جوکار: داوران در کشور ما به ضررمان سوت می‌زنند

مسعود «مصطفی جوکار» در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص رقابت‌های سیزم، اظهار داشت: خوشبختانه در روز نخست این رقابت‌ها نتایج نسبتا قابل قبولی به دست آمد، اما شکست احمد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل توسکائف و همچنین باخت فریبر  بابایی مقابل ماگومد قربان علی‌اف کهنه‌کار باعث شد خستگی اصطلاحاً از تن‌مان خارج نشود.

وی ادامه داد: احمد جوان علی‌رغم سن و سال بسیار پایینی که دارد، اما دلاورانه مبارزه می‌کند و اگر کمی باتجربه‌تر بود و دچار اشتباه نمی‌شد، می‌توانست مقابل کشتی‌گیر روس هم برنده شود و مدال طلا را به سینه برند. فریبرز بابایی هم تحت تاثیر نام و عناوین قربان علی‌اف قرار گرفت و نتوانست کشتی را دربیاورد و به مدال نقره راضی شد. در سایر هم نتایج قابل قبولی به دست آمد و خوشبختانه قیاسی و محمدیان توانستند با اقتدار و شایستگی از سد رقبای خود بگذرند و به مدال ارزشمند طلا دست پیدا کنند.

جوکار تصریح کرد: در روز دوم رقابت‌ها هم شانس کسب مدال داریم و امیدوارم با دعای خیر مردم و تلاش کشتی‌گیران بتوانیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم. قطعا برای رسیدن به عنوان قهرمانی کار ساده‌ای نخواهیم داشت، چرا که روس‌ها، ارمنی‌ها و لهستانی‌ها تیم‌های خوبی را به این دوره از رقابت‌ها آورده‌اند به طوری‌که در برخی اوزان شاهد حضور کشتی‌گیرانی هستیم که در کارنامه افتخارات‌شان مدال‌های ارزشمند مسابقات جهانی و المپیک دیده می‌شود. ما هر آنچه که لازم بوده است را گذاشته‌ایم و کشتی‌گیران را در همین مدت کوتاهی که در اختیار داشتیم، به سطح نسبتا قابل قبولی از آمادگی رساندیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جالب است که در کشور خودمان و در حالی‌که باید از امتیاز میزبانی به خوبی استفاده کنیم، اما متاسفانه در کشتی‌های ۵۰ به ۵۰ و حتی ۶۰ به ۴۰ هم رای داوران به نفع ما صادر نمی‌شود و در اکثر مواقع آرایی صادر شده که به ضرر ما بوده است. البته ما توقع نداریم که داوران با بی‌عدالتی به نفع ما سوت بزنند، اما حداقل این توقع را هم نداریم که در کشور خودمان داوران طوری قضاوت کنند که در شرایط برابر به ضرر ما باشد. در پایان هم جا دارد از علیرضا دبیر، محسن کاوه و ابراهیم مهربان و همچنین مسئولان ذیربط در ورزش نیروهای مسلح که در این مدت به ما کمک کردند، کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

کدخبر: 742938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟