فغانی: عملکرد اصفهانیان فاجعه بار بود/ مجیدی اطلاعاتش را به روز کند
حجم ویدیو: 11.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36

به گزارش رکنا؛ علیرضا فغانی  دیدار در خصوص قضاوت دیدار استقلال و نساجی اظهار داشت: شب گذشته در لیگ برتر بودم ولی بعد از آن در کنفرانس مطبوعاتی یک سری صحبت‌ها را مطرح کردند. البته ناظر داوری از قضاوت من و همکارانم رضایت داشت.

فغانی در خصوص اینکه فرهاد مجیدی ادعا کرده امیدوار است فغانی شهامت عذرخواهی از هواداران استقلال را داشته باشد و در ادامه خواهش کرد که مسئولان VAR را به فوتبال ایران بیاورند، عنوان کرد: مسئولان ما پیش از این خیلی مصمم بود که این سیستم را وارد کنند ولی روز گذشته که به ورزشگاه رفتم، متوجه شدم داوران سیستم رادیویی هم ندارند. 3 فرد نخبه داوری، افشاریان، سخندان و کارانی فر الان در فدراسیون سمت دارند. امیدوارم این نفرات کمک کنند تا این سیستم وارد ایران شود.

داور بین المللی ایران گفت: در مورد اعتراض سرمربی استقلال هم اگر فیلم آن صحنه و نظرات کارشناسان را دیده باشد آن صحنه هند نیست. اینکه این دوست عزیز ما (مجیدی) در کنفرانس این مدلی صحبت می‌کند، درست نیست. اگر قرار باشد هر هفته یک داور از کسی عذر‌خواهی کند، اصلا خوب نیست. مجیدی سرمربی تیم ملی امید بوده و سرمربی تیم معتبری مثل استقلال است. امیدوارم حداقل اطلاعات قوانین را به روز کند و اینگونه فرار رو به جلو نکند تا فشار را روی داور بیندازد. من از این مسائل زیاد دیده‌ام و برایم اصلا مهم نیست که مجیدی چه گفته ولی آن صحنه اصلا هند نبود.

فغانی تاکید کرد: دست بازیکن کنار بدنش است و این یعنی دست در حالت طبیعی است. همین صحنه را با دیدار ایران و سوریه قیاس کنید، در آن بازی دست بازیکن از بدن خارج و در حالت غیر طبیعی بود. صحنه بازی دیروز با بازی تیم ملی فرق داشت. در آن مسابقه دست بازیکن باز بود و در نهایت VAR هم دخالت کرد و به سود تیم ملی کشورمان پنالتی اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: من مشکلی با کسی ندارم. یک چارچوب کاری دارم و در زمین کارم را انجام می‌دهم. اگر هر کسی درون زمین تخلفی کند، جرائمی دارد که طبق قانون با آنها بخورد می شود. اگر هم کسی در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کند، مراجع دیگری در مورد آن تصمیم می گیرند که امیدوارم حرفه‌ای تر رفتار کنند.

 

فغانی در خصوص کاهش داوران در فصل جدید گفت: آقای اصفهانیان متاسفانه با عملکردش در بحث داوری فاجعه به بار آورد. تمام حرف و حدیث‌ها برای دوره وی بود. ظاهرا تا قبل از اینکه حکم آقای افشاریان صادر شود، باز هم به دنبال این بود که رئیس کمیته داوران شود. جالب است مقابل فدراسیون به خبرنگاران گفت موظف نیستم جواب شما را بدهم. یعنی کسی که جوابگوی مدیریتش نیست، می‌خواست دوباره در راس داوری کشور حاضر شود.

فغانی ادامه داد: الان تیم مدیریتی جدید آمده و داوران محدود شده است. ان شاالله برای آینده تعداد به حدی برسد که همه در لیگ دسته اول و لیگ برتر با هم رقابت کنند. در استرالیا 15-14 داور هستیم که 5 داور به صورت ثابت کار می‌کنیم و هر هفته قضاوت می‌کنیم. اگر ما در سفر باشیم یا در خارج از کشور حضور داشته باشیم، نفرات دیگر اضافه می شوند.

علیرضا فغانی در خصوص اینکه رضا سخندان مدعی شده کولینا داور سرشناس و پیشین جهان اعلام کرده یک قضاوت فینال به فغانی بدهکار هستند، گفت: من چنین چیزی نشنیدم. اگر صحبتی هم بوده، در محفل خصوصی بوده و اینجا نباید عنوان شود.

وی افزود: آقای سخندان مسائل را از دید خودش نگاه کرده و مسئولیت صحبت‌هایش هم با خودش است. آقای پیتانا هم از دید من داور بزرگی است. امکان دارد او هم اشتباه داشته باشد ولی حرف آقای سخندان را اصلا تائید نمی‌کنم. 6 داور برای فینال و رده بندی حضور داشتند، از آن 6 داور یک بازی به پیتانا رسید و یک بازی هم به من.

فغانی تاکید کرد: می‌توانستم من جزو یکی از آن 4 داور باشند. برخی داوران حتی شانس سوم و یا چهارمی را هم به دست نیاوردند ولی من قضاوت کردم. من ناراحت بودم که می‌توانستیم فینال را قضاوت کنم اما از آن سو هم می‌توانستم جزو آن 4 داوری باشم که قضاوتی به آنها نرسید. باز هم لطف خدا شامل حال ما شد که با خاطره‌ای خوب جام جهانی را تمام کردم.

کدخبر: 742180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی
آیا این خبر مفید بود؟