هاشمی: با برنامه‌ریزی بلند مدت جزو برترین‌های آسیا می‌شویم

به  گزارش رکنا ، مریم هاشمی، درباره پیروزی شاگردانش برابر شورا و شهرداری قزوین در هفته نخست لیگ برتر اظهار داشت: سطح بازی تیم ما با شورا و شهرداری قزوین بالاتر از دو بازی قبل بود. قزوین تیم خوبی است. هم بازیکن ملی‌پوش و هم در توپگیری و سرویس عملکرد خوبی دارد.

سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا افزود: در ست اول اگرچه پیروزی شدیم، اما تعداد خطاهای انفرادی تیم زیاد بود که در ست‌های بعد توانستیم جبران کنیم و در ست سوم با کمترین خطا و با امتیاز پایین به پیروزی رسیدیم. هدف ما این است که روی برنامه‌های تیم خودمان کار کنیم، چون هدف تیم سایپا قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر و تلاش برای قهرمانی است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که شکست حریفانتان با داشتن بازیکنان ملی پوش و باتجربه جذابیت و شیرینی بازی را کم نمی‌کند، اظهار داشت: من فکر می‌کنم جذابیت و شیرینی بازی را کم نمی‌کند. در برخی مواقع بازی یک طرفه است، اما تیم‌ها تلاش خود را می‌کنند و فکر می‌کنم با وجود اینکه برخی تیم‌ها ملی پوش ندارند، سطح مسابقات امسال خیلی پایین نیست.

وی درباره عواملی که در پیشرفت والیبال بانوان ایران موثر است، گفت: پشتوانه سازی یکی از موارد مهم برای بالا رفتن سطح والیبال بانوان است. بازیکنان ملی‌پوش ما به نقطه‌ای رسیده‌اند که باید بازیکنان امید و جوانان پشتوانه‌های آنها باشند تا به تدریج به تیم باتجربه تزریق و از آنها استفاده شود. از طرف دیگر اردوهای تیم ملی و استفاده از یک مربی خارجی و برنامه‌های بلند مدت شاید بتواند تغییر خیلی بزرگ و عمده‌ای در تیم‌های والیبال ما بدهد.

هاشمی یادآور شد: داورزنی در مصاحبه‌ای گفته که برای والیبال مردان برنامه ریزی 10 ساله کرده‌اند. پس اگر یکبار روی بانوان برنامه‌ریزی بلند مدت انجام یدهیم و یک مربی خوب و مطرح خارجی بیاوریم و در عین حال از مربیان خودمان کنار او استفاده کنیم، سطح‌شان را بالا برده و پشتوانه‌سازی می‌کنیم. من فکر می‌کنم اگر این اتفاق رخ بدهد در سال چهارم پنجم قطعا جواب می‌گیریم و می‌توانیم در میان چهار تیم برتر آسیا باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 631977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟