درخشان: طارمی اجازه ندارد در کار سرمربی دخالت کند/ چرا زمان کی‌روش کسی اعتراض نکرد؟

حمید درخشان سرمربی سابق تیم پرسپولیس در واکنش به عدم دعوت  "مهدی طارمی" به تیم ملی فوتبال ایران توسط «دراگان اسکوچیچ» به رکنا، اظهار داشت:  حقیقتاً در اینکه "مهدی طارمی" بازیکن باکیفیت و خوبی است شکی نداریم. اما همین بازیکنان باکیفیت که روز به روز بزرگ و بزرگتر هم می‌شود باید یاد بگیرد که زندگی حرفه‌ای با کار حرفه‌ای 2 مقوله جداگانه هستند. وظیفه بازیکن در فوتبال حرفه‌ای این است که کارش را به نحواحسنت انجام دهد، در مسائلی هم که به او مربوط نیست دخالتی نداشته باشد. سوالم این است؟

وی افزود: مگر آقای طارمی اجازه دارد در پورتو در مورد سیستم و روش کونسیسائو صحبت کند؟ قطعا نه. پس چرا به خودش اجازه می‌دهد در مورد تصمیمات و استراتژیک آقای اسکوچیچ و نوع سیستمی که دارد حرف بزند. این اصولی است که همه بازیکنان باید آن را بدانند. مثلا آقای اسکوچیچ در مصاحبه‌ای گفتند: که بازیکنان ایرانی "تاکتیک‌پذیر" نیستند. درست این بود که مهدی اجازه دهد دیگران در خصوص این حرف قضاوت کنند نه اینکه خودش شخصا جواب او را بدهد. همین رفتار باعث شد تا تیم‌ملی به حاشیه برود. چرا باید حالا که تیم‌ملی ما خوب نتیجه می‌گیرد بازیکنان همگی باهم هماهنگ هستند خودمان با این رفتار‌ها آن را به حاشیه ببریم. مگر آقای کی‌روش زمان خودش حرف‌های خیلی بدتر از این را نزد؟

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مگر کی‌روش در آن مقطع "مهدی رحمتی" و "هادی عقیلی" را از تیم‌ملی کنار نگذاشت؟ چرا کسی جرات نکرد، آن زمان حرفی بزند؟ حالا دلیل نمی‌شود که چون اسکوچیچ خیلی مربی اسم و رسم داری نبوده، پول 2 میلیون دلاری هم نگرفته هرکسی به خودش اجازه دهند که راجع به او حرف بزنند. درست این است که ما رفتار حرفه‌ای را یاد بگیریم و اجازه ندهیم که هر بازیکنی که چند روز در اروپا بازی می‌کند به خودش اجازه بدهد، در مورد مربی صحبت کند. همه بازیکنان این را به یاد داشته باشند که یک روز خودشان هم مربی خواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کند نبود طارمی می‌تواند به تیم ملی صدمه بزند یا خیر، عنوان کرد: اگر قرار باشد که تیم‌ملی ما با یک نفر به جام جهانی صعود کند، پس بهتر است که نرود. اگر قرار است تیم ما فدای یک نفر شود بهتر که اصلا آن تیم وجود نداشته باشد. دلیل نمی‌شود که چون یک بازیکنی ارزشمند شده تیم‌ملی را به خاط او بهم بزنیم، سرمربی را زیر سوال ببریم، به خطر نبود یک بازیکن همه چیز را خراب کنیم. اصلا همگی فکر کنید که طارمی در این دو بازی مصدوم است. خوب آن زمان چه اتفاقی می‌افتاد؟ نکند فکر کردید که ما توی سر خودمان می‌زدیم و می‌گفتیم که وای حالا دیگر به لبنان و سوریه می‌بازیم؟ معلوم است که نه.

درخشان افزود: مگر همیشه نمی‌گوییم که فوتبال‌مان حرفه‌ای است پس چرا در آن حرفه‌ای رفتار نمی‌کنیم؟ چرا به جای حرفه‌ای فکر کردن و حرفه‌ای رفتارکردن به همه چیز احساسی نگاه می‌کنیم؟  شما یک تیم اروپایی را به من نشان دهید که بازیکن در آن به خودش جرات می‌دهد برعلیه باشگاه و سرمربی‌اش حرف بزند؟ آن وقت من هم مهدی طارمی را به عنوان دومین نفر قبول می‌کنم. در تمامی قرادادهای حرفه‌ای منعقد شده که بازیکن حق ندارد در مورد باشگاه و مربی‌اش حرف بزند. این قاعده فوتبال حرفه‌ای است. حالا که پول حرفه‌ای می‌گیرید پس لطفا حرفه‌ای هم رفتار کنید.

پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص نتایج اخیر این تیم در لیگ برتر تصریح کرد: پرسپولیس در نقل و انتقالات نفراتی را از دست داد، تعدادی را هم جایگزین آن‌ها کرد. که متاسفانه این نفرات درست پس از جذب شدن، فورا با تیم وارد مسابقات شدند. به دلیل سرعت عمل در جذب این بازیکنان مربی این تیم فرصت آزمایش کردن بازیکنانش را در پست‌های مختلف و در کنار بازیکنان قبلی نداشت. به همین خاطر پرسپولیس به اجبار  بازیکنانش را در ورود به مسابقات آزمایش کرد که  جواب هم نگرفت. چرا که به محض استارت زدن آن‌ها در لیگ قهرمانان شکست سنگینی خورند کمی از لحاظ روحی بهم ریختند. چرا که بازیکنان این تیم هنوز ناهماهنگ هستند. ولی  مطمئنم که رفته رفته پس از هماهنگ شدن نفرات جدید و قدیم این تیم؛ پرسپولیس بدون شک می‌تواند نتایج خوبی را کسب کرده و مثل سال‌های گذشته با اقتدار و فاصله زیاد با رقبای دیگر قهرمان لیگ برتر و نماینده ایران عزیز در بازی‌های آسیایی باشد. برای تمامی نفرات این تیم و "یحیی گل‌محمدی" آرزوی موفقیت‌های روز افزون را دارم.

کدخبر: 738474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟