آهنگریان:  جدایی اوجاقی» شوک بزرگی وارد کرد

به گزارش رکنا، «عرفان آهنگریان» ووشوکار فرزند «ضرغام آهنگریان» قهرمان اسبق کشتی در سال‌های نه چندان دور است. از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال طلا قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ و مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ وزن ۶۰ کیلوگرم ساندا اشاره کرد.

آهنگریان در مسابقات ووشو قهرمانی جهان ۲۰۱۹، مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم در بخش ساندا و عنوان «تکنیکی‌ترین سانداکار» این دوره از مسابقات را به‌دست آورد. او همچنین از طرف حاضران این دوره از مسابقات لقب «مسی ووشو دنیا» را به خودش اختصاص داد.

آهنگریان درخصوص سرایطی تمریناتش اظهار داشت: خودم فعلا در شهر سلمان‌شهر تمرینات انفرادی را انجام می‌دهم تا بتوانم در این چند ماهی تا آغاز مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2022 است به آمادگی و پیک لازم برسم. نزدیک شش یا هفت ماه است که به صورت مستمر تمریناتم را پیگیری می‌کنم و در این مدت هم تلاش کرده‌ام تا رفته رفته به شرایط خوبی که خودم می‌خواهم برسم.

وی دادامه داد: تازه خودم از سفر برگشته‌ام اما با شنیدن خبر جدایی حسین اوجاقی شوک بزرگی به ما وارد شد زیرا واقعا از لحاظ احساسی در این سالیانی که او در تیم ملی حضور داشت یک رابطه عالی بین ایشان و تمام بچه‌ها ایجاد شده بود اما اکنون به دلیل مشغله کاری فراوان که برای حسین آقا ایجاد شده دیگر شرایط برای حضورش در تیم ملی مهیا نیست و باید در سازمان شهرداری ورزش حضور فیزیکی و مستمر داشته باشند. تمام گزینه‌ها برای جانشینی جناب اوجاقی قابل احترام هستند هر چند که تصمیم گیرنده نهایی خود کادر فدراسیون است.

قهرمان ووشو کشور گفت: فدراسیون در این مدتی که هیچ مسابقه ای نبوده زحمت زیادی کشیده به نحوی که خوشبختانه به ورزشکارانی که قهرمان آسیا، قهرمان جهان و همچنین بازی های آسیایی شده‌اند از سمت کادر فدراسیون یک حقوق مستمر واریز شده تا از این طریق بچه‌ها انگیزه خوبی پیدا کنند.

آهنگریان در پایان افزود: درباره پروسه انتخابی تیم ملی ووشو گفت: بالاخره عرف این بوده هر کسی که تمرین بیشتری کرده باشد مزد زحمت خود را هم خواهد گرفت هر چند که اهل کری خواندن زیاد نیست م اما در هر سری که مسابقات انتخابی تیم ملی بوده با پیروزی رقبایم را برده‌ام. امیدوارم به لطف تمرین و همچنین دعای پدر مادرم در ابتدا در انتخابی تیم ملی سربلند و سپس در بازی های آسیایی موفق به اهتزاز درآوردن پرچم کشورم شوم.

کدخبر: 742932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟