باز کننده دری که به یک چهارم باز می‌شود!

به گزارش رکنا ، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می شود و طی آن استقلال که به عنوان تیم دوم گروه نخست راهی این مرحله شده، به مصاف پاختاکور تیم اول گروه دوم این رقابت ها می‌رود.

علی کریمی هافبک استقلال که نقش فوق العاده ای در دو دیدار گذشته تیمش داشت، امروز نیز عصای دست مجید نامجومطلق خواهد بود تا با تکیه بر نبوغ فردی و تکنیک بالای این بازیکن، آبی پوشان بتوانند از سد حریف سرسخت ازبکی خود عبور کرده و راهی مرحله یک چهارم نهایی بشوند.

علی کریمی که به عنوان آخرین بازیکن استقلال به اردوی این تیم در دوحه ملحق شد، با انجام یک جلسه تمرینی در قطر، در ترکیب اصلی تیمش در برابر الشرطه قرار نگرفت و نیمه نخست را از روی سکوها نظاره گر عملکرد هم تیمی هایش بود.

عملکردی که به شدت ضعیف و پر انتقاد بود و استقلال در نیمه اول در برابر الشرطه بارها به حریف عراقی فرصت گلزنی داد و از نزدیک شدن به دروازه این تیم عاجز بود و در واقع می توان گفت که بخت با استقلال یار بود که این تیم در نیمه اول تنها یکبار دروازه اش باز شد. اما در نیمه دوم و با ورود کریمی به میدان، ورق برگشت و بازی استقلال 180 درجه تغییر کرد. آبی پوشان موفق به جبران گل خورده شده و اگر از فرصت ها به خوبی استفاده می کردند، می توانستند در برابر این تیم به برتری دست پیدا کنند.

به هر حال استقلال با وجود یک دیدار خوب در نیمه دوم، تنها موفق به کسب تساوی در برابر حریف عراقی شد تا همه چیز به دیدار با الاهلی کشیده شود. اما نقطه اوج داستان، عملکرد فوق العاده استقلالی ها در برابر الاهلی بود. آبی پوشان در این دیدار ۵ بار دروازه حریف را باز کردند که 2 گل آن در شرایط آفساید به ثمر رسید و با برتری 3 بر صفر مقابل نماینده عربستان، صعودشان به دور بعدی را قطعی کردند.

علی کریمی در این دیدار نیز درخشان ظاهر شد. او گل دوم تیمش را با یک جایگیری فوق العاده و یک ضربه سر به ثمر رساند و پایه گذار گل سوم تیمش بود. شیخ دیاباته روی سانتر عالی کریمی توانست به زیبایی دروازه الاهلی را باز کند تا برتری شاگردان نامجومطلق شیرین تر شود.

کریمی در جدال با الاهلی، علاوه بر اینکه یک گل زد و یک پاس گل داد، 75 درصد پاس هایش به درستی به مقصد رسیدند، 5 شوت به سمت دروازه حریف زد، دو مورد آن در چارچوب بود، یک ضربه اش به تیر دروازه اصابت کرد، یک پاس کلیدی داد و 3 عملکرد دفاعی موفق از خود به ثبت رساند. هافبک اهل ایذه استقلال که هنوز مشخص نیست در فصل بعد تیمش را همراهی می کند یا از این تیم جدا خواهد شد، نقش فوق العاده ای در ترکیب تیمش دارد و باید این مسئله را پذیرفت که جدایی او، در فصل آینده برای استقلالی ها گران تمام می شود چرا که با توجه به ممنوعیت ورود بازیکن خارجی، پیدا کردن بازیکن ایرانی در سطح کریمی ممکن نیست. در دیدار امروز استقلال و پاختاکور، جدال 7میانه میدان بین بازیکنان دو تیم می تواند دیدنی از آب در بیاید.

در یک سوی میدان علی کریمی حضور دارد که به عنوان ستون استقلال نقش بزرگی در تیمش دارد و در سوی دیگر نیز بازیکنانی نظیر جلال الدین ماشاریپوف و دراگان سرن حضور دارند که تقابل این بازیکنان در میانه زمین جذاب و دیدنی خواهد بود. در صورتی که امروز از آن روزهایی باشد که علی کریمی در اوج دوران آمادگی خودش باشد، می توان بسیار امیدوار بود که استقلال بتواند روند خوب خود در دیدار مقابل الاهلی را ادامه بدهد و با تکیه بر درخشش بازیکنانی نظیر قایدی، دیاباته، اسماعیلی و از همه مهمتر، عملکرد خوب در خط دفاعی، این تیم بتواند با برتری مقابل پاختاکور، راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 609676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟