راه اندازی شورای راهبردی برای رسیدگی به مشکلات جامعه بدنسازی بانوان/به دنبال فرار از برگزاری مسابقات نبوده ایم

سردار ابوالفضل قناعتی، رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران در گفت وگوی اختصاصی با رکنافیت ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر عنوان کرد: همان طور که سایر تصمیمات در کشور مبنای انتخابی دارد و اساس انقلاب ما بر همین پایه گذاری شده که مردم برای سرنوشت خود تصمیم گیر باشند خیلی از مجموعه های دولتی و غیردولتی طبق این ریل گذاری برای آینده خود در حوزه های مختلف تصمیم گیری می کنند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران خاطرنشان کرد: جامعه ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست و بر اساس اختیاری که به مسئولان هیات ها و نخبگان فدراسیون داده شده، فرد جدیدی برای ریاست فدراسیون انتخاب شد.

وی اظهار کرد: رزومه آقای دکتر نصیرزاده در فعالیت های گذشته اش نشان می دهد که او یک جوان پویاو فعال است و سابقه علمی و دانشگاهی دارد و با کارنامه خوبی که در حوزه مسابقات کشتی از خود در این وضعیت کرونایی داشت، نشان داد که می تواند یک فرد لایقی برای فدراسیون باشد.

قناعتی اظهار کرد: امیدواریم با روحیه جوان و اندیشه و تفکر دانشگاهی که در رزومه ایشان ثبت و ضبط شده بتواند مطالباتی که جامعه بدنسازی ما از وی دارد را برآورده سازد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران ادامه داد: در حال حاضر روزهای اولیه کاری ایشان است و در حال انجام جابه جایی هایی است و با افراد اهل فن جلساتی را گذاشته که بتواند یک افق خوبی را برای فعالیت های این فدراسیون داشته باشد. فکر می کنم اظهار نظر کردن در خصوص آقای نصیرزاده یک مقدار زود باشد اما می خواهیم بگوییم ولی با توجه به موضوعاتی که گفته شد فکر می کنم بتواند اتفاقات خوبی را در فدراسیون رقم زند.

وی افزود: ما به واسطه رایی که به ایشان دادیم، از ایشان انتظار داریم و من به نمایندگی از بچه های بدنسازی تهران به ایشان رای دادم و حتما جامعه بدنسازی استان تهران که یکی از استان های مهم و اثرگذار در فدراسیون بدنسازی است، جزء مطالبات ما از رئیس فدراسیون است و در حوزه های مختلف، آموزش، مسابقات، گرفتن مجوزهایی که می تواند برای ورزش خانم ها در این رشته اثرگذار باشد و رشته هایی که به آن ها کم توجهی شده می تواند مطالبات ما از رئیس فدراسیون باشد.

قناعتی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده بدنسازی استان تهران سعی می کنم موضوعاتی که باید از فدراسیون پیگیری و کسب تکلیف شود را در قالب جلساتی با رئیس فدراسیون پیگیری کنم.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران در ادامه از راه اندازی یک شورای راهبردی برای بانوان خبر داد و گفت: این شورای راهبردی از چند کارگروه تشکیل شده است که اعم از کارگروه باشگاهداران، کارگروه مربیان خواهر، کارگروه پاورلیفتینگ، کارگروه فیزیک، کارگروه فیتنس، کارگروه مچ اندازی و کارگروه داوران است.

وی ادامه داد: در هر یک از این کارگروه ها بین 9 تا 15 نفر از افراد با تجربه خانم که در تهران بعضا سبقه 20 ساله در این رشته و یا مدرک آن را دارند دعوت به عمل آمده و تمام دغدغه ها و مشکلاتی که این رشته لازم است که بخش خانم ها با آن ها درگیر شوند، توسط این کارگروه ها در حال احصاء است و در داخل ایده ها و پیشنهادات خود را جمع بندی می کنند و طی جلساتی که با این عزیزان داریم، پیشنهادات خود را مطرح می کنند و پس از تصویب پیشنهادات به کمیته ها ابلاغ خواهد شد.

قناعتی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر یک اتاق فکری برای هر کمیته در بخش خانم ها در قالب شورای راهبردی راه اندازی کرده ایم که این کارگروه ها مطالعاتی علمی و تحقیقات لازم را انجام می دهند و در نهایت برای هیات رئیسه پیشنهاد می آورند و در هیات رئیسه بررسی بیشتر انجام خواهد شد و پس از تصویب به کمیته ها ابلاغ می کنیم تا اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران اذعان کرد: برابر ابلاغ ستاد فرماندهی کرونا قرار بر این شده که اجازه هر گونه فعالیت ورزشی از ستاد ملی کرونا و یا ستاد استانی گرفته شود. ما نیز به دنبال این بودیم که کاری کنیم تا باشگاه ها و مربیان فعال باشند؛ چرا که بیش از 20 هزار نفر مربی در تهران داریم که معیشت آن ها از همین راه است و باید شاگرد بگیرند و فعالیت کنند.

وی گفت: تنها راه برای فعال کردن این موضوعات این بود که پیگیر باشیم باشگاه ها را از ردیف سوم به ردیف دوم بیاوریم تا شرایط بهتر شود و در کنار بهبود وضعیت باشگاه ها نیز سعی کردیم تا مسابقات را نیز برگزار کنیم؛ در حال حاضر بیش از سه ماه است که آقای رضا لک را به عنوان مسئول برگزاری مسابقات منصوب کردیم که در زمینه پیگیری کارهای محوله از افراد توانمند هستند.

قناعتی عنوان کرد: نامه ای نیز از طرف هیات به فدراسیون زده شد و درخواست کردیم که برابر برنامه سنواتی خودمان می خواهیم اجازه بگیریم که در بهمن ماه اقدام به برگزاری مسابقات کنیم. در ادامه فدراسیون، نامه ای به فدراسیون پزشکی ورزشی زدند و این فدراسیون نیز نامه را به ستاد مقابله با کرونای استان تهران دلالت دادند و در نهایت با آن مخالفت شد؛ اما ما دست نکشیدیم و اعلام کردیم که نهایت تلاش خود را می کنیم تا هر جور که شده مجوز را بگیریم.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران ادامه داد: با این نیت که مجوز را بتوانیم بگیریم، اقدام به ارزیابی برنامه فدراسیون کردیم و متوجه شدیم که برنامه فدراسیون نیز این است که در اسفندماه اقدام به برگزاری مسابقه کند و باورمان شد که چون فدراسیون این تصمیم را گرفته ما نیز می توانیم با پیگیری بیشتر مجوز را دریافت کنیم.

وی بیان کرد: بر همین اساس آقای لک را بیشتر فعال کردیم و ایشان هم در حال پیگیری بودند و با فرهنگسرای بهمن قرارداد بستیم و به دنبال این بودیم که مجوز را بگیریم و در دستورالعملی که به هیات های زیرمجموعه ابلاغ کردیم به این موضوع اشاره کردیم که چنانچه ستاد مقابله با کرونا به ما مجوز ندهد ما نمی توانیم مسابقات را برگزار کنیم.

قناعتی بیان کرد: در حال حاضر که 9 سال است در هیات استان تهران هستم سعی کرده ایم که سالی یک یا دو مسابقه برگزار کنیم و سعی کردیم تا کیفیت مسابقات نسبت به قبل بهتر باشد و هیچ وقت به دنبال فرار از این موضوع نبودیم چرا که اصلا هویت هیات خود را در این برنامه ها می بینیم و ماموریت اصلی ما نیز در همین موضوع تجلی پیدا می کند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران اذعان کرد: در همین مدت که در حال پیگیری بودیم آقای آرمیان از ما درخواست برگزاری مسابقه کرد که به ایشان اعلام کردیم حتما باید از ستاد مقابله با کرونا مجوز بگیرد اما با توجه به اینکه در شهرستان اسلامشهر سیاستگذاری های مقابله با کرونا با فرمانداری است، آقای آرمیان نامه ای را برای ما آوردند مبنی بر اینکه فرماندار اسلامشهر با برگزاری مسابقات موافقت کرده است.

وی افزود: ما نیز توصیه های لازم جهت برگزاری مسابقات را به ایشان داشتیم و بر اساس تشکیلات مجوز را به رئیس هیات ندادیم و درخواست را رئیس اداره اسلامشهر با نامه فرماندار از ما کرد و در اصل ما مجوز را به رئیس اداره می دهیم.

ادامه این گفت وگو را می توانید در فیلم مصاحبه رکنافیت با رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران دنبال کنید.

انتهای پیام/

کدخبر: 660733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟