طرح های مجلس برای حمایت از ورزشکاران حرفه ای و مدال آوران و قهرمانان ورزشی

به گزارش رکنا ، احمد راستینه رئیس کارگروه تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران در قالب توسعه ورزش همگانی و ورزش حرفه ای، گفت: قرار است این طرح در قالب یک تیم پژوهشی در مرکز پژوهش های قوه مقننه مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد تا طرح جامعی در حمایت از ورزش و ورزشکاران تهیه و تدوین شود.

وی با توجه به اهمیت توسعه ورزش همگانی که مسئولیت مستقیم حاکمیت و دولت است، افزود: براساس اصل سوم قانون اساسی ورزش باید رایگان در اختیار مردم باشد لذا باید ورزش همگانی را به صورت ویژه با مشخص شدن مسئولیت دستگاه های مختلف ارتقا دهیم و نقش دولت را در ورزش همگانی به صورت جدی افزایش دهیم به گونه ای که در برنامه توسعه هفتم باید تمرکز ما بر حرکت سلامت محور مبتنی بر پیشگیری باشد.

رئیس کارگروه تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه در بحث ورزش قهرمانی و حمایت از مدال آوران و قهرمانان ورزش های حرفه ای هم باید اتفاق ویژه ای بیفتد، اضافه کرد: امروز قهرمانان زیادی در حوزه ورزش داریم که به آنها توجه نشده سرمایه های کشور هستند که بخشی از آنها از کشور خارج شدهاند و بخشی هم به فعالیت های دیگر می پردازند که این مسئله هزینه سنگینی برای کشور است.

راستینه ادامه داد: این افراد سالیان سال زحمت کشیده اند و برای آنها هزینه شده است و حالا باید از تجربیات آنها به صورت ویژه در حوزه باشگاهداری حرفه ای استفاده کرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تصریح کرد:لذا طرح حمایت از باشگاه داری و ورزش حرفه ای و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی دیگر از طرح ها و مواردی است که در حال حاضر در کمیسیون درحال بررسی است؛ امیدواریم بتوانیم با اجرایی شدن این طرحها اتفاقات خوبی برای آینده ورزشی کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 636654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟