اسفدیاری‌فر: روس‌ها با تیم قدرتمندی به ایران آمده بودند

به گزارش رکنا، تیم کشتی نیروهای مسلح ایران در مسابقات نظامیان جهان که در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شد با کسب چهار مدال طلا، 2 مدال نقره و 4 برنز با کسب ۲۰۰ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم روسیه هم با ۱۹۷ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در همین حال ایرج اسفندیاری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص قهرمانی تیم کشتی‌فرنگی نیروهای مسلح در رقابت‌های قهرمانی جهان(سیزم)، اظهار داشت: ۴ مرحله اردو برگزار کردیم تا کشتی‌گیران را به مرز آمادگی و مهیای حضور در این رقابت‌ها کنیم و خوشبختانه کشتی‌گیران مرحله به مرحله بهتر شدند و به نظر من از نظر بدنی در فرم مناسبی بر روی تشک حاضر شدند. در این اردوها تلاش کردیم تا از کشتی‌گیرانی که در نیروهای مسلح عضویت دارند و در مسابقات انتخابی نیروهای مسلح به عنوان قهرمانی رسیده بودند دعوت کرده و از آن‌ها هم استفاده کنیم و در نهایت با تمرینات مسابقه‌ای که در اردوها برگزار کردیم، نفرات اصلی را انتخاب کرده و روانه این رقابت‌ها کردیم. 

وی ادامه داد: کشتی‌گیران عنوان‌دار و صاحب‌نامی در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند و روس‌ها با تیم قدرتمندی به ایران آمده بودند و همین موضوع باعث شده بود تا حساسیت مسابقات بالا برود و رقابت تنگاتنگی بین تیم کشورمان و روسیه برگزار شود. برخی کشتی‌گیران کشورمان نتایج درخشانی به دست آوردند و مقابل حریفان پرآوازه خود به برتری رسیدند، اما از طرف دیگر برخی از کشتی‌گیران نتوانستند به نتایج دلخواه برسند و حساب و کتاب ما را بر هم زدند و همین موضوع باعث شد تا لحظه آخر مسابقات معلوم نباشد که کدام تیم به عنوان قهرمانی می‌رسد. مسابقات به گونه جلو رفته بود که در روز پایانی رقابت‌ها که کشتی‌گیران کشورمان پنج مسابقه داشتند، اگر حتی در یکی از مبارزات شکست می‌خوردیم، عنوان قهرمانی را از دست داده بودیم، اما خوشبختانه با عزمی جزم شده به مصاف رقبا رفتند و اجازه ندادند کاپ قهرمانی به روس‌ها برسد.

اسفندیاری‌فر تصریح کرد: برخی کشتی‌گیرانی که در این دوره از رقابت‌ها به روی تشک رفتند علی‌الخصوص سجاد محمدی و محمدرضا مختاری این پتانسیل را دارند که در رقابت‌های مهم‌تر هم به مدال برسند و اگر قدر خود را بدانند و در مسیر درست گام بردارند، قطعا آینده از آن این کشتی‌گیران خواهد بود. امیدوارم تمام کشتی‌گیران جوان و باانگیزه کشورمان بتوانند در مسیری به دور از حاشیه و مشکلات به تمرین بپردازند و آینده کشتی کشورمان را تضمین کنند. ما استعدادهای زیادی در سرتاسر کشورمان داریم که اگر امکانات کافی برای رشد آن‌ها در شهرستان‌ها وجود داشته باشد، می‌توانند به مدارج بالا در عرصه قهرمانی برسند.

سرمربی تیم نیروهای مسلح کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه کشورمان میزبان این دوره از رقابت‌ها بود، بالطبع حساسیت زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی وجود داشت و فدراسیون کشتی کمر همت بسته بود و واقعا همه جوره و با نگاه ویژه از تیم حمایت کرد. از طرفی تعامل خوبی بین ما و تیم‌ملی کشتی‌فرنگی وجود داشت و انصافا هر کشتی‌گیری که نیاز داشتیم را در اختیارمان قرار دادند و همکاری‌های لازم را داشتند. جا دارد از همه عزیزانی که در این مدت به ما کمک کردند تشکر کنم.

کدخبر: 745076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟