مطهری، شایسته ترین نیمکت نشین آسیا

به گزارش رکنا ، باید این حقیقت را پذیرفت که پس از پیوستن مطهری به استقلال، اکثریت غالب هواداران این تیم، انتظار درخشش او در ترکیب آبی پوشان را نداشتند و خیلی ها آمدن ارسلان را یک خرید عادی و او را یک بازیکن معمولی می پنداشتند.

اما ارسلان درخشش در ترکیب استقلال را خیلی زود آغاز کرد. او در دیدار مقابل الریان تنها 15 دقیقه زمان لازم داشت تا 2 بار دروازه حریف قطری را باز کند و صعود تیمش به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند.

اوج درخشش ارسلان در شهرآورد تهران بود. جایی که او 2 بار دروازه پرسپولیس را باز کرد و ره صد ساله را یک شبه طی کرد و نزد هواداران استقلال به محبوبیت فوق العاده ای رسید.

ارسلان مطهری

شاید اگر مطهری در هر تیم دیگری بود، به عنوان بازیکن ثابت برای آن تیم به میدان می رفت. اما با وجود دیاباته و قایدی، مطهری تنها در 8 دیدار این فصل برای استقلال به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته که علت ثابت بازی کردن او در تمامی این 8 دیدار، غیبت دیاباته یا قایدی بوده است. یعنی تنها در زمانی که یکی از دو مهاجم اصلی استقلال به دلیل مصدومیت غایب بوده اند، ارسلان فرصت حضور به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب استقلال را داشته است.

مطهری تاکنون در 18 دیدار برای استقلال به میدان رفته و موفق به زدن 10 گل شده است. اما زمانیکه دقایق حضور ارسلان در زمین مسابقه را جمع می زنیم، به عدد 833 دقیقه می رسیم. به زبان ساده تر، مجموع دقایق حضور مطهری در ترکیب استقلال به 9.25 دیدار کامل می رسد و او در این تعداد بازی برای استقلال 10 گل زده است.

ارسلان برای گلزنی در استقلال، به طور میانگین به 83 دقیقه زمان نیاز داشته است. این بهترین آمار فردی از لحاظ دقایق مورد نیاز جهت گلزنی در بین تمامی بازیکنان استقلال است.

پسر 28 ساله و اهل گرمسار بارها و بارها در تیم های مختلف عشق و علاقه اش به استقلال را بیان کرد و در نقل و انتقالات زمستانی در فصل گذشته به آرزوی دیرینه اش رسید و لباس استقلال را بر تن کرد و به معنای واقعی کلمه برای تیمش مثمر ثمر واقع شده است.

ارسلان مطهری

ارسلان که این روزها به عنوان یک بازیکن تعویضی در ترکیب استقلال به میدان می رود، نشان داده که شایسته ترین بازیکن نیمکت نشین لیگ قهرمانان آسیاست که در صورت حضور ثابت در ترکیب استقلال، شاید بتواند مفیدتر نیز باشد.

استقلال در دیدار امشب در مقابل الاهلی نیاز مبرمی به برد دارد و در صورت کسب هر نتیجه ای غیر از پیروزی در برابر حریف عربستانی، از لیگ قهرمانان آسیا کنار می رود. هواداران استقلال و کادرفنی این تیم امید زیادی به خط حمله ویرانگر این تیم دارند و ارسلان مطهری در کنار شیخ دیاباته و مهدی قایدی، می توانند با باز کردن دروازه الاهلی، بلیط حضور استقلال در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها را رزرو کنند.

بازی استقلال و الاهلی عربستان امروز چهارشنبه و از ساعت 18:30 در ورزشگاه الجنوب دوحه برگزار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 608883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟