حجم ویدیو: 41.70M | مدت زمان ویدیو: 00:05:42

به گزارش خبرنگار ورزشی رکنا؛ دیدار تیم ملی ایران و سوریه ساعت 19:30 روز سه شنبه 25 آبان در امان برگزار خواهد شد. در هفته گذشته دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی ایران مقابل لبنان با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. سوریه نیز در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر  مقابل  عراق قرا گرفت که این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

تیم ملی ایران از 5 بازی با 13 امتیاز در صدر جدول رده بندی جای گرفته و سوریه با 2 امتیاز قعر نشین گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا است.

*تاریخچه بازی ایران و سوریه

تیم‌های ملی ایران و سوریه تاکنون 29 بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این بازیها، 17 پیروزی برای ایران، 1 پیروزی برای سوریه و 11 تساوی بوده‌است که در این بازیها در مجموع 62 گل به ثمر رسیده‌ که سهم ایران 47 گل و سهم سوریه 15 گل است.

دو تیم تاکنون 13 بار در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفته‌اند که 6 برد برای ایران و 1 برد برای سوریه و 6 تساوی به دست آمده است.

درباره تنها پیروزی سوریه مقابل ایران در ورزشگاه آزادی، حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت. در واکنش به همین موضوع جباروف بازیکن ازبکستانی استقلال، در برنامه نود به یاددآوری این موضوع پرداخت. دیداری که اگر با پیروزی سوریه به پایان نمی‌رسید این تیم راهی مرحله پلی آف نمی‌شد.

NwGRixD5wjtL

*نکته داوران چینی برای ایران و سوریه 

طبق اعلام AFC تیم داوری کامل بازی تیم ملی با سوریه به شرح زیر است: داور اصلی این بازی مانیگ از کشور چین و کمک داوران شای زیانگ و کاو یو از چین هستند .

تیم داوری VAR: فو مینگ(چین)، احمد ابوبکر الکاف(عمان)، احمد الطریفی(عربستان) و راشد الدوسری(قطر). نکته قابل توجه در تیم داوری VAR حضور داور عربستانی است که تا همین چندی قبل از سوی AFC برای تیم های ایرانی و عربستانی داور از این دو کشور انتخاب نمی شد.

*غایبان بزرگ دیدار ایران و سوریه

نکته قابل توجه در دیدار سه شنبه غیبت چند مهره کلیدی در این بازی است؛ طبق اعلام فدراسیون سوریه عمر خربین مهاجم گلزن و مرد سال آسیا 2017 به دلیل مصدومیت  در این بازی غایب است. همچنین  اسراء حمویه بازیکن تیم ملی فوتبال سوریه پس از کارت زردی که در دیدار مقابل تیم ملی عراق دریافت کرد، دیدار با تیم ملی ایران را از دست داد. البته محروس سرمربی تیم ملی سوریه در این باره اعلام کرد با وجود همه مشکلات و غایبانش، برای کسب 3 امتیاز مقابل ایران وارد زمین می‌شود. از تیم ملی ایران علیرضا جهانبخش کاپیتان به علت محرومیت و مهدی طارمی به دلیل اختلاف با دراگان اسکوچیچ در اختیار در این بازی حضور ندارند. البته طبق گفته سخنگوی فدراسیون فوتبال اختلاف طارمی و اسکوچیچ حل شده و به در اردوی بعدی تیم ملی دعوت خواهد شد.

اسکوچیچ 11

*محرومیت اسکوچیچ

در این مسابقه دراگان اسکوچیچ به واسطه اخراج در بازی لبنان، در این بازی اجازه نشستن روی نیمکت تیم ملی را ندارد. به همین واسطه ماریو تات دستیار وی روی نیمکت می‌نشیند. البته تات گفته است این موضوع برایش تازگی ندارد و در زمان بیماری اسکوچیچ( مقابل سوریه در ایران) روی نیمکت تیم ملی نشسته است. 

*انتقاد از سبک بازی تیم ملی

تیم ملی ایران مقابل اردن نمایش خوبی نداشت. به همین دلیل بسیاری از بازیکنان تیم ملی مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفتند. علیرضا بیرانوند نمایش جذابی مقابل لبنان نداشت و با اشتباه او تک گل لبنان ثبت شد. به همین واسطه وی مجبور به عذرخواهی از مردم ایران شد. در همین راستا بعضی از رسانه‌ها معتقدند شانس عابدزاده برای حضور در میدان زیاد است. البته وحید امیری، سردار آزمون و احمدنوراللهی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند و بسیاری به تحسین بازی امیری پرداختند.

کدخبر: 740528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟