مهدوی: اتفاقات بازی پرسپولیس در فوتبال آماتور هم رخ نمی‌دهد

روز گذشته پرسپولیس از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد شاگردان کمالوند عبور کند.

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا، در رابطه دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان گفت: بازی جذابی را شاهد نبودیم؛ اما در مجموع نسبت به بازیهای گذشته پرسپولیس عملکرد بهتری داشت.توقعات از پرسپولیس و خانواده بزرگ پرسپولیس دارند هم بازی زیبا ببینند و سرخ‌پوشان نتیجه مطلوب را کسب کنند، با توجه به اینکه توقعات از قهرمان پنج دوره گذشته لیگ برتر بالاست درخصوص نمایش پرسپولیس سخت‌گیری می‌شود؛ در مجموع پرسپولیس نسبت به بازی‌های گذشته شرایط بهتری دارد و یکی از تیم‌های خوب کشور است و به تدریج به جایگاهش برمی‌گردد.

*کشورهای همسایه را مسخره می‌کردیم حالا...

وی در رابطه با بلاتکلیفی مدیریت پرسپولیس گفت: متاسفانه اتفاقاتی در فوتبال ایران می‌افتد که تقریبا تمام مدیران باشگاه ها دچار تغییرات مدیریتی زیادی می‌شوند،در گذشته در محافل فوتبالی مالکان عربی و کشورهای همسایه را به تمسخر می‌گرفتیم اما متاسفانه در حال حاضر این موضوع گریبانگیر فوتبال ایران شده است تغییرات مدیریتی و کادر فنی در مقاطع مختلف فصل رخ می‌دهد، ملاحظه می‌کنید در همین چند هفته چند مربی عوض شده و تعدادی از باشگاه‌ها با سرپرست اداره می‌شوند. این وضعیت فوتبال ایران نیست و باید هرچه زودتر تکلیف مدیریت مشخص شود.

*این اتفاقات در فوتبال آماتور هم رخ نمی‌دهد

مهدوی در خصوص تاخیر در شروع بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان گفت: در فوتبال آماتور چنین اتفاقی نمی‌افتد و باید هفته ها قبل درباره این مسائل هماهنگی لازم انجام می‌شد. این سو مدیریت  به دلیل یک اشتباه عمدی یا سهوی که قابل توجیه نیست، باعث شد تا به خودشان اجازه بدهند برنامه میلیون‌ها ببینده را بهم بریزند. کار درستی اتفاق رخ نداد و اگر قانون، قانون است باید برای همه اجرا شود و نباید تبعیض قائل شود و با دستور وتماس نباید تغییر کند و باید قوانین به درستی اجرا شود.

در فوتبال ایران ارزشی برای پایه ها قائل نیستند 

پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با پایین آمدن کیفیت لیگ ایران گفت: متاسفانه ارزشی در فوتبال ایران ارزشی برای پایه ها قائل نیستند و برای‌شان مهم نیست چه سرنوشتی برای پایه ها رقم می‌خورد در دنیا فوتبال از پایه به بالا انتقال داده می‌شود و بازیکنان رده سنی را طی می‌کنند و هر سال شاهد حضور ستاره های جوان از آکادمی تیم‌ها هستیم.

مهدوی در ادامه تصریح کرد: اما در  فوتبال ایران برنامه های بلند مدت برای رده های سنی رخ نمی‌دهد و باشگاه‌ها اهمیتی برای تیم‌های پایه قائل نیستند، اگر در فوتبال پایه سرمایه گذاری شود به طور حتم تعدادی بازیکن با کیفیت در رده های بالاتر را شاهد خواهیم بود اگر حتی خواه یا ناخواه تعدادی بازیکن حتی به اندازه انگشتان دست کشف و بازیکنانی مثل مهدی طارمی و آزمون و جهانبخش رشد کنند در آینده ثمره آن را خواهیم دید.

وی ادامه خاطر نشان کرد: وقتی به فوتبال پایه اهمیت داده نشود باید به پدیده‌ها دل ببندیم که متاسفانه دیگر شاهد ستاره هایی مانند علی دایی و خداداد عزیزی و مهدوی کیا، علی کریمی‌ها نخواهیم بود.

وی در ادامه گفت:نداشتن قوانین این موضوع به نبود قوانین و ساختار مستحکم برمی‌گردد تا زمانی که متولی‌شان ثبات نداشته باشد این وضعیت ادامه دارد و هر سال سه الی پنج مدیر و بازیکن دومینو وار دچار تغییر می‌شود، همیشه به فکر تعویض هستند و هیچ وقت تعمیر رخ نمی‌دهد.

کدخبر: 745989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی
آیا این خبر مفید بود؟