیدا کند چرا که 2 بازی اخیر این تیم مقابل نساجی و فجرسپاسی با تساوی به پایان رسیده است. تا سهم آن ها در لیگ بیست و یکم 13 امتیاز و قرار گرفتن در رده هفتم جدول رده بندی باشد. حال باید ببینیم که تقابل قلعه‌نویی و نکونام مربی و شاگرد سابق به سود کدام یک تمام از این 2 تمام خواهد شد.

کدخبر: 750416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟