گزینه پرسپولیس قاتل بایرن مونیخ

به گزارش رکنا ، دنیس یرای اکرت مهاجمی است که با حضور او در سلتاویگوی اسپانیا نامش بر سر زبان‌ها افتاد؛ البته برای ما که می‌دانستیم او اصالتی ایرانی دارد و حتی می‌تواند پیراهن تیم ملی را بر تن کند. جالب است که تا مدت‌ها در بیو پروفایل اینستاگرامش هم پرچم ایران را می‌توانستید ببینید. اکرت ژانویه ۱۹۹۷ از مادری اسپانیایی و پدری ایرانی- آلمانی در بن آلمان متولد شد.

دنیس در سال ۲۰۰۷ از پولهایم راهی کلن شد تا در تیم نوجوانان این باشگاه بازی کند. حضور او در کلن تنها دو سال ادامه داشت و پس از آن راهی آلمانیا آخن شد. اکرت جوان دو سال بعد به مونشن‌گلادباخ پیوست و تا رده زیر ۱۹ سال برای این تیم بازی کرد.

او که یک مهاجم هدف و ۱۸۲ سانتیمتری است، در مجموع حضورش در لیگ‌های پایه آلمان در ۸۲ بازی موفق به زدن ۴۷ گل شد. درخشش خوب او در تیم‌های پایه باعث شد یک بار برای تیم زیر ۱۹ ساله‌های آلمان به میدان برود، اما پس از آن دیگر نتوانست در رده ملی بازی کند. اکرت بعد‌ها به سلتاویگو رفت و افتخار بازی در لالیگا را به دست آورد. او بعد‌ها پیراهن اکسلسیور در لیگ هلند (اردی‌ویژه) را پوشید و در نهایت فصل قبل به آلمان برگشت تا برای اینگولشتات در لیگ سه بازی کند.

دنیس اکرت فصل قبل روی هم ۳۰ بار در ترکیب اینگولشتات در بوندس‌لیگای سه قرار گرفت، ۲۰۹۷ دقیقه در زمین حضور داشت و ۱۴ گل نیز به ثمر رساند. یعنی به ازای هر ۱۴۹ دقیقه بازی یک گل زده که آمار فوق‌العاده‌ای برای او محسوب می‌شود. اکرت به جز ۱۴ گل، شش پاس گل هم داد و البته چهار بار هم برای اینگولشتات پنالتی گرفت تا مورد توجه تیم‌های مختلف آلمانی و خارجی قرار بگیرد.

اینگولشتات البته نتوانست موفقیتی در صعود به سطح بالاتر کسب کند. این تیم با کسب ۶۳ امتیاز از ۳۸ بازی در رتبه چهارم جدول قرار گرفت و با توجه به این‌که بایرن مونیخ ب مجوز صعود نداشت، به پلی‌آف رفت تا مقابل نورنبرگ بازی کند. در بازی رفت نورنبرگ دو بر صفر پیروز شد و دیدار برگشت هم با نتیجه سه بر یک به سود اینگولشتات تمام شد، اما نورنبرگ به لطف گل زده در خانه حریف توانست مجوز حضور در بوندس لیگای دو را دریافت کند.

مهاجم ایرانی- آلمانی که در فصل نقل و انتقالات مورد توجه پرسپولیس هم قرار داشت و گفته می‌شد پیراهن قرمز قهرمان لیگ را بر تن خواهد کرد، در اینگولشتات ماند تا در لیگ سه آلمان به میدان برود. او البته در روز‌ها و هفته‌های اخیر و به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و مصدومیت موفق به حضوری آنچنانی در ترکیب اینگولشتات نشده بود. موضوعی که او را تا حدود بسیاری از هم‌تیمی‌های خود دور کرد، اما این مسأله باعث نشد تا اینگولشتات حضور در جمع مدعیان را از دست بدهد.

اکرت البته از دو سه هفته قبل به ترکیب اینگولشتات برگشت و توانست در ترکیب این تیم به میدان برود. او نخستین بار هفته یازدهم و در دیدار برابر ماگدبورگ از دقیقه ۶۸ جانشین نیسکانن فنلاندی شد و توانست روی گل تیمش تأثیر بگذارد. این بازی را اینگولشتات با پیروزی یک بر صفر به پایان رساند تا سه امتیاز ارزشمند را به اندوخته‌های خود اضافه کند.

هفته دوازدهم، اما اینگولشتات مقابل یک تیم قدرتمند قرار گرفت. این تیم به میهمانی بایرن مونیخ ب رفت و با حضور اکرت موفق شد میزبان خود را شکست بدهد. این بازی تا اواسط نیمه دوم با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد، اما به محض ورود اکرت به زمین، نتیجه تغییر کرد. مهاجم ایرانی- آلمانی از دقیقه ۶۳ جانشین روهل شد و توانست با یک گل و یک پاس گل، توانایی خود را به رخ بکشد. این مهاجم ۲۳ ساله گل خود را با ضربه سر به ثمر رساند و البته پاس گل را نیز با حرکتی زیبا و تکنیکی برای بیستر ارسال کرد. اینگولشتات که با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۲ بازی، بعد از ساربروکن ۲۴ امتیازی در رده دوم قرار دارد، دوشنبه همراه با دنیس اکرت به مصاف میپن می‌رود تا شاید بتواند با پیروزی در این دیدار به صدر جدول برسد.

دنیس اکرت در شرایطی که از پرسپولیس و حتی چند تیم دیگر ایرانی پیشنهاد بازی داشت، ترجیح داد در آلمان بماند و رویا‌های خود را در دسته‌های پایین‌تر دنبال کند. او چشم به ماه‌های آینده دارد تا پس از درخشش با پیراهن اینگولشتات بتواند به آرزوی دیرینه خود که بازی در بوندس‌لیگای یک است، برسد. اتفاقی که با توجه به روند رو به رشد اکرت و درخشش او در ماه‌های اخیر چندان هم دور از دسترس نیست. موضوعی که او را به کل از تیم‌های ایرانی دور می‌کند و می‌تواند مانع بزرگی برای حضور او در لیگ برتر باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟