مطهری: در دربی ترسو بازی نکردیم + فیلم
حجم ویدیو: 38.83M | مدت زمان ویدیو: 00:05:17

به گزارش خبرنگار ورزشی رکنا، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر به مصاف استقلال رفت که در پایان 2 تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. بعد از این تساوی به کیفیت دربی 97 انتقاد زیادی وارد شد. پرسپولیس در حال حاضر با 15 امتیاز در رتبه چهارم لیگ برتر قرار دارد. در همین رابطه حمید مطهری مربی پرسپولیس در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*نگاه عمومی با فوتبال با نگاه ریزبینانه و فنی مربیان متفاوت است. شما می دانید که در تیم پرسپولیس، 4 فاز بازی حمله، دفاع و انتقال‌ها سعی کردیم با برنامه باشیم و بدانیم چه می‌خواهیم. به عنوان مثال: ساخت بازی از عقب. به هیچ عنوان دفاع‌های ما زیر توپ نزدند. و قصد داشتیم فوتبال کلاسیک را از عقب بازی شروع کنیم.

*تا آنجا که ذهن ما یاری میکند در دربی ها سابقه نداشته که 500 پاس رد و بدل شود. اینکه تیمی بازی را کنترل کند و در اختیار داشته باشد. ما سعی می کنیم با جابه جایی های زیاد از فضای زمین استفاده کنیم. درست است موقعیت 100 درصدی نتوانستیم ایجاد کنیم، اما 4 یا 5 موقعیت بالای 70 درصد توانستیم بسازیم. این از نکات بازی ما بود.

*شکل و تاکتیک بازی ما نسبت به بازی قبل تغییر داده بودیم. با تغییراتی که در ترکیب و سیستم تیم ایجاد می‌کردیم، برتری نفری ایجاد می‌کردیم. نکته دیگر درک متقابل در بازی است. واقعاً بازیکنان ما میدانند در زمین چه میخواهند و در هر فازی چه کاری باید انجام بدهند.

 *یک شوت در چارچوب؟ مردم دوست دارند گل زده شود. نیمه خالی لیوان را نبینیم. حالا چون گلی زده نشده، کلیت بازی را زیر سوال نبریم. سال 2000 و 2002 بازیهای منچستر و بایرن مونیخ خیلی از بازی ها مساوی می‌شد. آیا می‌توانیم بگویم آن بازی‌ها خوب و تاکتیکی نبوده است.

*واقعاً اینطور نبوده که بخواهیم ترسو بازی کنیم. مدل بازی ما در گذشته این مورد را ثابت کرده است. دربی که 2 بر 2 شد خدمت شما رسیدیم و ریزبینانه صحبت کردیم. در آن بازی از سبک بازی نوراللهی انتقاد شد و خیلی ها راضی نبودند. 

*البته قبول دارم که باید  در دربی بیشتر موقعیت ایجاد شود و باید بیشتر  گلزنی کنیم.

کدخبر: 748442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟