سرمربی اولسان را بیشتر بشناسید ؛ حریف پرسپولیس از سوی ایرانی ها تحقیر شد

به گزارش رکنا، پرسپولیس و اولسان هیوندای راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شدند. علاقه‌مندان فوتبال در ایران آشنایی کافی از پرسپولیس و نحوه بازی این تیم دارند اما شاید کمتر از اولسان هیوندای شنیده باشند. برای آگاهی و شناخت بیشتر شما سعی داریم تا روز فینال لیگ قهرمانان آسیا حریف پرسپولیس را مورد بررسی قرار دهیم که در بخش اول به سرمربی کره‌ای تیم می‌پردازیم.

کیم دو هون ۵۰ ساله سابقه طولانی در مربیگری ندارد. او بلافاصه بعد از آویختن کفش‌هایش در تیمی که بازی می‌کرد دستیار سرمربی شد و در سئونگنام ۷ سال کار کرد. بعد از آن نوبت به حضور در گانکون شد که یک سال هم در آنجا دستیار سرمربی باشد و سپس در تیم ملی زیر ۲۰ سال‌های کره مشغول مربیگری شد. اولین تجربه او در سرمربیگری به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد که سرمربی تیم تازه‌تأسیس اینچئون یونایتد شد. این تیم در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده و افتخاراتی نداشت اما کیم در جام حذفی با اینچئون یونایتد درخشید و به فینال جام حذفی رسید تا به تیمش لقب گرگ‌ها را بدهند. گرگ‌های کیم دو هون در فینال به اف.سی. سئول باختند تا پایان کار این سرمربی در تیمش باشد. او بعد از نمایش درخشان در اولین تجربه سرمربیگری مورد توجه باشگاه اولسان قرار گرفت و سرمربی این تیم شد. کیم از سال ۲۰۱۷ با این تیم یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در لیگ کره دارد.

کیم دو هون در کره یک مهاجم افسانه‌ای به حساب می‌آید. او گلزن اولین شکست تاریخ فوتبال برزیل به یک تیم آسیایی است اما دوران حضور او در تیم ملی همیشه هم با سربلندی همراه نبود. کیم دو هو از ۳۰ گل ملی خود دو گل به ایران زده و جالب است بدانید زننده اولین گل بازی خاطره‌انگیز جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ او بود. تقابلی که بعد از گل او مربی کره مغرور شد و در نهایت با شکست ۶-۲ زمین بازی را تحقیرآمیز ترک کردند. گل دیگر دو هون به ایران در جام ال.جی کشور مصر به ثمر رسید که کره این بازی را یک بر صفر برد و در نهایت هم قهرمان جام شد. دوران فوتبال دو هون پر از افتخار است و در رده باشگاهی آقای گلی لیگ کره و لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد و تمامی جام‌های کره را فتح کرده اما در لیگ قهرمانان و جام در جام آسیا موفق به قهرمانی نشده و ۳ نایب قهرمانی در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

نام: دو هوون

نام خانوادگی: کیم

ملیت: کره

سن: ۵۰ سال

سمت: سرمربی

تیم‌های تحت هدایت: اینچئون یونایتد و اولسان هیوندای

افتخارات:

قهرمانی در لیگ کره : ۰

نایب قهرمانی در لیگ کره: ۲

قهرمانی در جام حذفی کره: ۱

نایب قهرمانی در جام حذفی: ۳

لیگ قهرمانان آسیا

ادوار سرمربیگری: ۴

تعداد بازی: ۳۱

برد: ۱۷

تساوی: ۷

باخت: ۷

گل زده: ۵۲

میانگین گل زده در هر بازی: ۱٫۶

خورده : ۴۰

میانگین گل خورده در هر بازی: ۱٫۳

بهترین نتیجه: حضور در فینال (۲۰۲۰)

بدترین نتیجه: رتبه سوم در مرحله گروهی (۲۰۱۷)

بهترین بازی: اولسان ۶-۰ بریزبن رور استرالیا (۲۰۱۷)

بدترین بازی: اولسان ۰-۵ اس‌ای‌پی‌جی چین ( ۲۰۱۹ )

افتخارات دوران بازی:

بازی ملی : ۷۲

گل ملی: ۳۰

لیگ قهرمانان آسیا: ۲ نایب قهرمانی

جام در جام آسیا: ۱ نایب قهرمانی

لیگ کره: ۱ قهرمانی

جام حذفی کره: ۱ قهرمانی

بهترین بازیکن لیگ کره: ۱

آقای گل لیگ کره: ۱

آقای گل لیگ قهرمانان آسیا: ۱

نگاهی به افتخارات و عملکرد کیم دو هون نشان می‌دهد او متخصص نایب‌قهرمانی است و در قدم آخر خودش و تیمش کم می‌آورند. روحیه برنده در فینال بازی‌ها اهمیت بالایی برای یک تیم دارد که کیم نتوانسته این روحیه را در سال‌های گذشته به تیمش دهد و بیشتر به عنوان نایب‌قهرمانی رضایت داده است. البته این بار تیم او بدون شکست تا فینال بازی‌ها رسیده و تمام بازی‌هایش را در قطر برده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟