نایب قهرمانی کشتی ایران در مسابقات زیر 23 سال جهان

به گزارش رکنا، رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان روزهای 14 تا 16 آبان ماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا، محمدصادق فیروزپور و سجاد غلامی در اوزان 74 و 86 کیلوگرم به مدال نقره و احمد محمدنژاد جوان، علی اکبر فضلی، علی سوادکوهی، امیرحسین فیروزپور و سید مهدی هاشمی در اوزان 57، 70، 79، 92 و 125 کیلوگرم و با 140 امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در این مسابقات تیم روسیه با 145 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید، تیم ایران با 140 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ارمنستان با 114 امتیاز بعنوان سوم رسید.

نتایج کشتی گیران ایران در این مسابقات شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 11 بر 11 از سد پاتریک گلوری از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل بکبولات میرزانظر اولو دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 18 بر 18 دیامانتیتو یونا فافه از گینه بیسائو را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار دمیتری شاملا از بلاروس را با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 61 کیلوگرم مجید داستان در دور اول با نتیجه 4 بر 2 دانیل پوچینو از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل نارانخو نارمانداخ از مغولستان با نتیجه 7 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، داستان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم سید حسن عبادی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر کارولی کیس از مجارستان را مغلوب وی در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 مغلوب جاویت آجار از ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در مرحله نیمه نهایی، عبادی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم علی اکبر فضلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با توجه به شرکت نکردن باسار ندوم از گینه بیسائو به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه 10 بر 6 مغلوب شد و با توجه به راهیابی این کشتی گیر قرقیزی به دیدار فینال، فضلی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 10 بر صفر چیریستوس چیریستوفوریدیس از یونان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار از سد موراد اولویف از آذربایجان با نتیجه 5 بر 4 گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروز پور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر سیمومن ووجتکوفسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر 2 پراوین مالیک از هند را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 14 بر 6 از سد سیمون مارچل از اتریش گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به هرایار علی خانیان دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از ارمنستان را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل چرمن والیف دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از روسیه با نتیجه 7 بر 6 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

دروزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه 4 بر 4 از سد ویکی از هند گذشت وی در دور دوم مقابل اوکتای حسن از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله در مصاف با ماگومد ماگومایف از روسیه با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، سوادکوهی در گروه بازنده ها با نتیجه 11 بر صفر حمام ابوسناینا از فلسطین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر 2 اشرف آشیروف از آذربایجان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 86 کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول با توجه به حاضر نشدن ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 از سد امره جیفتجی از ترکیه گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. غلامی در این مرحله با نتیجه 5 بر صفر مهر مارکوسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله ایوارس سامسونوکس از لتونی را با نتیجه 9 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. غلامی در دیدار پایانی با نتیجه 11 بر 4 مغلوب موخامد علی اف از اوکراین شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر کولیو دمیتروف از بلغارستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر بکزات اورکیمبای از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله با نتیجه 10 بر 7 مغلوب عثمان نورماگومدوف دارنده مدال برنز مسابقات جهانی نروژ از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر یوهانس مایر از آلمان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه 5 بر صفر واسیل پولیوچنکا از بلاروس را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر جاناتان آیلو از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی رادو لیفتر دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از کشور مولداوی را با نتیجه 7 بر 3 مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم سید مهدی هاشمی در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر سامهان جابرایلوف از مولداوی را مغلوب کرد (حریفش مصدوم شد) وی در دور دوم مقابل آنیل کلیجسالیان قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 3 از سد یاروسلاو اسلاویکوفسکی از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر و با ضربه فنی مغلوب عظمت خوسونوف از یونان شد و به دیدار رده بندی رفت. هاشمی در دیدار رده بندی با نتیجه 6 بر 3 از سد موهیت از هند گذشت و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: 1- علی عباس رضازاده (آذربایجان) 2- بکبولات میرزانظر اولو (قرقیزستان) 3- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و مانوئل خندزرتسیان (ارمنستان)
61 کیلوگرم: 3- آرسن هاراتونیان (ارمنستان) 2- آرتور چیبودایف (روسیه) 3- آسیل آیتاکین (قزاقستان) و نارانخو نارمانداخ (مغولستان) ... 12- مجید داستان (ایران)
65 کیلوگرم: 1- گئورگیوس پیلیدیس (یونان) 2- ابراگیم عبدالرحمن اف (روسیه) 3- زیرادین بایراموف (آذربایجان) و جاویت آجار (ترکیه) ... 11- سید حسن عبادی (ایران)
70 کیلوگرم: 1- ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) 2- وازگن توانیان (ارمنستان) 3- علی اکبر فضلی (ایران) و نیکولای گراحمز (مولداوی)
74 کیلوگرم: 1- چرمن والیف (روسیه) 2- محمدصادق فیروزپور (ایران) 3- تموری بریاشویلی (گرجستان) و هرایر علیخانیان (ارمنستان)
79 کیلوگرم: 1- ماگومد ماگومایف (روسیه) 2- رمضان ساری (ترکیه) 3- علی سوادکوهی (ایران) و آرمان آواگیان (ارمنستان)
86 کیلوگرم: 1- موخامد علی اف (اوکراین) 2- سجاد غلامی (ایران) 3- لارس شافلی (آلمان) و ایوارس ساموسونوکس (لتونی)
92 کیلوگرم: 1- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) 2- عظمت زاکویف (روسیه) 3- امیرحسین فیروزپور (ایران) و ارهان یایلاجی (ترکیه)
97 کیلوگرم: 1- امیرعلی آذرپیرا (ایران) 2- رادو لیتفر (مولداوی) 3- جاناتان آیلو (آمریکا) و دانیلو استاسیوک (اوکراین)
125 کیلوگرم: 1- آنتونی کاسیوپی (آمریکا) 2- عظمت خوسونوف (یونان) 3- سید مهدی هاشمی (ایران) و سیف الدین ماگومدوف (روسیه)

رده بندی تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

1- روسیه 145 امتیاز 2- ایران 140 امتیاز 3- ارمنستان 114 امتیاز 4- آذربایجان 93 امتیاز 5- ترکیه 72 امتیاز 6- اوکراین 56 امتیاز 7- آمریکا 54 امتیاز 8- مولداوی 53 امتیاز 9- قرقیزستان 49 امتیاز 10- یونان 45 امتیاز

کدخبر: 738015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟