لیگ ووشو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

به گزارش رکنا، «امیر صدیقی» در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ برتر ووشو ، اظهار داشت: مجوز برگزاری مسابقات از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش صادر شد و لیگ برتر مردان و زنان را بهمن‌ماه به‌صورت متمرکز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آکادمی ووشو برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: بر این اساس لیگ مردان طی روزهای ۷ تا ۱۴ بهمن و لیگ زنان هم ۱۵ تا ۲۰ بهمن برگزار می‌شود. هنوز تعداد قطعی تیم‌ها مشخص نیست و به شرایط روز کرونا در کشور بستگی دارد.

صدیقی در خصوص محل استقرار تیم‌ها، توضیح داد: یکی از هتل‌های خوب تهران را هماهنگ کردیم که محل استقرار تمامی تیم‌ها خواهد بود. اعضای تیم‌ها، داوران، کادر اجرایی و افرادی که در لیگ هستند تست کرونا خواهند داد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی همچنین در خصوص ثبت «تای‌چی‌چوان» در یونسکو، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که یکی از رشته‌های زیر مجموعه ووشو این روزها نقش مهمی در بخش همگانی و سلامت دارد و مورد تایید یونسکو قرار گرفت. بر این اساس، تای‌چی‌ در فهرست میراث ناملموس فرهنگی بشریت در یونسکو به رسمیت شناخته شد.

صدیقی در پاسخ به این سئوال که بنظر می‌رسد این موضوع هنوز از سوی یونسکو قطعی نشده است؟ پاسخ داد: خبر ثبت تای‌چی در یونسکو از سوی فدراسیون جهانی ووشو مخابره شده است و ما دخل و تصرفی در آن نداریم.

وی در مورد برنامه‌های فدراسیون طی ماه‌های گذشته و در روزهای کرونایی، توضیح داد: دو رویکرد داشتیم که یکی آموزش بود و ۲۷۰ دوره غیرحضوری را با حضور نزدیک به چهار هزار نفر برگزار کردیم. دیگری هم توسعه همگانی است که در طرح‌های آموزش‌های همگانی و پویش ووشو سلامت آنها را پیش بردیم. در این راستا، سمینار تاثیر ووشو برای سلامتی با تمرین افراد در منزل یا محل کار انجام گردید.

رییس فدراسیون ووشو، گفت: همچنین طرح سفیر سلامت را داریم که رویکرد آن گسترش همگانی ووشو است که به همکاری هیات‌های استانی، شهرداری تهران و سپس شهرداری سایر کلان شهرها انجام خواهد شد.

وی در مورد لغو مسابقات قهرمانی آسیا و احتمال برگزار نشدن مسابقات قهرمانی جهان در سال آینده، گفت:‌ میزبانی مسابقات قاره‌ای از هند گرفته شد و باید منتظر تصمیم آسیا باشیم. در خصوص پیکارهای قهرمانی جهان هم چیزی از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده و منتظر هستیم تا نظر نهایی اعلام شده و بر اساس آن، اردوهای تیم ملی را آغاز کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟