جباری: تیم‌های شرق آسیا از پرسپولیس می‌ترسند

به گزارش رکنا، رضا جباری یکی از بازیکنان تکنیکی و مطرح پرسپولیس در دهه ۸۰ محسوب‌ می‌شود، بازیکنی که در خط هافبک پرسپولیس نمایش‌های خوبی را به اجرا می‌گذاشت و خاطرات خوبی را از خود در ذهن هواداران قرمزپوشان بر جای گذاشته است.

جباری درباره شرایط این روزهای پرسپولیس حرف‌های جالبی را بر زبان آورد. متن این گفتگو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

به طور حتم این بازی حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی باشگاهی در قاره کهن محسوب می‌شود، این جدال می‌تواند افتخار بزرگ و فوق‌العاده‌ای را برای باشگاه پرسپولیس به ارمغان آورد.

پرسپولیس می‌تواند فاتح این جدال مهم باشد؟

چرا که نه، ما درباره پرسپولیس حرف می‌زنیم، تیمی که در چند سال اخیر در فوتبال ایران یکه‌تازی کرده است و دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. قرمزپوشان این لیاقت و شایستگی را دارند که جام را به دست آورند.

پرسپولیس برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا مسیر سختی را پشت سر گذاشت؟

به طور حتم هیچ‌ کس فکر نمی‌کرد پرسپولیس بتواند در لیگ قهرمانان آسیا آن نمایش‌های عالی را به اجرا بگذارد. این تیم رقیبان آسانی را پیش رو نداشت. حریفانی که رو در روی این تیم قرار گرفتند همگی از بهترین‌های آسیا بودند و هزینه‌های زیادی را متحمل شدند تا در آسیا افتخار آفرینی کنند. السد و النصر بازیکنان چند میلیون دلاری داشتند و هر کدام از آنها فقط به فینال فکر می‌کردند اما این پرسپولیس بود که توانست آنها را از پیش رو بردارد.

دغدغه پرسپولیس نداشتن چند مهره کلیدی برای بازی فینال است.

وحید امیری، عیسی ‌آل‌کثیر و احسان پهلوان نمی‌توانند پرسپولیس را در این بازی همراهی کنند و به طور حتم نبود آنها در روند پرسپولیس تاثیر می‌گذارد اما یحیی‌ گل‌محمدی سعی می‌کند نفراتی را به زمین بفرستند که جای خالی آنها را پر کنند. البته من هنوز درباره محرومیت عیسی‌ آل کثیر یک نظری دارم.

بحث ناعدالتی در این محرومیت؟

دقیقا، واقعا این محرومیت ناعادلانه بود و عیسی ‌آل‌کثیر و پرسپولیس در این محرومیت مظلوم واقع شدند. این بازیکن در تمام سال‌های اخیر همین شادی را انجام داده است و آن وقت در آستانه بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا او را محروم می‌کنند. دست‌های پشت پرده‌ای وجود داشت که نمی‌خواست پرسپولیس فینالیست شود اما این اتفاق رخ داد.

هنوز رقیب پرسپولیس برای فینال آسیا مشخص نیست؟

تیم‌های شرق آسیا همه قدرتمند هستند و بازی‌هایی که من از این تیم‌ها مشاهده کرده‌ام حکایت از این دارد کیفیت فنی فوتبال آنها بالاست. هر تیمی که از شرق آسیا به مرحله نهایی راه پیدا کند حریف سرسخت و قدرتمندی برای پرسپولیس خواهد بود.البته یک چیزی..

چه چیزی؟

هر تیمی از شرق آسیا به فینال راه پیدا کند از پرسپولیس هراس خواهد داشت. آنها به خوبی می‌دانند مقابل پر قدرت‌ترین تیم ایران قرار خواهند گرفت که تمام افتخارات را در سال‌های اخیر کسب کرده است. پرسپولیس با آمادگی کامل در فینال حاضر خواهد شد.

بازی‌های این تیم در لیگ برتر لغو شد، این اتفاق کمکی به آنها می‌کند؟

با توجه به اینکه کشور قطر پروتکل‌های ویژه بهداشتی را برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته این امکان وجود داشت بازیکنان این تیم در مسابقاتی که پیش رو دارند و باید سفر انجام دهند خدای ناکرده به ویروس کرونا مبتلا شوند و بازی نهایی را از دست بدهند. برای همین بهترین کار این بود تا بازی‌ها لغو شود و پرسپولیس نماینده فوتبال ایران در فینال آسیاست و همه باید کمک کنند تا آنها به موفقیت برسند. قهرمانی پرسپولیس باعث خواهد شد افتخاری بزرگ برای فوتبالمان کسب شود قطعا به رشد و توسعه فوتبال کمک زیادی خواهد کرد.

خط حمله پرسپولیس با کمبودهایی روبروست و این می‌تواند برای بازی فینال نگران کننده باشد.

در این روزها فشار زیادی روی خط حمله پرسپولیس است. در سال‌های گذشته پرسپولیس همواره بهترین مهاجمان را در اختیار داشت که هر کدام از آنها در کورس آقای گلی بودند و این عنوان را به دست آوردند. عیسی آل‌کثیر نیز در این فصل مهره کلیدی برای خط حمله قرمزپوشان بود اما محروم شد. مهدی عبدی و آرمان رمضانی بازیکنان جوانی هستند که آینده خوبی پیش رو دارند و اگر تمرینات اختصاصی براشان در نظر گرفته و حمایت لازم شود می‌توانند عملکرد خوبی را در خط حمله پرسپولیس داشته باشند.

بازی فینال را پیش بینی‌کنید.

من فقط امیدوارم تیم محبوبم به آنچه لیاقت و شایستگی‌هایش را دارد رسیده و پس از سال‌ها قهرمان آسیا شود. قرمزپوشان باید این جام را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟