سامان قدوس به جهنم خوش آمدی!

به گزارش رکنا ، سامان قدوس دو روز پیش به طور رسمی به تیم برنتفور از تیم های چمپیونشیپ فوتبال انگلستان پیوست. اصولا در سال های گذشته بازیکنان فوتبال ایران در باشگاه های انگلیسی نتوانستند درحد توانشان وانتظاری که وجود داشته بدرخشند. خبرگزاری " ایرنا" به بهانه حضور سامان قدوس در فوتبال انگلستان گزارشی را درباره سرنوشت بازیکنان ایرانی که به تیم هایی در چمپیونشیپ پیوسته اند منتشر کرده است که در زیر می خوانید:

روز(دوشنبه) بود که در کوران لیگ قهرمانان آسیا خبری که چند روز منتظرش بودیم رسمی شد. «سامان قدوس»  ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان با انتقالی قرضی از آمیان فرانسه به تیم برنتفورد انگلیس منتقل شد تا به جای بازی در لیگ دوی فرانسه به لیگ سطح دوم فوتبال انگلیس منتقل شود. این قرارداد فعلا یک ساله است اما بند دائمی شدن در آن گنجانده شده است.

قدوس هفتمین بازیکن ایرانی است که در چمپیونشیپ یا همان سطح دوم فوتبال انگلستان قرار است بازی کند. در لیگ برتر هم ‌اکنون «علیرضا جهانبخش» را داریم و پیش از این «کریم باقری»، «آندو تیموریان» و «اشکان دژاگه» نیز سابقه حضور در لیگ برتر انگلستان را داشتند. ولی تعداد نفراتی که در چمپیونشیپ توپ زده‌اند بیشتر است. با این وجود تقریبا هیچکدام از نفرات قبلی عاقبت خوشی در این لیگ نداشته‌اند و با بدترین وضعیت آن را ترک کردند.  اتفاقی که امیدواریم برای سامان در سن ۲۷ سالگی رخ ندهد.

«حسین کعبی» در سال ۲۰۰۷ با قراردادی که رقمش نامعلوم بود به لسترسیتی پیوست. تیمی که در چمپیونشیپ بود و هنوز به لیگ برتر برنگشته بود و قهرمانی هم نداشت. کعبی مانند «کریم باقری» در چارلتون نتوانست زبان انگلیسی را بیاموزد و با مترجم کار می‌کرد. همین مساله کارش را سخت کرد و باعث شد تا خیلی زود از ترکیب اصلی دور بماند. با رفتن سرمربی تیم، نفر بعدی او را به کلی از تیم اصلی کنار گذاشت و کار مدافع راست تیم ملی ایران به بازی در تیم رزروها کشیده شد. نهایتا حسین در پایان همان فصل، فوتبال انگلیس و اروپا را برای همیشه ترک کرد.

«آندو تیموریان» بعد از دوران نسبتا موفق در بولتون به فولام رفت اما در این تیم با بدشانسی مواجه شد و به تیم لیگ یکی بارنزلی قرض داده شد. آندو در این تیم ۱۱ بازی انجام داد و در پایان فصل به فولام برگشت اما طرفین به جدایی رضایت دادند و از همانجا بود که هافبک ارمنی فوتبال کشورمان به حضورش در فوتبال اروپا پایان داد و به ایران و حاشیه خلیج فارس برگشت.

«رضا قوچان‌نژاد» نفر بعدی بود. مهاجمی که بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به تیم چارلتون اتلتیک پیوست تا بعد از «کریم باقری» دومین ایرانی این تیم باشد. رضا از همان ابتدا مهره اصلی تیمش بود اما کم‌کم از ترکیب اصلی بیرون آمد و حتی به تیم‌هایی چون الکویت و الوکره هم قرض داده شد. او در زمان حدود ۲ سال ۳۸ بازی را برای تیم چارلتون انجام داد و سه گل به ثمر رساند که یکی از آنها به لیدزیونایتد بود.

به «سعید عزت‌اللهی» برسیم. هافبک جوان فوتبال کشورمان که به تیم ردینگ پیوست. او در دیدارهای ابتدایی فیکس بود و حتی ۲ بار بهترین بازیکن هم شد اما یک مصدومیت سنگین او را زمین‌گیر کرد و دیگر هیچوقت به ترکیب ردینگ برنگشت تا او در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تنها چهار بار برای این تیم انگلیسی به میدان برود و سپس جدا شود.

در همان فصل «کریم انصاری‌فرد» هم در انتقالی جذاب به تیم ریشه‌دار ناتینگهام فارست رفت. کریم که در یونان خوش درخشیده بود نتوانست فشار رسانه‌ها را تحمل کند. او در یک فصل تنها ۱۲ بازی را انجام داد و ۲ گل زد و مجبور به جدایی شد تا خیلی زود ماجرایش در فوتبال انگلستان به اتمام برسد.

نفر آخری که می‌خواهیم درباره‌اش حرفل بزنیم داستانی متفاوت دارد. او در حال حاضر در چمپیونشیپ حضور دارد و دومین فصل حضورش را تجربه می‌کند. صحبت از «رایان تفضلی» است. ستاره ایرانی - انگلیسی که در خط دفاعی توپ می‌زند. او پس از چند فصل بازی در سطوح پایین‌تر فوتبال انگلیس فصل قبل سرانجام به چمپیونشیپ رسید و با تیم هال‌سیتی توافق کرد. در یک فصل ۱۵ بازی انجام داد و ۲ گل به ثمر رساند اما جایگاهش هیچوقت فیکس نشد. همین مساله باعث شد تا رایان از هال جدا شود و به تیم تازه چمپیونشیپی شده ویکم واندررز بپیوندد. باید دید او در کنار قدوس در این فصل چه نمایشی را خوهند داشت.

گفتنی است تیم برنتفورد فصل قبل در چمپیونشیپ سوم شد و به پلی‌آف رفت اما نتوانست سهمیه سوم لیگ برتر را کسب کند. آنها در لیگ ۲۴ تیمی این فصل به دنبال این هستند تا ماموریت نیمه تمام را تمام کنند و به آرزوی دیریه هوادارانشان جامه عمل بپوشانند. امیدواریم قدوس هم طلسم ناکامی فوتبالیست‌های ایرانی در چمپیونشیپ و کلا فوتبال انگلیس را بشکند و خوش بدرخشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟